Ok guys. Part ni hanya ditujukan kepada hero dan heroin sahaja. So, kalau tak suka part ni. Silakan skip.
Oh lupa.
Tak ada chapter yang seterusnya 🤣
Enjoy!
*****
Taehyung lantas menuju ke arah pintu apabila mendengar pintu dibuka dari dalam. "Dok, macam mana dengan keadaan omma saya?" Tanyanya risau.
Yuju memandang wajah Taehyung dengan pandangan simpati.
Doktor namja, Dr. Seungri memandang Taehyung dengan pandangan simpati.
'Maafkan kami untuk beritahu tentang kesihatan omma En. Taehyung. Tapi omma encik terkena strok'
Taehyung dan Yuju terkejut dengan kata-kata doktor peribadinya. "Dok..tak main-main kan?" Kata Taehyung tergagap-gagap.
Yuju memandang Taehyung dengan pandangan simpati. Dia berasa kasihan pada majikannya.
Dr. Seungri tersenyum kelat. "Saya minta maaf sekali lagi dengan kata-kata saya. Tapi tubuh Mrs. Kim tidak dapat bergerak sepenuhnya kecuali jari jemari kanan" beritahu Dr. Seungri.
Taehyung meraup rambut ke belakang. Perasaan kesal dan geram muncul di hatinya. Kesal kerana bersikap kurang ajar dengan Mrs. Kim. Geram kerana perangai appanya yang kaki perempuan.
Setelah Dr. Seungri meminta diri, Taehyung dan Yuju memasuki bilik itu.
Masuk sahaja bilik, Taehyung meluru ke arah katil. Dapat lihat diri Mrs. Kim yang lumpuh 85 peratus. Hanya jari jemari kanannya sahaja yang bergerak memanggil anak namjanya.
Manakala Yuju hanya berdiri di hadapan pintu. Dapat lihat raut wajah Taehyung yang begitu sedih dengan nasib Mrs. Kim. Dan dia juga bersedih dengan keadaan Mrs. Kim begitu.
"Omma, Tae minta maaf dengan omma. Tae kurang ajar" pinta Taehyung sayu.
Jari telunjuk Mrs. Kim menunjuk ke arah meja di tepi katil. Kelihatan ada beberapa helai kertas serta pen hitam di atas meja.
Taehyung yang ternampak dengan arah Mrs. Kim itu segera mengambil sehelai kertas dan pen hitam. Lalu diserahkan pada Mrs. Kim.
Mrs. Kim menulis sesuatu pada kertas.
'Omma maafkan kamu sayang. Kamu tak salah apa-apa'
"T-tapi Tae ignore omma" kata Taehyung lagi.
'Tae, setiap manusia ada kesilapannya Tae. Tae anak omma. Omma maafkan Tae'
"Hiks..hiks" kedengaran suara tangisan Taehyung sambil mengelap hingusnya yang tersekat.
Yuju yang berdiri di hadapan pintu tersenyum kecil. Apabila matanya memandang ke arah Taehyung yang menangis tersedu-sedu, dia cuba tahan ketawanya sedaya upaya. Pertama kali dia melihat Taehyung menangis.
Mrs. Kim memandang Yuju di hadapan pintu bilik. Jari jemari kanannya menuliskan sesuatu di atas kertas.
'Tae, boleh panggilkan Yuju?'
Taehyung membaca kertas yang diserahkan oleh Mrs, Kim. Lalu Taehyung memusingkan tubuhnya.
"Yah! Omma aku panggil kau" panggil Taehyung kasar.
Yuju membuat muka 'kerek'nya. Dari menangis terus tukar kepada bengis. Dasar majikan tak guna. Geram Yuju di dalam hatinya.
Yuju pun melangkah ke arah dua beranak itu. Lalu dia menunduk kepada Mrs. Kim.
YOU ARE READING
CEO & GAMER [HIATUS]
FanfictionHero: Kim Taehyung as Himself Heroin: Choi Yuna @ Yuju as herself Kim Taehyung, merupakan seorang CEO di syarikat milik appanya. Namja yang kacak dari segi rupanya. Tetapi, dia mempunyai sikap yang sombong, angkuh, riak dan segala jenis sombonglah...