Pintu di buka dari luar.Muncul lah 2 orang sahabat Jisung.Shotaro dan Mark terpaku apabila melihat Jisung dan Hyejin yang saling berpelukan.
Shotaro pura-pura batuk.Jisung dan Hyejin melepaskan pelukan.Jisung
menayang air muka kosong."Shotaro kau ada bau apa-apa tak,"
Mark menyiku lengan Shotaro."Bau apa tu Mark?,"Shotaro yang hampir tergelak cepat-cepat mengawal air muka.
"Bau nasi minyak!!,"Shotaro dan Mark masing-masing tergelak.
"Aduh...Kacau daun betul lah korang dua ni,"Jisung bersuara.Kepala yang tidak gatal di garu.Hyejin dah tergelak kecil.
"Alolololo...Kesian...Baru nak bermanja dah kena potong.Hmm..
Sian...Kau tak payah nak bermanja sangat.Baru budak sekolah nak bermanja-manja bagai.Kerja dulu abang oi!,"Mark melangkah ke arah Jisung lalu memicit pipi Jisung."Kau ok tak Jisung?Rasa sakit lagi tak?
Ada yang rosak?,"Jisung sudah mengerutkan dahi."Ok je.Apa yang rosak?,"
"Mana tahu akal kau tercabut,aku boleh suruh doktor tolong pasang balik akal yang tercabut tu.Yelah,
kemain lagi peluk anak dara orang,"
Shotaro tergelak mendengar perbualan di antara Jisung dan Mark.Jisung menolak kepala Mark.Dia ni elok-elok takda penyakit,pergi cari
penyakit.Shotaro dan Hyejin tergelak melihat perangai Jisung dan Mark.Gangster ni memang lawak eh?Kalau macam tu,Hyejin nak cari suami gangster lah.Bolehlah gelak hari-hari.
"Maaflah Hyejin.Diorang dua ni memang macam ni,"Shotaro bersuara.Hyejin melemparkan senyuman kepada Shotaro.Shotaro membalas senyuman Hyejin.
"Kau tak payah nak tersenyum sangat dekat Hyejin.Kaki aku ni dekat je dengan muka kau.Kalau rasa nak teman aku dekat hospital,ha senyumlah lagi kat Hyejin,"Shotaro tersenyum kepada Jisung.Shotaro bangkit dari duduk dan menuju ke arah Jisung.
Rambut Jisung di belai lembut oleh Shotaro.
"Tak padan dengan sakit kau ni.Aku senyum je kat dia.Bukan ajak dia pergi dating pun,"mereka yang berada di situ terus tergelak besar.
🐭🐭🐭
"Macam mana dengan budak tu?Dia dekat mana sekarang?,"seorang lelaki mengambil sepuntung rokok di dalam kotak.
"Ada dekat hospital.Kalau aku kena tangkap dengan polis,aku akan pastikan yang kau pun akan di tangkap oleh polis,"lelaki tadi tersenyum sinis.
"Siapa je berani buat laporan pasal aku?Kau pun kenal yang aku ni bukan mudah untuk di tangkap oleh polis.
Yang kau nak takut sangat kenapa?,"
rokok di sedut dalam-dalam dan di lepaskan melalui hidung."Kau jangan ingat kita ni akan selamat kalau si Jisung tu masih ada.
Dia tahu semua rancangan kita Johnny.Dia tu licik.Group Apricity walaupun ahli kumpulan dia tu tak ramai,tapi mereka masing-masing kuat.Aku tak terkejut kalau kita kalah lagi dalam tangan mereka.Jisung tu...
Jisung tu bukan calang-calang orang.
Jisung tu antara musuh kita yang paling susah kita nak kalahkan walaupun dia masih muda,"Johnny sudah bercekak pinggang."Dia tu kuat di sebabkan oleh eomma dia tu juga.Kau ingat eomma dia tu perempuan biasa-biasa ke?Eomma dia tu,salah seorang ahli kumpulan Apricity.Yes,dia sorang je perempuan dalam tu dan dialah yang menubuhkan kumpulan Apricity tu.
Walaupun dia tu perempuan,tapi dia tu susah nak di kalahkan.Aku rasa Jisung mewarisi kekuatan eomma dia tu.Kalau tak,Jisung tu macam appa dia tu je.Lembap!,"Johnny membuang rokok yang dihisap tadi.Dia harus mengatur strategi untuk meningkatkan kekuatan ahli kumpulan dia dan juga dirinya sendiri.
TBC...🐭
Wednesday
13 October 2021
01:00 a.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...