Seorang guru wanita berjalan memasuki dewan.Dami,merupakan cikgu yang telah memikat rata-rata pelajar lelaki sekolah tersebut.Yes,
Dami memang mempunyai rupa paras yang cantik.Bukan setakat pelajar,guru lelaki,pakcik kebun pun boleh terpikat.Ghisau bethol."Hai semua.Apa khabar sayang-sayang cikgu semua?Sorry darling because disturb your study time.Kita dah terlewat sangat-sangat untuk siapkan persiapan hari sukan sekolah.Cikgu harap awak semua tak kisah jika cikgu ambil masa belajar awak sekejap,"pelajar yang berada di situ tersenyum ceria.
Gila tak ceria? Sepanjang hari mereka akan berada di dewan.Yes!Mereka tidak perlu belajar hari ni.Oh,Btw cikgu Dami memang suka panggil pelajar sayang.
"Ok firstly cikgu nak seorang perempuan dan seorang lelaki untuk mengetuai persiapan kita pada hari ini.Anyone?,"seorang pelajar lelaki mengangkat tangan.
"MINGYU CIKGU!!,"berubah terus muka Hyejin.Btw,Mingyu tu crush Hyejin.
"Jap,Mingyu ada dalam ni?Eh,bukan ke Mingyu tu crush kau Hyejin?,"
Hyejin yang berada di sebelah Suzy sudah menundukkan kepala."HYEJIN CIKGU!!,"jerit Suzy.
"Oh Mingyu.Hyejin?Mana Hyejin?,"
Hyejin menampar peha Suzy.Tak guna punya perempuan.Kau ni saja je.Hyejin mengangkat tangan."Saya cikgu," Hyejin melangkah ke hadapan.
Mingyu melemparkan senyuman manis kepada Hyejin."Boleh tak aku nak pengsan sekarang?
Senyuman dia Oh My Gosh!Boleh buat aku pengsan,"Hyejin membalas senyuman Mingyu."Annyeong Hyejin.Saya harap kita dapat menjalankan aktiviti ni sama-sama,"Mingyu ni memang suka senyum ke?!Senyuman dia manis betul.
"Nae?Ann--Anny--Anyyeong.Me too,"
Hyejin tersenyum kaku."Jap,kenapa tiba-tiba gagap ni!!!,"kata Hyejin dalam hati.Jisung memerhati sahaja Hyejin dan Mingyu.Jeoulous?Adalah sikit.
"Mingyu and Hyejin.Awak berdua bolehlah settle kan apa yang perlu.
Pastikan awak berdua mengetuai persiapan ni dengan baik,"Hyejin dan Mingyu mengangguk sambil tersenyum."I gotta go.Bye bye everyone.Do the best ok,"Ahhh senyuman cikgu Dami.
"Ok saya akan bahagikan awak semua kepada beberapa kumpulan.
Memandangkan kat sini kita ada dalam lima,sepuluh,lima belas,dua puluh.Ok 20,saya nak satu kumpulan 4 orang.Jadi kita ada 5 kumpulan,""Ok faster,find your group now,"Suzy menarik tangan Mark.Dah Mark je yang dekat dengan dia.Mark pula tarik Jisung.Jisung pula tarik Hyejin.
Ha elok sangat dah cukup 4 orang alhamdulillah 😌.Tiba-tiba Mingyu datang dari belakang Hyejin.
"Can I joined this group?,"Hyejin tersenyum manis lalu mengangguk.
"Wait,group ni dah cukup.Mana boleh bagi dia masuk,"Mark bersuara.
"Jisung boleh masuk group lain kan?," Mingyu bersuara.Jisung yang berada di situ sudah merah muka dia.
"First come,first serve.I think there are other groups that lack members. You can join them,"Mingyu menggeleng.
"I don't want to join another group, I want this group,"Jisung sudah bercekak pinggang.Nasib baik kat sekolah kalau tak memang dah lunyai si Mingyu.
Cikgu Felix menghampiri mereka.
"What's the matter near here?,"Hyejin sudah menggelabah.
"Nothing sir.I just want to join this group but it's full. No matter today, I'm not lucky,"Jisung terus berlalu pergi dari situ.
"How dare you make me look like this Hyejin,"Jisung keluar daripada dewan dengan perasaan yang marah.
TBC...🐭
Monday
11 October 2021
18:42 p.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...