Park Seung masuk ke dalam kereta untuk pulang ke rumah.Dia baru sahaja lepas membeli sekotak rokok.
Baru sahaja ingin masuk ke dalam kereta,dia ternampak Sana dan seorang lelaki siap berpegang tangan bagai.Picit-picit pipi bagai.Park Seung mengambil gambar Sana dan lelaki tersebut."Dasar perempuan murah,"Park Seung masuk ke dalam kereta dan terus bergerak menuju ke rumah dengan hati yang panas.
🐭🐭🐭
Jisung pulang ke rumah selepas melawat Johnny.Moto di parking di dalam garaj.Langkah di atur masuk ke dalam rumah.Buka sahaja pintu,mata nya sudah di hadiahkan dengan Park Seung.Park Seung berdiri di hadapan pintu dengan muka yang bengang.
"Ni mesti sebab perempuan tu.Bila lah appa nak insaf,"Jisung dan Park Seung memandang antara satu sama lain.Tiba-tiba Sana muncul berdiri di belakang Park Seung dengan senyuman yang sinis.
Jisung menjeling Sana dengan jelingan yang tajam.Dia ingat Jisung takut?Lambat lagi.
"Kau buat apa kat Sana Park Jisung,"
Park Seung mula bertanya dengan nada yang lembut."Buat apa?Aku cuma buat apa yang aku patut buat.Itu je,"Sana yang berada di belakang bersuara.
"Baby,tadi anak you tolak I sampai I jatuh.U tahu tak sakit.I tak tahu pun apa salah I lepastu dia tinggal I macam tu je.Bukan nak tolong I.I rasa kita patut hantar anak you ni pergi rumah anak yatim.Ada eomma pun tak reti nak hormat.Patutlah eomma dia tinggalkan dia,"Jisung memandang Sana tajam.Tangan di genggam.
"Memang patut pun kau kena dengan aku tadi.Kau ni memang dah takda maruah ke?Kau ni memang sanggup buat apa sahaja untuk menuruti nafsu binatang kau tu?Kau ni sanggup membazir kan masa muda kau ni dengan benda yang terkutuk.
Termasuk dengan appa aku,berapa banyak lelaki dah yang kau tipu?,"
Sana memukul bahu Park Seung yang berada di sebelah.Kenapa Park Seung diam sahaja.
Patutnya Park Seung back up dirinya.
Tapi sebaliknya, Park Seung hanya termenung di depan pintu itu."Dah!Dua dua masuk dalam rumah.
Kita bincang kat dalam rumah.Yang berdiri kat sini buat apa,"Park Seung menuju ke arah ruang tamu.Sana akur.Jisung membuka kasut dan turut menuju ke ruang tamu."Jisung,appa nak Jisung cerita dekat appa.Apa yang terjadi masa Jisung dengan Sana kat dalam rumah hari tu.Appa nak Jisung jujur,"Jisung terkejut.Macam mana dia tak terkejut,
ini first time appa Jisung nak dengar penjelasan Jisung selepas kematian Han Jessie."Masa tu Jisung lalu sebelah bilik yang appa kunci tu.Jisung saja pulas tombol pintu tu.Dah boleh buka,Jisung masuk jelah.Jisung ingat appa yang saja buka,jadi Jisung tak syak lah yang perempuan tu yang buka,"Park Seung mengangguk tanda faham.
"Rupa-rupanya perempuan ni yang buka.Dia saja perangkap Jisung masuk dalam bilik tu.Perempuan ni nak buat benda terkutuk dengan Jisung.Appa ingat Jisung nak buat macam orang bodoh ke?Jisung pun tolaklah dia sampai jatuh katil,"Sana yang berada di sebelah sudah kecut perut.Dia menggeleng dengan laju.
Sana terus bangun dari duduk."Tak!I tak buat macam tu pun!I tak umpan dia masuk dalam bilik tu pun!
Masa tu I masuk dulu and then dia datang terus tutup pintu and kunci.
Dia tolak I sampai terbaring atas katil.
Bukan salah I,"ok Park Seung dah tahu sapa yang salah.Jisung dan Park Seung memandang antara satu sama lain dengan senyuman yang lega.
"Why?Kenapa korang berdua pandang macam tu?,"Jisung bangun dari duduk.
"Kau tak cukup pandai Sana,"Jisung mendengus.
Park Seung meletakkan telefon dia di atas meja.
"Sapa tu Sana?,"Sana melihat phone Park Seung.
"Semuanya sudah terbongkar.Dah dahlah memperbodohkan appa aku.
Nanti kau pula yang jadi bodoh,"Next chapter ending 😍🐭🌈✨💚
TBC...🐭
Tuesday
19 October 2021
15:48 p.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...