Helmet di berikan kepada Hyejin.
Jisung memang akan selalu membawa Helmet lebih sebab Mark kadang kadang naik dengan dia.Jadi, bagi memudahkan kerja dia,Jisung membawa satu helmet spare."Nak buat apa dengan helmet ni?,"
Jisung tersenyum paksa.Budak ni memang selalu tanya benda yang dia memang dah tahu eh?"Campak kat longkang sana tu,"
buat loya buruk pula Jisung ni.
Hyejin menjeling Jisung sekilas lalu mengambil helmet yang diberi.Hyejin memakai helmet tersebut dengan bantuan Jisung."Suka buat lawak hambar dia tu,"
Hyejin naik moto Jisung.Terima jelah.
Walaupun muka macam kena paksa."Dah kau yang selalu tanya soalan yang tak masuk akal.Aku pun bagi lah jawapan yang tak masuk akal.Fair right?,"Jisung membuka enjin moto.
"Pegang baju aku.Nanti kau jatuh tak pasal-pasal kena hantar pergi hospital.Aku suruh pegang je,jangan peluk pula,"
"Tapi,kalau nak peluk pun apa salahnya kan?,"sambung Jisung.Jisung tergelak besar.Hyejin memukul bahu Jisung.Buat loya buruk pula dia ni.
"Cepatlah nanti lambat pula nak sampai sekolah,"Hyejin malas nak layan loya buruk Jisung ni.Sakit jantung nanti layan Jisung ni hari-hari.
Sepanjang perjalanan mereka ke sekolah,Hyejin hanya membuang pandangan melihat pemandangan yang indah.Malam tadi hujan,jadi suhu agak rendah hari ni.Sejuk betul.
Di pertengahan jalan,dalam 5 minit sebelum sampai ke sekolah,Jisung terlihat dua orang daripada ahli kumpulan nya berjalan bersama.
Jisung berhenti di sebelah mereka."Woi!Ambil motor ni.Bawa pergi sekolah,"dua orang tadi tidak merungut malah ikut sahaja kata boss mereka ini.Jisung dan Hyejin turun dari motor.
"Nah ambil topi keledar ni.Nanti letak je kat motor ni balik.Parking motor ni kat tempat sepatutnya.Kalau aku nampak korang parking kat tempat lain,aku sembelih korang,"Jisung memberi amaran kepada dua orang tadi.Mereka mengangguk dan meneruskan perjalanan dengan menaiki motor yang di beri oleh Jisung tadi.
"Kenapa kau bagi motor kau dekat diorang?,"Jisung hanya tersenyum dan meneruskan perjalanan.Hyejin membiarkan sahaja,sebab nanti Jisung akan bagitahu juga.Shotaro dan Mark memandang Hyejin dan Jisung.Amboi,Jisung dah ada GF ke?
"Sebab aku takut aku tak sempat nak luangkan masa yang aku ada ni dengan kau,"kata Jisung tiba-tiba.
Hyejin terus mengangkat kening sebelah.Jisung dan Hyejin meletakkan beg mereka ke dalam local yang telah di sediakan."Yo!Jisung.Lambat kau datang.Dah pukul 7:30.Biasa pukul 7:00 kau dah datang dah sekolah,"Mark dan Shotaro menyambut kedatangan Jisung.Mereka berjalan menuju ke tempat masing-masing.
Hyejin masih bele.Lama juga Hyejin tercegat dekat situ sampailah Suzy tegur dia dari belakang.
"Hai Hyejin.Jom pergi dewan.Hari ni cikgu Dami dengan cikgu Felix suruh kita tolong diorang dekat dewan untuk persiapan hari sukan sekolah nanti.Aku dengan kau kena tolong cikgu.Ada lagi tapi aku lupa nama diorang hehhehehe...Jom,jom,"Hyejin mengangguk laju.
Sempat Jisung menoleh ke arah Hyejin.Jisung tersenyum manis.
"Aku harap kau faham dengan apa yang aku maksud kan tadi Hyejin,"
Jisung mempunyai ramai musuh yang menunggu dia.Dia tak janji yang dia dapat menjaga Hyejin selama-lamanya.Mungkin dia akan pergi dulu sebelum Hyejin.
TBC...🐭
Sunday
10 October 2021
01:49 a.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...