Damia mengemaskan pakaiannya untuk berangkat keesokan paginya.
*knock knock*
"Siapa tu?"Damia masih sibuk mengemaskan barang-barangnya.
*knock knock*
Damia berasa seram sejuk.Dia mengambil sebuah buku yang berkulit keras setebal 3 inci.Dia mengambil langkah berjaga-jaga.Jadilah seperti Damia(😂).
*knock knock*
Damia membuka pintu perlahan-lahan.
Tiba-tiba.....
"Baaaaah"Damien buat surprise.
"Gila!"Damia berang.Dia tidak dapat mengawal perasan amarahnya.(Jangan jadi seperti Damia😂)*bukk bukk*
Damia memukul kepala Damien dengan buku tadi.Berkali-kali sampai Damien pengsan.Terdapat setompok darah di kepala Damien.
"Ya Allah.Apa aku buat ni?"Damia menangis dan terkejut.
Damia mengangkat Damien ke dalam biliknya."Dia cuma mengalami sedikit kecedaraan.Jangan risau,dia ok."jelas doktor peribadi keluarganya.
Selepas beberapa jam Damien tidak sedarkan diri.Damien membuka mata sedikit.Damia masih setia di sisinya.Dia tertidur.Damien merasakan kepalanya sangat sakit.
"Arghhh!"Jerit Damien sambil memegang kepalanya.
Damia tersedar dari tidurnya.
"Awak,awak ok tak?Saya panggil mama kejap."Damia terus berlari meninggalkan suaminya yang sedang mengerang kesakitan.Seperti tayangan flashback,bayangan Damia muncul di benak fikirannya,kejadian yang berlaku tempoh hari semasa Damien kemalangan.Dia ingat semua.
"Damien sayang,sakit lagi ke?"Puan Dahlia memicit-micit kepala Damien.
"Maa.ma...maaa"Damien seperti ingin berkata sesuatu tetapi tidak begitu jelas.Dia masih memegang kepalanya.
Damia berdiri di depan pintu biliknya.Air matanya gugur."Damia,kenapa berdiri kat sini?Pergilah tengok your husband"Rara menegur.
"Tak apalah.Awak pergilah.Saya nak kemaskan pakaian saya untuk pergi ke universiti esok."Damia berasa cemburu.Dia cepat-cepat ingin melarikan diri.
Rara menarik tangan Damia.Dia mengajak Damia untuk berbual di ruang tamu.Damia hanya mengikut.
"Mia,saya tahu awak cemburu bila saya rapat dengan Damien.Tapi adakah awak mengenali saya?"Rara bertanya.
"Awak pengganti saya kan?Madu saya kan?"Suara Damia seperti menahan sebak.Air matanya tidak dapat ditahan lagi
"Aipp,itu suami awak.Walaupun dia sakit,dia takkan cari perempuan lain.Saya ni cuma cousin dia lah.Jangan fikir bukan-bukan.Hahaha"Rara tergelak dengan telatah sepupu iparnya.
"Betul ke?Tapi kenapa saya tak tau?"muka Damia agak kemerahan.Malu mungkin.
"Ya,sebelum ni saya belajar di UK.Saya tak dapat hadir masa majlis akad nikah korang berdua.Macam mana awak nak kenal saya sedangkan masa saya nak berkenalan dengan awak pun,awak dah lari.Haha"Rara menjelaskan dengan lebih terperinci
Damia berasa lega.Dia mengelap air matanya dengan tisu.
"Jom jumpa Damien."Rara mengajak.
Damia mengikuti.
"Miaaa"Damien memanggil.
"Yee"Damia menyahut.
"Duduk sini meh.Tepi biy"Damien menepuk-nepuk katilnya.Alhamdulillah,dia sudah ingat kesemuanya.Berkat kena pukul dengan isteri sendiri.
"Biy?"Damia bingung.
Mama dan Rara memberi peluang kepada mereka berdua untuk membetulkan kesilapan yang dulu..Mereka keluar dari bilik itu.
"Ya sayang.Biy dah ingat semua.Alhamdulillah.Terima kasih sayang"Damien mengucup tangan isterinya dengan penuh kasih sayang.
Damia menangis terharu.Dia sangat-sangat bersyukur kerana doanya selama ini sudah termakbul.
Damien mengesat air mata isterinya.
"Sayangggg~"Damien memanggil.
"Awak,sejak bila kita guna panggilan 'sayang-biy' ni?"tanya Damia."Sejak tadi.Hehe.Alaaa,nak guna panggilan tu.Sweet kan?"Damien memujuk sambil buat muka cute.
"Hm,yelah2 biy.Tapi yang penting awak dah sihat sepenuhnya.Saya gembira sangat."Damia mengucup tangan suaminya tanda hormat.
Damien memuncungkan bibirnya.Damia bingung.
"Kenapa pulak ni muncung-muncung?"Tanya Damia kebingungan."Taknak awak-saya.Nak biy-sayang.Ulang semula ayat tadi"Damien pura-pura merajuk.
""Alahai.mengadanya"Damia mencubit lengan suaminya.
"Aduh sayang.Sakit la lengan biy"Damien mengaduh kesakitan.Boleh tahan jugak ketam comel ni.
"Ok.mulai dari hari ni,No more saya-awak.Nak biy-sayang je.Okey?"Damien mengenyit mata.
Damia mencium pipi suaminya.
"Hehe,ok biy"Damia tersenyum bahagia.
Bersambung
***************************
(Thank you readers!Ok maybe part ni agak geli sikit sebab panggilan tu.Hahaha.So,hope you like it! ;-) )
YOU ARE READING
Awak!Suami Saya?
Teen FictionMereka boleh diibaratkan 'Anjing Dan Kucing'.Berjumpa sikit,ada je yang tak kena.Tak pernah nak berdamai.Hanya satu ikatan sahaja yang boleh buat mereka berbaik.Bukan senang memegang dua status pada masa yang sama. Apakah kesudahannya?Adakah perkahw...