"Apa awak nak?"soal Damia separuh berbisik.
"Aku nak cakap pasal kita"Damien bersuara serius dengan kerut-kerut di muka.Memahami watak la katakan~
Damien mengajakku untuk duduk di bangku yang berdekatan dengan kelasku.Sebelum itu,aku meminta izin daripada ustazah untuk keluar kelas kerana ada hal penting.Mahunya tak penting,ini soal hidup dan mati aku.
Sesampainya aku duduk di bangku berhadapan Damien.Aku lihat Damien macam ingin mengatakan sesuatu tetapi hanya mulutnya sahaja yang terkumat-kamit tetapi suara tak keluar.
Aku menepuk meja untuk menyedarkan Damien.Damien tersentak.
"Err.sorry sorry.Hehe"Damien tersengih.
"Apa yang awak nak bincangkan?"Aku memandang Damien.
"Kau serius ke nak kawin dengan aku?Kau tak ada apa-apa plan untuk gagalkan perkahwinan ni?"jelas Damien.
Seminit dua minit aku hanya diam.Dan aku mengeluh.
"Saya tak tau.Saya plan nak larikan diri.Tapi tak boleh,saya takut mama dan papa akan bersedih.Lagipun dah terlambat untuk kita nak batalkan perkahwinan ni."Damia menunduk.
Damien tersenyum.Ada agenda yang menarik yang dirangka oleh kepala otak Damien yang genius itu.
Bila Damia mengangkat mukanya memandang Damien,nampaknya Damien tersenyum nakal.Damia pikir Damien akan buat sesuatu ke atas dirinya selepas menikah.Aku terus mengutip beberapa anak batu dan melontar ke arah Damien.Aku bukan lontar kat muka dia,kat baju je pun.Aku ni takdelah sekejam mana.Hahaha...
Damien terkejut dan bengang dengan sikap Damia.
"Apahal kau ni?"kening Damien bertaut tanda marah.
Aku cuma tersengih menampakkan susunan gigiku yang terbaris rapi.Choiii~perasan seyhh..
Masa rehat,aku dan kawan aku membeli roti dan sekotak air teh bunga.Kami bercadang malas nak duduk di bangku kantin,Jadi kami mengambil keputusan untuk duduk di bangku berdekatan kelasku.Tempat aku dan Damien berborak pagi tadi.Aku mengambil tempat yang aku duduk pagi tadi.Yuni dan Wanda berkongsi bangku di tempat Damien duduk tadi.Aku tersengih.Selepas 10 minit kami rehat,kami masuk ke kelas.
2 hari sebelum aku dan Damien akan dinikahkan.Amboii,ayat macam orang kena tangkap basah je.Aku mengajak kawan-kawanku untuk datang majlis akad nikah.Mereka semua memandang aku terkejut.Terutamanya Nea yang bersikap over-excitednya.Ramai kawan srkelasku mengerumuni mejaku.
"Kau kena tangkap basah ke?"
"Apahal kahwin awal sangat ni?"
"Untunglah kau.Dapat kawin dengan abang tu.Dia hensem tau."
"Hish.2 hari nak menikah baru bagitau kitaorang?Tak baik betul la awak ni Damia."
Aku cuma tergelak sedikit dengan pertanyaan kawan sekelasku.
Cikgu Sejarah kami masuk dan semua mengambil tempat duduk masing-masing.Cikgu Sejarah ni garang tau.Itu yang semua kecut perut bila dia masuk kelas.Hahaha.
Bersambung
****************************
YOU ARE READING
Awak!Suami Saya?
Teen FictionMereka boleh diibaratkan 'Anjing Dan Kucing'.Berjumpa sikit,ada je yang tak kena.Tak pernah nak berdamai.Hanya satu ikatan sahaja yang boleh buat mereka berbaik.Bukan senang memegang dua status pada masa yang sama. Apakah kesudahannya?Adakah perkahw...