Jisung duduk di tingkat rooftop sekolah berseorangan.Rasa terganggu betul jiwa lelakinya apabila harus berdebat dengan seorang lelaki yang sudah memenangi hati Hyejin.
"Aku bukan taknak mengaku.Tapi,aku rasa kau sendiri pun boleh tahu perasaan aku dekat kau Hyejin,"
Jisung mengeluh.Jisung mendengar pintu di buka.Siapa pula yang kacau ni?"Mingyu?Kau buat apa kat sini.Sapa suruh kau naik?,"Mingyu menghulurkan tangan untuk bersalaman.
Tetapi Jisung hanya memandang kosong huluran tangan Mingyu.
Mingyu menarik kembali tangannya."Ok faham,"Jisung membuang pandangan melihat pemandangan awan.
"Kau cemburu? Seriously?
Gangster sekolah jeoulous dengan pelajar cemerlang ni?Ok tell me kau jeoulous dengan aku dari sudut apa?
Rupa? Kepandaian?Or Girl?,"Jisung tersenyum mengejek.Nasib baik Jisung ingat lagi yang dia ni pelajar cemerlang.Biasalah pelajar cemerlang mana boleh sentuh.Nanti cikgu marah 😌.
Tapi Jisung pun pelajar cemerlang so boleh je kot 😏."Pernah rasa kena tumbuk?,"Mingyu mengangguk sambil tersenyum mengejek.
"Nak kena lagi?Kalau nak boleh je.Sinilah,"Jisung tersenyum manis.
"Wow berani betul.Kau tak takut ke kalau Hyejin nampak kau gaduh dengan aku?Kau rasa dia back up kau ke atau aku?,"batu api betul Mingyu ni.
"Tch,baru kenal dia tak sampai sehari dah berlagak?Come on bro.Buat apa Hyejin nak back up orang yang baru dia kenal tak sampai sehari?Think using your brain.Not logical ok?,"
"Ouh...Tak logic?So kalau aku cakap yang aku dengan Hyejin tu officially kau rasa logic tak?,"Mingyu tersenyum sinis.
"Kau rasa aku nak percaya kau?,"
Mingyu mengangkat bahu."Kau boleh blah dari sini tak?Semak betul kau ni!,"Jisung melangkah ingin turun dari rooftop.
"Park Jisung.Anak tunggal daripada keluarga Seung iaitu antara orang yang berpengaruh di sekolah ni.Park Jisung lahir pada 5 February 2002.
Tinggal di Busan dalam 3 hingga 4 tahun.Sukan kegemaraan bola sepak.
You can understand English well but you're not confident in your pronunciation.Oh my god,so easy to know about you Jisung,"Jisung mengerutkan dahi.Macam mana dia boleh tahu?"How did you know about me?,"
Jisung memandang Mingyu dengan renungan yang tajam."Oh for your information.I'm also gangster in this school and yeah,
I'm from the group Helium.Did you know Johnny?Yes, Johnny Suh.He is my leader.Nah,I know that's you know him right?,"terkejut Jisung mendengar penjelasan daripada Mingyu.Jadi maknanya Hyejin dalam bahaya.
Oh tidak! Johnny hantar orang untuk perhatikan Hyejin."So, Johnny hantar kau untuk perhatikan Hyejin lah ni?Kau kuli dia?Heh, bijak boss kau tu.Tapi tak sebijak aku,"satu tumbukan padu hinggap di pipi Mingyu.
"Kau dekat dengan Hyejin sebab Johnny kan!? JOHNNY YANG HANTAR KAU UNTUK PERHATIKAN HYEJIN KAN!,"nafas Jisung tidak dapat di kawal.Panas sungguh hati dia,Jisung tidak sangka bahawa selama ini Hyejin dalam bahaya.
Mingyu membalas tumbukan Jisung.
Darah yang mengalir di celah bibir di biarkan."Yes,Johnny hantar aku untuk perhatikan Hyejin,"makin berapi hati Jisung.
Maka,bermula lah pergaduhan di antara Jisung dan Mingyu.
Kini,Mingyu telah terkunci dalam dakapan Jisung.Mingyu tidak berpeluang untuk lari lagi.
Pintu rooftop di buka.
"JISUNG STOP!,"
TBC...🐭
Monday
11 October 2021
19:35 p.m.
YOU ARE READING
𝐒𝐄𝐋𝐂𝐎𝐔𝐓𝐇 셀쿠스 [𝐉𝐢𝐬𝐮𝐧𝐠] ✓
Fanfictionꜱᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ 𝙽𝙲𝚃 🐭 - ʜɪᴅᴜᴘ ɴɪ ᴛᴀᴋ ᴀᴅɪʟ.ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴅɪ ꜱᴀᴀᴛ ᴀᴋᴜ ʜɪᴅᴜᴘ ᴍᴇᴡᴀʜ,ᴀᴅᴀ ᴏʀᴀɴɢ ʟᴀɪɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇʀᴀꜱᴀᴋᴀɴ ᴋᴇꜱᴜꜱᴀʜᴀɴ - ᴊɪꜱᴜɴɢ - ᴍᴇꜱᴛɪ ʙᴇꜱᴛᴋᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴀɴᴀᴋ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇᴍᴇɢᴀɴɢ ꜱʏᴀʀɪᴋᴀᴛ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀʟ.ʏᴇʟᴀʜ ᴋᴀʏᴀ,ᴅɪ ꜱᴀɴᴊᴜɴɢ ᴛɪɴɢɢɪ, ᴅɪ ʜᴏʀᴍᴀᴛɪ,ʟᴀɪɴ ᴘᴜʟᴀ ᴏʀᴀ...