🐭20 [End]

57 6 30
                                    

Hari ni merupakan hari sukan di sekolah Jisung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hari ni merupakan hari sukan di sekolah Jisung.Semua pelajar wajib memakai baju sukan.Jisung adalah orang yang paling gembira apabila memakai baju sukan.Sebab? Dia boleh lari satu padang hari ni.
Biasalah hari sukan adalah hari yang paling bahagia untuk para atlet-atlet sekolah.

"Jisung,hari ni kau lari kan?Uishh good luck tau.Bagi rumah sukan kita menang.Rumah Biru tu boleh tahan juga atlet diorang.Takpe,rumah sukan merah dah selalu menang lagi-lagi dalam acara lumba lari.Sebab kau lah kami menang,"Jisung tersenyum bangga.

Biasalah Jisung ni antara atlet yang menyumbang kan banyak markah untuk rumah sukan merah.

"Hai Jisung.Saja nak cakap,good luck ok.Buat yang terbaik.Saya sokong awak,"Hyejin yang datang dari mana tak tahu,terus mengucapkan good luck kepada Jisung.

Jisung tersenyum manis.Kepala Hyejin di gosok.

"Tq Hyejin,"mereka berdua tersenyum.Mark dan Shotaro menuju ke arah mereka dengan makanan penuh di tangan.

"Woii...Jangan makan banyak sangat Mark.Kau nanti dahlah nak lari.
Nanti sakit perut pula kat tengah tengah padang tu.Kalau kau berhenti kat tengah padang tu,aku rotan kau sampai kau habis lari,"Mark yang khusyuk makan tembikai melihat Jisung dengan pandangan kosong.

"Mana ada banyak,aku makan tembikai je.Tembikai kan sihat.Kau nak kan?Sebab tu kau cakap macam tu.Ceh,jangan harap aku nak bagi kau tembikai aku,"masalahnya kat tangan Mark tu penuh dengan makanan bukannya tembikai je.Sosej ada,
nugget lagi,air Sprite lagi.

"Kau jangan buat hal eh nanti.Kau pun sama Shotaro,"Shotaro
menunjukkan thumbs up kepada Jisung.

"Apa-apa jelah Park Jisung.Dah jom blah Shotaro.Nanti Jisung buang pula makanan kita ni.Dia tak tahu yang dia pun kuat makan.Depan Hyejin je buat macam tak suka makan.Padahal perut dah kalah gajah,"perli Mark.Mark terus melarikan diri apabila selesai memerli Jisung.

Nanti kena pukul pula dengan ketua gangster ni.

"Tak guna kau Mark.Kau tak ikut dia?,"Shotaro tersengih dan terus mengejar Mark.

Sebelum dia pergi,dia sempat menyampaikan sesuatu kepada Jisung.

"Nanti cari kan aku gf juga.Takkan kau sorang je,"

"EH DIA NI!,"Jisung bercekak pinggang.Tersenyum Jisung melihat Shotaro yang berlari lintang-pukang.
Tau pun takut.

"Hyejin,saya pergi dulu.Dah tiba giliran saya.Support saya tau,"sempat Jisung mengenyit kan mata kepada Hyejin sebelum menuju ke garisan mula.Merah terus muka Hyejin.

"Hyejin!!,"eh sapa pula menjerit-jerit ni.Oh,Suzy.

"Eh,lepas ni Jisung lari kan?,"Hyejin mengangguk dengan senyuman.

"Suka lah Hyejin.Bolehlah cuci mata tengok Jisung.Haishh..Kawan dah taken aku pula sendu,"Hyejin memukul perlahan bahu Suzy.

"Kau ni bele lah!,"Suzy tergelak kecil.
Suka betul dia apabila dapat mengenakan Hyejin.

"Eh, Hyejin tu tu Jisung dah lari tu,"
Hyejin terus melihat ke hadapan.
Laju betul Jisung lari.Rambut tak payah katalah,terangkat-angkat rambut dia.Cair Hyejin haish 😍😍.
Sempat juga Jisung mengerling Hyejin yang berada di sebelah.

🐭🐭🐭

"YEAHHHH!!!,"tersenyum gembira rumah sukan merah apabila di umumkan sebagai juara pada sukan tahun ini.

"Nice!Kalau Jisung tak menang tadi mesti kita tak menang.Hebatlah kau Jisung.Cuba bagitahu aku,apa yang kau tak boleh buat?,"Jisung tersenyum manis mendengar kata pujian daripada Mark.Beza markah antara rumah sukan merah dan biru adalah 2 mata sahaja.

"Kau dengan Shotaro pun hebat.Nice bro,"mereka bertiga saling berpelukan.Semangat sahabat dan berpasukan.

"Tahniah Jisung,"Hyejin tersenyum manis kepada Jisung.Jisung menyusun langkah menuju ke arah Hyejin.Jisung berdiri di hadapan Hyejin.

"Sebab awak juga saya menang Hyejin.Thank you sebab sokong saya tadi,"Jisung memeluk erat Hyejin.
Hyejin turut membalas pelukan Jisung.

"Oh My God~Sweet dia mengalahkan sugar.Dah lepas lepas.Korang ni,cikgu nampak nanti tak pasal pasal kena pusing satu padang.Bersemut aku tengok korang dua ni,"Jisung dan Hyejin melepaskan pelukan.

Mereka yang berada di situ tergelak besar.

"Kawan Hyejin Suzy ada kan.Kau ambil lah Suzy tu Shotaro.Mark kau?
Kau single jelah ye,"Shotaro melihat Suzy di sebelahnya.

"A--ap--apa?,"Shotaro tergelak kecil.

"Bolehlah,"laju sahaja tangan Shotaro di letakkan atas bahu Suzy.

"Aku?Takpelah aku tunggu jodoh jatuh dari langit jelah,"Mark membuat muka acah-acah ingin menangis.

"Kau ada kami,"serentak Shotaro,
Suzy,Jisung dan Hyejin.

"Alololololololo~Sweetnya korang ni~,"mereka berlima terus berpelukan.

This is the real friendship ,😍😍

THE END✨💚

Wednesday
20 October 2021
17:09 p.m.

𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓Where stories live. Discover now