Chapter 10

752 32 2
                                    

"SYAHIRA. Kau okey tak ni?" Syahira tersentak apabila mendengar seseorang bertanya. Kepalanya yang ditunduk tadi diangkat. Matanya memandang cermin. Melihat satu figura dalam cermin membuatkan Syahira tersenyum pahit.

"Aku okey jelah. Jangan risau." Jejaka di dalam cermin itu melepaskan keluhan berat. Matanya dipejamkan. Kemudian, dia kembali memandang mata hazel Syahira.

"Aku tahu kau tak okey Syahira." Bantah jejaka itu. Dia tahu. Tuannya cukup menderita. Dan sekarang tuannya sedang menyembunyikan penderitaannya.

"Kau nak keluar kan? Nanti aku lepaskan kau. Ingat jangan..."

"Jangan nak ubah topiklah Syahira! Aku tak nak keluar! Aku nak kau rehat!" nafas jejaka itu turun naik. Giginya diketap kuat. Kecewa tuannya masih mengelat.

"Kau boleh tipu sesiapa yang kau nak tipu Syahira. Tapi... Kau tak boleh tipu aku. Aku adalah kau. Dan aku tahu macam mana perasaan kau sebenarnya Syahira." Rintihan jejaka itu membuatkan Syahira kembali menundukkan kepalanya. Dia mencebik menahan tangisan.

"Menangislah... Kau dah terlalu kuat. Bukan mudah bagi kau untuk lupakan pembunuhan kejam beratus-ratus orang. Dan salah seorang tu..." Jeda. Jejaka itu melirikkan matanya memandang bingkai gambar Syahira, Mira dan ASP Aryana. Setitis air mata mengalir di pipi Syahira.

Esakan yang ditahan akhirnya dilepaskan. Syahira mengambil bingkai gambar di atas meja. Dia terus memeluk bingkai gambar itu. Giginya diketap. Matanya terpejam.

"Mira... Mak Long... Hira rindu..." Air mata Syahira mengalir deras. Bahunya terhinjut-hinjut. Jejaka itu menundukkan kepalanya. Matanya terpejam rapat. Air matanya turut mengalir. Namun, dia cepat-cepat mengesat air matanya dari terus mengalir. Dia adalah saksi penderitaan tuannya. Dia tahu semua penderitaan yang tuannya lalui.

 Dia tahu semua penderitaan yang tuannya lalui

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"LEPASLAH Qirman!" marah Zufar.

"Kau dah tunang kan Qirman! Jangan gay dengan aku! Aku nak Razia!" kali ini Ikhwan menarik pergelangan tangannya dari genggaman Irqmal. Tanpa sebarang tanda. Irqmal terus menumbuk abdomen Zufar dan Ikhwan. Mereka berdua tertunduk kesakitan apabila menerima tumbukan padu Irqmal.

"Kau orang ni, yang tak ada kerja sebut code nama aku dah kenapa! Zen! Khen!" kali ini Zufar dan Ikhwan pula menumbuk abdomen Irqmal.

"Aduh! Sakitlah bingai!" Irqmal mengaduh kesakitan. Kemudian dia memandang wajah tak puas hati Zufar dan Ikhwan. Masing-masing bercekak pinggang.

"Kau yang bingai! Yang sebut code nama kita orang dah kenapa!" marah Zufar dan Ikhwan serentak.

"Kau orang yang sebut dulu!" renungan tajam Irqmal, Zufar dan Ikhwan bertembung. Tak lama kemudian Irqmal melepaskan keluhan halus.

"Aku rasa dia orang tak dengar kot sebab kita dekat semak samun sekarang," omongan Irqmal mendatangkan lagi kemarahan di hati Zufar dan Ikhwan. Dengan hati yang panas. Zufar dan Ikhwan menumbuk dada Irqmal.

Mr.CEO & Miss.Cafe {Completed}Where stories live. Discover now