Je večer. V pokoji, osvětleném jen malou lampičkou sedí mladá maminka se spící dcerkou v náruči. Chvíli si ji se zalíbením prohlíží. Než vstane, aby ji uložila do postýlky, opatrně ještě políbí růžovou tvářičku.
"Spinkej, broučku, maminka si teď užije chvilku pohody a připraví ti malý dáreček, " zašeptá Zuzka a zamíří do svého koutku. Tam se pohodlně uvelebí na posteli a rozechvěle sáhne po ozdobné krabičce. Vždycky si v ní schovávala drobnosti, jež jí byly z nějakého důvodu obzvlášť milé. Chvilku si zamyšleně prohlíží několik pohlednic, které jí poslal Marek z výměnného pobytu v Paříži, na dlani podrží řetízek s přívěskem Eiffelovky a zasní se.
Povzdychne si, ale pak nemilosrdně vysype celý obsah krabičky do obyčejné papírové a vše odkládá do nejspodnější zásuvky. Ta hezčí, památeční bude teď schraňovat Jolančiny fotky alespoň do té doby, než je zařadí do alba, plánuje Zuzka.
Vybrat ty nejhezčí, bude docela fuška. Každou si proto dlouho prohlíží, než ji založí do dárkového alba pro Jolanku, nebo odloží do krabičky. Nafotili jsme jich mnohem víc a byla by docela škoda, nechat je jen tak. Ještěže jsem se s nimi nestačila pochlubit mamce. Takhle budu mít malé překvapení i pro ně. Připravím společné album i pro babičku a dědu, neubrání se potutelnému úsměvu. Jednu z těch rodinných, kde se pyšně natřásají nad svojí vnučkou, dostane Jolanka, další, s trochu legračním výrazem dáme na památku jim. A dokonce tu jedna zbude i pro mne, zaraduje se.
Přesto, že si to užívá, vrací se v myšlenkách k Markovi. Sáhne po mobilu a znovu pročítá zprávu, kterou jí poslal dnes odpoledne.
"Ahoj, Zuzko,
musíme si promluvit.
Přijď, prosím, dnes
ve tři do parku."
Ta zpráva ji docela rozhodila. Roztřesenýma rukama spěšně dokončovala úklid pokojíčku a do parku dnes vyrazila s Jolankou mnohem dříve. Pro jistotu. Krmila Tuláčka, hlavu však měla plnou otázek.
Co jí vlastně chce? Jak se spolu budou bavit po tak dlouhé době? Má se těšit, nebo spíše obávat nečekaného setkání? Nervózně podupávala ve sněhu a zimomřivě si třela zkřehlé ruce, které už ani rukavice nedokázaly udržet v teple. Smluvená doba už dávno uplynula a ona se marně rozhlížela na všechny strany.
"To jsou ale hloupý fóry," zabručela nakonec a plná zlosti i lítosti, rozběhla se k domovu. Není na něj spolehnutí, víš to už dávno, tak proč bulíš? Není to ten pravý. S tím se musíš smířit, přesvědčovala se v duchu.
************
Už tehdy, když se konečně odhodlala a svěřila se mu se svým těhotenstvím, nepodržel ji.
"To nemyslíš vážně, že ne," vyhrkl nejdřív rozpačitě a rozhlédl se kolem, jakoby se bál, že by je někdo mohl zaslechnout. A Když od ní neslyšel to vytoužené : "ne, to byl jen vtip, miláčku," zbledl." Ale, my jsme nic takového neplánovali, vzpomínáš? Užívat si, cestovat, bavit se a poznávat, to byla naše mantra!"
"Jo, ale stalo se...," vzlykla tehdy ustrašeně.
"Já na nic takového nejsem připravený! A ty taky ne. Dáš to pryč, jasné?" Do té doby si pořád ještě nebyla úplně jistá, co dál, ale když to teď bylo tak jasně vyřčeno, všechno se v ní vzbouřilo.
"Ne! To neudělám," zvolala zoufale a utekla. Marek se ani nepokusil ji zastavit. Zamračený, jako bůh pomsty, nehybný, jako solný sloup, tak tam tehdy stál...
ČTEŠ
Jiskření
Historia CortaAdventní kalendář O tom, jak tento předvánoční čas prožívá mladičká svobodná maminka Zuzka a její nejbližší. Děkuji @Efox16 za krásný cover!