"Ha, amacam? Terkejut tak? Suka tak?" Tanya Lyn dalam nada mengejek.
"Ish, diamlah kau." Marah Ayra, sebiji bantal berada berada di atas katilnya diambil lalu dilemparkan ke arah adik kembarnya itu.
"Uwerk, tak kena." Ejek Lyn lagi apabila dia berjaya menyambut bantal yang dibaling oleh kakak kembarnya tadi.
"Kau ni kan, Lyn..."
"Ha, apa - apa? Aku apa? Baru kau tahu apa perasaan aku. Kau dah tahu semua plan Qay, tapi langsung tak beritahu apa - apa. Sekarang, rasakan balasan untuk kau, aku dah rakam tau tadi. Memang syok gila tengok muka terkejut kau, Ayra."
Sekali lagi, Ayra mencapai bantalnya lalu dilemparkan lagi ke arah Lyn. Namun kali ini bukan sebiji, tetapi tiga biji sekaligus. Sekali dengan set menyepak betis adik kembarnya itu lagi.
"Kejamnya kau, Ra." Rengek Lyn lalu mencebikkan bibirnya.
"Ha, muncungkan lagi bibir tu. Aku panggil si Qay suruh kiss baru tahu." Tutur Ayra selamba.
"Dia kiss aku? Hey, sebelum dia buat macam tu, aku yang kiss dia dulu. Nasib baik kita orang tak halal je. Dia comel, tapi bibir dia sexy." Balas Lyn bersama wajah miang.
"Kau, ey! Memang padanlah kalau mama terima pinangan si Qay tu, tahu - tahu je anak dia ni gatal nak kahwin awal." Kutuk Ayra.
"Ha, baguslah. Tapi kan wey, Qay tu tak sweetlah." Kata Lyn tiba - tiba.
"Tak sweet apa benda pula kau ni?" Tanya Ayra bersama dahi yang berkerut.
"Yalah. Dia kata dia nak meminang masa aku tengah sedih kot, dahlah time tu tengah hujan. Tak romantik langsung." Jawab Lyn lalu mencebik, Ayra menayang wajah menyampah.
"Hey, kau tu bukannya wife dia sampai nak sweet - sweet dengan kau. Dahlah, keluar." Arah Ayra, dia bangun daripada duduk lalu terus menolak tubuh adiknya itu.
"Tapi, Ra..."
"Kau ni kan, Lyn." Ayra menayang wajah geram sebelum menolak adik kembarnya itu keluar dari bilik lalu segera mengunci pintu.
"Kau ni jahatlah, Ra!" Jelas suara Lyn yang kegeraman dari luar.
"Apa? Kau ingat aku kisah? Dah, blah." Balas Ayra lalu terus berjalan ke arah katil.
Dia terus melabuhkan duduk di situ tanpa menghiraukan bebelan adik kembarnya yang entah bila akan berhenti. IPhone yang berada di sebelah dicapai, ia dibuka sebelum nombor seseorang dicari.
Me : Kau dah gila ke apa, hah?
Dia terus meletakkan iPhonenya ke tepi sebelum membaringkan diri. Matanya dipejam dengan niat untuk merehatkan mata. Namun, semua itu terhenti apabila iPhonenya berbunyi.
Qaiz : Gila kau panggil aku? Hey, aku ni bakal suami kau tau.
Me : Aku tak naklah, Qaiz.
Qaiz : Bagi sebab kenapa kau tak nak.
Me : Aku tak ready.
Qaiz : Kalau tunggu kau ready, sampai bila - bila pun kita takkan kahwin.
Me : Aku tak pandai masak.
Qaiz : Aku akan ajar.
YOU ARE READING
the boy's badgirl
Teen Fiction[ the boyz series special : very slow update ] Tiga orang bayi lahir bersama - sama daripada rahim ibu mereka. Bukan sekadar hadiah, namun merupakan sebuah anugerah yang terindah. Namun, yang menjadi ujian ialah anak - anak gadis yang nakal sehingga...