Park Seung melihat Jisung yang terbaring di atas katil hospital.Dia datang dengan Sana.Sana yang duduk di kerusi sebelah katil Jisung sudah menangis teresak-esak.
Park Seung?Tidak,dia tidak berasa sedih langsung.Dia melihat Jisung dengan pandangan kosong sahaja.
"Seung, you tak sedih ke tengok anak you ni?Dia tak sedarkan diri lagi.
You tahu tak luka tu dalam.Kalau tadi lambat hantar dia ke hospital,dia dah takda dah kat muka bumi ni.
You takda rasa sikit pun perasaan sedih atau risau ke Seung?,"Seung tersenyum sinis."Nak buat apa sedih?Dia hidup lagi.
Bukannya dah mati.Yang you sedih sangat kenapa?Dia anak I bukan anak you pun,"Seung tergelak sinis."Kalau aku mati pun,kau tak kisah jugalah?Kau buat macam aku ni tak pernah wujud?Kau nak buat perangai kau lagi masa isteri kau meninggal?,"
Park Seung dan Sana terkejut."Terkejut?Aku dah lama bangun.Aku malas nak buka mata sebab tak nak tengok muka kau,"Jisung memandang Sana yang duduk di sebelahnya.
Jisung mengambil pasu bunga di atas meja.Jisung bangun dari baring."Jisung,kenapa buat eomma macam ni?Eomma ris--,"Jisung membaling pasu bunga yang di pegang tadi ke lantai.
Terkejut Sana dan Park Seung.Park Seung sudah bercekak pinggang.
"KAU DAH KENAPA PARK JISUNG!,"
kalau di ikutkan hatinya,nak sahaja dia menumbuk anaknya itu."Aku kenapa?Kau tu kenapa!Kenapa kau datang sini?!Lepastu kau bawa betina ni datang sini buat apa!Dah tak sabar nak tengok aku mampus!?Aku benci tengok kau!Lagi - lagi kau perempuan!Kau penyebab eomma aku mati!Sebab kau keluarga aku hancur!,"Park Seung mendekati Jisung.Satu tamparan hinggap pada pipi sebelah kiri Jisung.
Terdiam terus Jisung.Jisung mengelap cecair yang mengalir pada celahan bibir.
"Darah?,"Jisung tersenyum sinis.
"Di sebabkan perempuan ni,kau sanggup tampar anak kau sendiri?
Kau sanggup tampar anak kau yang tengah sakit ni semata-mata nak back-up perempuan ni?,"Park Seung mula rasa sebersalah."Jisung,appa tak---,"
"Keluar...,"arah Jisung.
"Jisung dengar dulu apa yang appa nak cakap,"Jisung menggelengkan kepala.
"AKU CAKAP KELUAR!,"pintu di buka dari luar.Seorang doktor lelaki dan nurse perempuan masuk ke dalam wad Jisung.
"Maaf tuan,puan.Tuan dan puan kena keluar dari wad sekarang,"arah nurse perempuan tadi.Park Seung dan Sana melangkah keluar daripada wad Jisung.
"Kenapa eomma tinggalkan aku dengan appa yang tak berguna tu?
Eomma tak kesian ke tengok aku macam ni?Kenapa cepat sangat eomma tinggalkan aku?,"bisik hati Jisung.🐭🐭🐭
Pintu wad di buka dari luar.Jisung terus mengalihkan pandangan ke arah pintu.
"Hyejin?,"Hyejin tersenyum kepada Jisung.Muka Hyejin seperti mahu menangis.Jisung menukar posisi baring kepada duduk.
Ok,Hyejin nangis.Hyejin berlari mendapatkan Jisung yang berada di atas katil.Hyejin memeluk Jisung dengan tangisan yang teresak-esak.
"Jisung...,"
"Hmm...,"sahut Jisung.
"Mianhe,"terkejut Jisung apabila mendengar ayat yang keluar dari mulut Hyejin.
Tanpa Jisung sedar,dia sudah mengukir satu senyuman.Pelukan Hyejin di balas oleh Jisung.
TBC...🐭
Wednesday
13 October 2021
00:26 a.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...