Chapter 4

961 42 0
                                    

"HA..Hani. Ak..aku mintak maaf. Ak..aku tak tahu," Zufar cuba memujuk Hani. Esakan Hani semakin perlahan. Matanya memandang wajah Zufar. Sapu tangan di dalam poket blazer Zufar diambil. Zufar mengesat lembut air mata yang mengalir di pipi Hani. Dia mendekatkan wajahnya ke telinga Hani.

"Please don't cry. I don't like to see you sad," bisik Zufar. Mata Hani terus membulat. Hani terkedu apabila Zufar berkata begitu. Zufar menjauhkan dirinya dari Hani. Pandangan sayu Zufar membuatkan Hani tersentak.

"Maaf sebab saya simbah air dekat baju awak tadi. Sekejap. Saya bayar balik baju awak," Zufar terkejut mendengar kata-kata Hani. Melihat Hani mengambil tas tangannya di atas meja bersebelahan dengannya. Membuatkan Zufar merampas tas tangan Hani. Pandangan dingin Zufar menikam retina mata Hani.

"Kau boleh tak jangan buat aku rasa bersalah! Kau nak bayar baju aku? Kau sedar tak yang aku cederakan kau! Jangan buat kerja gilalah Hani!" marah Zufar. Dia tak suka apabila Hani berusaha untuk berdiri.

"Hani! Duduk balik!" marah Zufar lagi. Hani menundukkan kepalanya. Dengan berhati-hati Hani melabuhkan duduk di atas katil. Perasaan takut mengusai diri Hani apabila wajah dingin Zufar ditayangkan.

"Maaf," gumam Hani. Zufar melepaskan keluhan berat. Dia melabuhkan duduk di atas kerusi.

"Kenapa kau nak kena mintak maaf pula? Aku yang patut mintak maaf," kata Zufar. Zufar menyilangkan kakinya. Matanya memandang wajah Hani yang sedang tertunduk ketakutan. Tanpa sedar, Zufar menggelengkan kepalanya.

"Hoi! Bukak pagar ni! Berani kau culik kakak aku!" Hani menoleh kepalanya ke luar tingkap. Bawah bibirnya digigit. Kepalanya ditundukkan sedikit. Bunyi loceng rumah berbunyi nyaring membuatkan Zufar berkerut dahi.

"Siapa pula tu?" tanya Zufar. Hani tersengih. Pelipis digaru perlahan.

"Aaa... yang sebenarnya..."

Melihat Syahira, Zara, dan Masya keluar dari dapur membuatkan Hani menolehkan kepalanya ke arah Razia. Jelas Razia sedang mencari barang yang dimintaknya.

"Kakak... Razia tak jumpa pun. Mana kakak letak handphone kakak?" belakang tengkuk Razia diusap. Sesekali dahi Razia berkerut. Tangannya ligat membuka pintu almari dapur.

"Ada... Cuba cari betul-betul." Hani perlahan-lahan melangkah keluar dari ruang dapur. Kunci dapur diambil lalu diletakkan di dalam tas tangan dengan penuh berhati-hati. Pintu dapur perlahan-lahan ditutup.

"Betullah kak. Tak ad... Kakak!" Razia menoleh ke belakang. Melihat Hani menuntup pintu dapur membuatkan Razia berlari mendekati pintu. Namun, malang bagi Razia apabila Hani sudah mengunci pintu dapur dari luar.

"Kakak! Bukak balik pintu ni! Kakak!" Razia mengetuk pintu dapur bertubi-tubi. Kalau diikutkan hati dah lama dia tendang pintu ni sampai pecah. Nasib je itu pintu kedai kakak saudaranya juga!

"Maaf Razia." Gumam Hani. Kakinya terhinjut-hinjut keluar dari kedai Cafe The Three Colors Rose. Pintu cafe ditutup dari luar. Disebabkan angin kemarahan Zara tiba-tiba datang. Cafe ditutup lebih awal dari biasa.

Mata Zufar terkebil-kebil mendengar cerita Hani. Jadi, seharian Razia dikurung oleh kakaknya sendiri!

"Aku tak tahu nak kata apa dekat kau, Hani. Adik sendiri kau pergi kurung dekat kedai tu dah kenapa?" Zufar menepuk dahinya. Ya Rabbi... Boleh tahan bengong juga ye minah depan dia ni.

"Masalahnya budak tu conflicted sikit. Kalau saya pergi klinik dengan dia. Habis semua doktor dia marah," ujar Hani lagi. Keluhan halus terlepas dibibir Zufar. Kepala digeleng perlahan. Macam-macamlah gelagat dua orang adik beradik ni!

Mr.CEO & Miss.Cafe {Completed}Where stories live. Discover now