Luku 1 Luku yksi

354 4 1
                                    

Y/N POV:

Olen 18 vuotias lukiolainen. Tykkään paljon musiikista ja kuvailisin vielä itseäni sosiaaliseksi ja jotenkin seikkailijaksi.

Minulla on jopa kotona oma pieni "studio" missä on kitaroita, bassoja, ukuleleja, rumpuja yms.

Herään aamulla ja katson kelloa. Kello näyttää 7.18 ja koulu alkaa 8.15. Nousen ja laitan mustat farkut, mustan t-paidan ja kun lähden laitan vielä mustan farkkutakkini.

Kuulin pientä huhua että Blind Channel tulisi tänään kouluumme vierailulle. Sanoinko jo, että olen musiikki lukiossa. Ehkä juuri sen takia he tulevat juuri meidän kouluumme, sillä se on vielä Helsingissä. Asun siis siellä.
Syön, juon ja katson vielä hetken puhelinta kunnes herätys soi että pitää lähteä kouluun. Lähden kävellen koska minulla ei ole varaa bussikorttiin tai pyörään. Oli vähän rankka lapsuus, mutta puhutaan siitä myöhemmin. Pääsin koululle ja kello näytti 8.17. Mietin 'ei helvetti' ja lähden juoksemaan luokkaani kohti. Meillä on ekana 2 tuntia musiikkia. Yllätys yllätys. No mutta juoksen ovelle ja avaan sen. Nään luokkani istumassa penkeillä ja Blind Channelin jätkät seisomassa heidän edessä. "voi helvet- sori et oon myöhäs!" Saan suustani ulos ja kuulen kun kaikki vähän naurahtavat. En välitä, vaan laitan takin ja kassin naulakkoon.

"Noniin nyt kun y/n:kin on tullut paikan päälle, niin voidaan aloittaa nimikierros. Eli kerrot nimesi ja jotain vähän itsestäsi. Aloitetaan vaikkapas y/n:istä." Sanoo opettaja katsoen minua. "juuh eli on varmaan tullut selväks että mun nimi on y/n ja tota tota tykkään musiikista ihan hitosti ja mulla on itseasias oma "studio" himassa missä on kitaroita, bassoja, ukuleleja, rumpuja yms." Sanon ja vilkuilen samalla Blind Channelin jätkiä kun kerron tätä kaunista stooria. Se oli hirveetä, kun kaikki kattoo suoraan sieluun mut noh, mitäväliä. "kiitos y/n. Sitten siitä y/n:in vierestä"

*TIMESKIP nimikierros*

Opettaja pyysi vielä meitä näyttämään taidot BC jätkien edessä. Voi apua. Sillä seuraavaksi oli mun vuoro. Voi hitto mitähän tästäkin tulee. "Noniin ja y/n otahan valitsemasi soitin ja ala soittamaan!" Opettaja sanoo kävellessä jätkien viereen katsomaan esitystäni. Päätin sitten hetken mielijohteesta ottaa basson ja aloin soittamaan. Parin minuutin päästä olin jo niin musiikin vietävissä ja päätin alkaa laulamaan. Laulu loppui ja kuulin raikuvat aploodit vierestäni. Katsoin jätkiä ja silmäni heti tarttui kiinni tuohon kiharatukkaiseen mieheen. Kauniit siniset silmät jotka huusivat nimeäni. En muista hänen nimeään mutta jokin O alkava se oli? "Toi oli ihan mieletöntä! Miten oot noin hiton hyvä!?" Sanoo ruskeilla pitkillä hiuksilla varustettu lyhyt mies. Kai joku Niko?

"No kiitos kiitos:)" Sanon ja teen vielä pienen hymyn loppuun. "noniin ja sit seuraava!" sanoo opettaja.

*TIMESKIP*

Kaikki lauloivat, soittivat ja jopa tanssivat bc jätkien edessä. En vaan itse saanut mielestäni pois tätä upeaa miestä. Näin kun hänkin vilkuili minua esityksien aikana. Onkohan tämä jotain rakkautta ensisilmäyksellä?

~

Moikka! Tässä ois mun eka luku tätä sarjaa. Toivottavasti tykkäsitte!

~readmybookspweasee

eyes on eyes | Olli Matela (finnish version)Where stories live. Discover now