Baju berwarna putih berlengan pendek di sarungkan pada tubuh lalu denim berwarna biru muda di pakai.
Minyak wangi di spray.Beg sekolah dan kunci motor di ambil.Kaki melangkah menuruni tangga."Jom makan sama-sama sayang.
Eomma dah masakkan untuk sayang,"yeoja ni dari semalam cari pasal."Mana Park Seung?,"malas nak layan Jisung terus bertanyakan keberadaan appa dia.
"Appa dah keluar tadi,"Jisung tersenyum sinis.Bagus,inilah masanya untuk dia ajar sikit betina tak tahu malu ni.
"Kau ingat aku tak tahu ke tujuan kau dekat dengan appa aku ha?Aku tahu sangat perangai yeoja miang macam kau ni.Kau nak harta je kan?
Lepastu bila kau dah dapat semua harta appa aku,kau pun blah dari hidup appa aku kan?Kau ingat aku bodoh?Kau ingat aku ni masih sekolah,aku tak boleh nak baca kepala otak kau tu?Come on lah.
Jangan mimpi yang kau akan dapat harta tu selagi aku masih hidup.Aku akan pastikan kau takkan dapat harta tu se sen pun dan aku akan pastikan kau takkan dapat gantikan tempat arwah eomma aku.Remember that,"
Jisung berlalu pergi dari meja makan tersebut.Helmet di pakai.Enjin moto di start.
Jisung membawa moto menuju ke destinasi pertama beliau iaitu,kedai
runcit.Kedai runcit akan menjadi destinasi pertama Jisung.Kenapa?
Sebab dia nak beli roti.Dia akan makan sebungkus roti sebelum ke sekolah sebagai alas perut.
"Berapa?,"tanya Jisung kepada cashier namja tersebut.Tiba-tiba dia terdengar bunyi satu benda jatuh.
Jisung terus menoleh ke arah bunyi tersebut."Kau lagi!?Kau curi apa lagi ha!?,"
cashier tadi terus menuju ke arah seorang yeoja yang berpakaian sekolah."Tak,saya tak curi apa-apa.Saya cuma nak tolong ambil barang yang saya buat jatuh tadi itu je,"jelas yeoja tersebut.Yeoja tersebut sudah terjatuh akibat terkejut.
"Kau jangan nak menipu!Setiap kali kau datang sini mesti ada barang yang hilang.Aku pasti kau yang curi semua barang kat kedai aku!,"Jisung melangkah ke arah yeoja tersebut dan cashier tersebut.
"Hyejin?,"Hyejin mencuri?
"Jisung...,"Hyejin melihat Jisung yang berdiri di belakang cashier tersebut.
Jisung terus memandang cashier tadi."Encik ada bukti ke yang dia curi semua barang yang hilang tu?,"
cashier tersebut terdiam."Saya takda bukti yang dia curi tapi saya pasti dia yang curi barang tu semua.Sebab setiap kali dia datang pasti ada barang yang hilang,"Jisung tersenyum sinis.
"Tengoklah CCTV.Apa guna encik pasang CCTV dekat kedai encik kalau encik tak reti nak check CCTV,"jujur Jisung tidak suka akan perangai cashier tersebut yang menuduh orang dengan melulu.
"Baik.Saya check.Saya pasti yang kita akan nampak muka dia kat CCTV nanti,"Jisung mendengus.Yakin sungguh cashier ni.Menuduh sebelum tahu kebenaran.
Jisung dan Hyejin mengikut cashier tadi ke bilik CCTV.
Mereka melihat CCTV tersebut.
Tiba-tiba mereka ternampak seorang lelaki yang memakai topi hitam dan jaket hitam masuk ke dalam kedai tersebut.Lelaki tersebut mengambil 3 bungkus roti dan 3 tin air Sprite.Jisung mengecilkan sedikit mata.
Jisung terkejut melihat wajah lelaki tersebut.Kurang ajar punya Shotaro.
Dia yang curi?Jadi 3 bungkus roti dengan air Sprite yang di bawa oleh Shotaro untuk Jisung dan Mark semua barang curi?Selepas Jisung menjelaskan kepada cashier tersebut,terus cashier tersebut memaafkan Shotaro.Jisung meminta maaf bagi pihak Shotaro.Jisung membayar kembali jumlah barang yang di curi oleh Shotaro.
"Siaplah kau nanti Shotaro.Aku sekolah kan kau cukup-cukup,"Jisung mengajak Hyejin keluar daripada kedai tersebut.
"Kau pergi sekolah naik apa?,"tanya Jisung kepada Hyejin sambil menyarungkan helmet.
"Jalan kaki je,"pendek sahaja jawapan Hyejin.
TBC...🐭
Sunday
10 October 2021
01:10 a.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...