"SAKIT... Ibu... tolong Razia..." Ikhwan tersentak apabila mendengar rintihan Razia. Kepalanya menoleh ke kanan. Melihat Razia mengigil kesejukan membuatkan dia bertambah gelabah. Matanya mengilau mencari baju sejuk. Dia terus mencapai baju sejuk di tempat duduk belakang. Baju sejuk itu diletakkan di atas tubuh Razia.
"Sejuk lagi ke? Sakit dekat mana? Tolong jawab Razia." Razia mencelikkan matanya. Pandangan sangat kabur. Dia terus mencengkam lengan Ikhwan.
"Tolong... Ke..kepala dan ma..mata... aku sakit... Hi..hilangkan bu..bunyi... bunga... api da..dari... kepa..la... saya..." Razia menekup telingannya. Kejadian matanya dicucuk pisau berserta dengan bunyi bunga api berlegar-legar di dalam mindanya. Ikhwan membuka dashboard di depan Razia. Earphone diambil lalu diletakkan di telinga Razia.
"Shhh... Bertenang. Aku ada sebelah kau. Aku bawak kau balik sekarang ye." Bisikan Ikhwan membuatkan Razia sedikit tenang. Sakit di kepalanya semakin berkurangan.
Ikhwan melepaskan keluhan berat. Dia juga perlu bertenang! Brek dinaikkan. Gear ditukar. Pedal minyak dipijak. Kereta Mercedes-Benz E-Class milik Ikhwan meninggalkan kawasan Tasik Perdana.
"HIRA tak apa-apa ke? Sakit kepala lagi tak?" tangan yang mengurut dahi terhenti. Syahira mendongakkan kepalanya ke atas. Matanya memandang wajah risau Zufar.
"Nah. Ambil air ni." Zufar menghulurkan segelas air sejuk. Syahira dengan terangak-angak mengambil gelas yang dihulurkan oleh Zufar. Air sejuk dicicip. Tekaknya terasa lega setelah air membasahi anak tekaknya. Dahinya berkerut seribu. Tak pernah-pernah Zufar baik dengannya.
"Abang Zufar. Pergelangan lengan Abang Zufar bengkak kan? Maaf. Hira... Hira takut sangat sampai tak sedar... Hira genggam lengan Abang Zufar." Zufar tersenyum nipis. Zufar geli hati melihat Syahira memintal-mintal hujung selendang unggu cair. Aa! Kenapa cemol sangat budak ni?
"Abang Zufar marah Hira ke?" tanya Syahira dengan polosnya. Mimik mukanya dimonyokkan. Irqmal disebelah Zufar terus memukul bahu Zufar.
"Aduh!" Zufar mengaduh kesakitan. Matanya menjeling tajam wajah Irqmal. Dia berdengus geram.
"Kau apahal! Jangan nak buat lawak yang kau jealous. Zara tu nak campak mana?" Irqmal menepuk dahinya. Kata-kata Zufar membuatkan hatinya semakin mendidih.
"Kau tahu tak yang Syahira tu adik ipar kesayangan aku? Bukan aku jealous. Cuma aku tak suka kau rapat sangat dengan Syahira." Cebik Irqmal. Dia sedikit tercabar apabila Syahira menggunakan nama panggilan 'Hira'. Tak ada seorang lelaki kecualinya menggunakan panggilan 'Hira'. Hanya orang yang paling rapat dengan Syahira je akan guna panggilan itu!
"Pembetulan! 'Bakal' adik ipar. Tak jadi lagi ye." Tegas Syahira. Perkataan 'bakal' sengaja ditekankan. Irqmal tersengih melihat Syahira mengembungkan pipinya. Kalau dapat cubit pipi tembam Syahira tu. Memang puas hati!
YOU ARE READING
Mr.CEO & Miss.Cafe {Completed}
Short StoryShort story challenge by @Angel_k20 Hani Qistina- dia pemilik Cafe The Three Colors Rose. Perwatakan yang lemah lembut dan baik hati membuatkan pekerja selesa dengannya. Dia mempunyai sejarah hitam yang membuatkan dia kehilangan seorang insan yang p...