Tiga orang pelajar lelaki berlari masuk ke dalam lorong yang sempit dengan berpakaian sekolah.
Tidak kisahlah lalu jalan mana pun, yang penting mereka dapat lari daripada di kejar oleh lima orang lelaki itu.Ada yang siap berparang,memegang kayu besbol, berpisau dan macam-macam lagi jenis peralatan.
Manakala mereka bertiga hanya mempunyai pertahanan diri,memang susah nak lawan.
"Jisung,berapa lama lagi nak lari dari diorang ni!,"jerit Shotaro.Sekolah akan bermula lagi 5 minit.Kalau mereka tak sempat masuk ke sekolah,
nyawa mereka akan terhenti hari ni."Jom pergi sekolah Jisung!Aku tak larat dah ni!,"jerit Mark.Jisung mengangguk dan menukar arah berlari ke sekolah.
Sampai juga mereka di sekolah.Nasib baik lelaki-lelaki tadi tidak mengejar mereka sampai ke sekolah.Kalau tidak,tak pasal-pasal jadi kes polis.
Mereka bertiga tergelak apabila sampai di depan pintu sekolah."Bersenam sebelum belajar.Kalau hari-hari macam ni,makin pandailah aku.Nanti bolehlah aku jadi pelajar cemerlang macam Jisung,"gurau Mark.Makin kuat suara gelak tawa mereka.
"Buat apa lagi kat sini!Masuk sekolah cepat!Kelas dah nak mula!Butang baju sekolah tu!,"seorang pengawas sekolah perempuan bercekak pinggang di depan pintu sekolah.
"Dia ingat kita pekak ke?Terjerit-jerit.
Nak masuk lah ni.Macamlah orang
nak lari dari sekolah,"Mark menjeling pengawas perempuan tadi lalu mengikut jejak langkah Jisung dan
Shotaro yang sudah berada di hadapan.Sambil berjalan mereka pun membutang baju mereka nanti kena jerit dengan pengawas tu lagi taknak diorang.Nanti pekak terus sebab pengawas tu.🐭🐭🐭
"WEIH!WEIH!JMS dah sampailah,"
"Hensemnya,"
"Jisung memang tak pernah tak hensem.Tiap hari pergi sekolah mesti dia hensem punya,"
"Sebab dioranglah aku rajin datang sekolah hari-hari,"
Bila mereka sampai sahaja sekolah,pasti ada ramai pelajar perempuan yang berada di sepanjang koridor sekolah mereka lalu.Itulah antara kata-kata pujian yang mereka akan terima apabila tiba di sekolah.
Biasalah mereka ini terkenal dengan nama J,M,S. Jisung,Mark,Shotaro.
Cakap je J,M,S semua warga sekolah mengenali mereka.Sampaikan makcik kantin,tukang kebun,semualah."Apa yang hensem sangat pun tak tahulah.Dahlah bad boy,"salah seorang pelajar perempuan yang berada di dalam kelas 5 selcouth melihat JMS tadi berjalan masuk ke dalam kelas.
Butang baju di buka kembali.
Diorang antara pelajar yang paling malas nak butang baju.Biasalah nak digelarkan sebagai gangster sekolah.Mereka melabuhkan duduk pada kerusi masing-masing.
Memandangkan meja gabung tiga,tiga-tiga tu diduduki oleh mereka.
"Berani betul ikut kita nak pergi sekolah.Nasib baik tak ikut sampai pintu pagar sekolah kalau tak kau juga yang bermasalah Jisung,"Jisung tergelak besar mendengar ayat Mark.
Appa Jisung,Park Seung merupakan orang yang berpengaruh di sekolah ni.Park Seung selalu menyalurkan sumbangan pada sekolah ini.Anak dan appa terkenal kat sekolah.
"Kalau dia ikut kita sampai sekolah,dia dah salah langkah.
Jangan ingat dia boleh terlepas bila sekali dia jejak sekolah ni.Kita kena,
dengan dia sekali kena nanti,"sekolah menengah ni agak ketat juga peraturan sekolah dia.Tapi apa yang mereka hairan,mereka boleh buat apa sahaja yang mereka nak di sekolah ni.
DUMMM!
Bunyi dentuman pintu yang kuat mengalihkan pandangan pelajar kelas 5 Selcouth.Mesti cikgu dah tahu tentang kejadian tadi.
Buka pintu tak rilek.Nasib baik tak tercabut.
"JMS!Pergi bilik disiplin sekarang!,"
Tengoklah populariti mereka sehinggakan cikgu pun menggunakan nama gelaran itu.🐭🐭🐭
Buka sahaja pintu bilik disiplin,Jisung melihat ada Tuan Park Seung duduk di hadapan guru disiplin.Jisung sudah membuat muka bosan.
"Sekolah ni kerja nak duit je,"kata Jisung dalam hati.Setiap kali dia buat hal mesti kena libatkan appa Jisung.
Adalah tu benda kena bagi lepastu baru nak tutup mulut.Jisung melabuhkan duduk di sebelah kerusi Park Seung.Jisung membuat muka bosan.
Park Seung dan Guru Disiplin mereka Dong-Yeul melihat Jisung di sebelah.
Mark dan Shotaro yang berdiri di sebelah Jisung turut melabuhkan duduk di sebelah kerusi Jisung.
"Tuan ambillah duit ni.Kalau tak cukup nanti saya tambah,yang penting nama anak saya tidak tercemar,"Jisung berdiri lalu mengambil duit yang diletakkan di atas meja dan membalingnya ke lantai.Berterabur duit itu di lantai.
"Apa yang kau dapat kalau kau ambil duit ni ha?Nampak sangat kau tubuhkan sekolah ni dengan duit haram!,"Jisung mengajukan ayat itu kepada guru disiplin sekolah, Dong-Yeul.
Kecut perut Mark dan Shotaro melihat kelakuan Jisung.
Jisung menolak kerusi yang di duduk tadi hingga terjatuh ke lantai dan berlalu pergi dari bilik yang bak kan neraka bagi dirinya.
"Kenapa aku tak bahagia walaupun aku ada harta?,"
"Nampaknya harta tak menjamin kebahagiaan,"Jisung berjalan di dalam sekolah itu tanpa arah tuju.
TBC...🐭
Tuesday
5 October 2021
13:19 p.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...