"KAU TAHU TAK REPAIR KERETA FERRARI NI BERAPA?! DALAM ₩4 JUTA KAU TAHU TAK?!!"
Mata Yuju membulat besar. Rasa nak terkeluar biji mata pun ada juga. Mulut terlopong.
Namja itu tersenyum sinis melihat muka Yuju. "Wae? Tak mampu nak bayar ke?" tanyanya sinis.
"Memang tak mampu pun. Kalau bayar pakai daun saya mampu lah" balas Yuju jujur. Namja itu mengenggam erat jari jemarinya. Menahan geram.
"Kau saja nak buat lawakkan? Bak sini duit kau!" arah namja itu tegas. Namja itu siap menghulurkan tapak tangan kanannya pada Yuju.
Yuju membuat muka geram. Lalu dia menanggalkan beg sandang kecilnya. Zip begnya dibuka. Lalu Yuju mengangkat mukanya.
"Encik, orang tu nak pukul kepala encik!" jerit Yuju. Jari telunjuk ditunjuk ke arah belakang namja itu.
Namja itu pun berpusing dengan pantas. Gila tak takut kalau orang itu pukul dari belakang.
Yuju mengezip (?) semula begnya dengan pantas. Ini lah kesempatannya untuk melarikan diri apabila namja itu berpusing ke belakang. Kakinya pantas berlari ke arah skuternya.
Namun, tiada apa-apa di belakang namja itu. Hanya ada beberapa kereta yang lalu-lalang.
Namja itu geram. Terasa ditipu. Lalu dia memusingkan kepalanya memandang Yuju. Seperti yeoja itu mahu melarikan diri.
"YAH! TAK GUNA!!" Namja itu berlari ke arah Yuju.
Yuju cuba belari ke arah skuternya. Namun..
Zzap!
"DAPAT KAU!" namja itu tangkap beg sandang kecil Yuju. Lalu beg Yuju itu ditarik kuat.
"YAH ENCIK! JANGAN LAH TARIK BEG SAYA KUAT SANGAT!!" tengking Yuju. Kakinya hanya mengikut namja itu sebab tarikan begnya.
Lalu namja itu menarik beg Yuju sehinggalah ke kereta namja itu. Namja itu mengunci tubuh Yuju dengan kedua-dua belah tangannya.
Yuju menelan air liur kasar. Pahit. Matanya memandang mata namja itu.
"BAYAR ATAU TAK?" kata namja itu dengan tegas.
"SAYA CAKAP SAYA TAK ADA DUIT KAN?! HABIS TU SAYA NAK BAYAR PAKAI APA?! KERTAS? DAUN?!" kata Yuju berani. Dia menjungkitkan kedua-dua belah kakinya bagi menyamai ketinggian dengan namja itu.
"Kalau tak nak bayar tak apa, aku boleh SAMAN kau" kata namja itu dengan senyuman sinisnya. Perkataan SAMAN ditekan.
"ANDWAE!!!" Yuju melalak. Dia duduk di atas jalan tar. Bukan menangis. Malah dia melalak sepuas-puasnya. Seperti kanak-kanak yang mengamuk tidak dapat hadiah 🤣.
Namja itu sudah kalut. Matanya memandang ke arah tempat lain. Ramai yang memandang ke arah mereka berdua.
"Shhh! Yah! Senyap lah" Namja itu meletakkan jari telunjuk kiri pada bibir nipisnya. Tanda senyap.
Tapi, Yuju masih melalak macam budak kehilangan patung teddy bear dengan kuat.
"AAAARRGGHHH!!!"
YOU ARE READING
CEO & GAMER [HIATUS]
FanficHero: Kim Taehyung as Himself Heroin: Choi Yuna @ Yuju as herself Kim Taehyung, merupakan seorang CEO di syarikat milik appanya. Namja yang kacak dari segi rupanya. Tetapi, dia mempunyai sikap yang sombong, angkuh, riak dan segala jenis sombonglah...