Di hospital...
"Wae kau tak cakap dekat aku yang kau ada alergic dengan seafood hah?" kata Taehyung geram setelah membelikan ubat alahan untuk Yuju.
Selepas membuat pemeriksaan, ternyata Yuju mempunyai alahan terhadap makanan laut.
"Ala..kalau saya bagitau En. Taehyung pun, mesti En. Taehyung tak bagi saya makan punya" balas Yuju dengan suara comelnya.
"Dah memang lah aku tak kan bagi sebab kau alergic dengan seafood" balas Taehyung geram. Jelingan tajam diberikan pada Yuju.
Yuju tergelak kecil. "Peace yow!"
Taehyung menggelengkan kepalanya. Lalu ubat yang dibelinya itu diberikan pada Yuju.
"Untuk saya ke?" tanya Yuju pelik apabila Taehyung memberikan sebungkus plastik putih padanya.
"Tak lah. Untuk orang sebelah kau tu. Untuk kau lah 😒" balas Taehyung meluat. Pening dengan sikap naif Yuju.
"Hehehehe" Yuju mengambil plastik putih itu.
"Jom lah balik"
"Gomawo Tn. Taehyung" ucap Yuju tersenyum. Langkahnya mengikuti Taehyung dari belakang.
Bibir Taehyung mengukirkan senyuman kecil disebalik tubuh.
*******
Di rumah Keluarga Yuju...
"Gomawo sebab hantar saya" Yuju memberikan tanda hormat pada Taehyung. Lalu dia pun melangkah ke rumahnya.
Taehyung dengan pantas keluar daripada kereta. Lalu dia berjalan di sisi Yuju.
"Mwo?" Yuju pelik dengan Taehyung yang keluar daripada kereta secara tiba-tiba
Tanpa bersuara, Taehyung menarik tangan Yuju untuk sampai ke rumah.
Yuju terpinga-pinga. Sampai saja di hadapan rumah, Yuju menarik pintu rumah dengan perlahan. Buka sahaja tombol pintu, Yuju dan Taehyung melihat persekitaran rumah keluarganya. Gelap.
Yuju menghela nafas lega. Keluarganya sudah masuk tidur. Yuju menghadap tubuh Taehyung dari belakang "Tn. Taehyung, Tuan dah boleh lah. Lagipun, omma appa saya dah tidur" kata Yuju dengan suara perlahan.
Klack!
"HAAHH!" Tn. Choi dan Pn. Choi mengambil 2 batang penyapu dan memukul tubuh belakang Yuju dengan perlahan.
"Ahhh!!" Yuju yang tidak tahan dengan pukulan daripada kedua orang tuanya terus tersandar di dada bidang Taehyung.
Tn. Choi dan Pn. Choi terpinga-pinga.
Begitu juga dengan situasi Yuju dan Taehyung. Pada masa yang sama, jantung mereka berdua masing-masing berdegup dengan begitu pantas sekali. Yuju mengangkat kepalanya memandang Taehyung.
Manakala Taehyung menurunkan kepalanya memandang Yuju. Kedua-dua mata mereka berkedip tanpa henti.
"Ehem..ehem..ehemm" dehem Tn. Choi dan Pn. Choi.
Taehyung dan Yuju tersedar dari dunia nyata. Lalu mereka berdua melepaskan pelukan mereka itu.
"Dah puas tenung satu sama lain?" tegur Pn. Choi serius.
Yuju memusingkan tubuh menghadap kedua orang tuanya. "Omma, appa, kalau ya pun jangan lah pukul Juju macam tadi. Kena heart attack Juju ni kan" omel Yuju tidak puas hati.
Pn. Choi mengetap bibirnya. Lalu tangannya memiat (?) telinga kanan Yuju.
"Aww! Aww! Aww! Omma, sakit lah" Yuju merintih sakit akibat telinga kanannya dibiat (?) oleh Pn. Choi.
YOU ARE READING
CEO & GAMER [HIATUS]
أدب الهواةHero: Kim Taehyung as Himself Heroin: Choi Yuna @ Yuju as herself Kim Taehyung, merupakan seorang CEO di syarikat milik appanya. Namja yang kacak dari segi rupanya. Tetapi, dia mempunyai sikap yang sombong, angkuh, riak dan segala jenis sombonglah...