Bab 16

7.1K 337 32
                                    

Puan Dahlia membebel sampai malam.Fuhh,boleh bayangkan tak macam mana?Haha.
Damien dan Damia cuma tunduk tekun mendengar bebelan mamanya.
"Dah la,mama taknak dah bebel panjang-panjang.Pergi naik atas"Puan Dahlia memberi arahan.
Semasa menaiki tangga,Damien mengulang kembali perbuatan mamanya.Damia tergelak.
Mereka menunaikan solat Maghrib berjemaah.
Semasa makan malam,semua senyap.
"Dina,meh akak suap"Damia menyuap adik iparnya.
Di bawah meja,ada tangan yang gatal mencubit peha Damia.
"Aduhh"Damia terjerit kecil.
"Kenapa Mia?"tanya Puan Dahlia
"Ada ketam gatal cubit"Damia menjeling suaminya.
Mereka semua tergelak dengan jawapan Damia.

Malam itu malam Jumaat,Damien mengajak isterinya menonton televisyen.Damia bersetuju walaupun hakikatnya dia mengantuk.
Tak lama selepas itu,Damia diulit mimpi.
"Awak,esok saya pergi KL.Ada lawatan.Pukul 7 kena berkumpul kat sekolah dah."Jelas Damien tanpa menyedari isterinya sudah tertidur.
Dan akhirnya dia tertidur di atas sofa bersama isterinya.
Pukul 6 pagi,Damien sudah bersiap.Damien memerhatikan isterinya tanpa niat untuk mengejutkannya.
"Takpelah.Tak sampai hati pulak nak kejut.Comel!"hati Damien berkata-kata.
Damien terus bertolak ke sekolah memandangkan jam sudah menunjukkan pukul 6.45 pagi.
Damia terjaga pukul 10 pagi.Anak dara apa lah ni.Huhu.
Damia ke dapur untuk meminum air.Tiba-tiba,gelas itu tergelincir dan pecah.Hati Damia tidak tenang.
"Mia Mia!"Jerit Puan Dahlia dari ruang tamu.Kedengaran seperti mamanya menangis.
"Kenapa ma?"Damia berasa bingung.
"Damien kena langgar dengan kereta"Teresak-esak Puan Dahlia menerangkan keadaan anaknya kepada menantunya.
"Ya Allah!Suami aku"setitis demi setitis air mata Damia gugur.

Bersambung
************************
(Terima kasih diucapkan kpd pembaca-pembaca setia.Please vote and comment)

Awak!Suami Saya?Where stories live. Discover now