Bab 18

6.7K 312 35
                                    

Setahun kemudian...

"Rara,suap I"pujuk Damien sambil kelip-kelipkan mata.
Rara mencubit pipi Damien.

"Eee,mengadanya awak.Yelah.Bukak mulut"Rara menyuap roti ke mulut Damien.

"Awak nii..makan comot la"Rara mengelap mulut Damien.

Dari jauh,Damia memerhatikan merpati dua sejoli itu.Dia menahan dirinya supaya air matanya tidak gugur.Damia baru sahaja pulang ke rumah selepas sebulan dia tinggal bersama ibubapanya di luar negara.

"Mia,kenapa tercegat kat sini?Jom la masuk"Puan Dahlia menegur menantunya.

"Assalamualaikum."Puan Dahlia memberi salam.Diikuti Damia.

"Waalaikumussalam aunty Lia"Rara memeluk Puan Dahlia.

"Terima kasih Raa sebab jagakan Damien masa aunty takde."kata Puan Dahlia sambil tersenyum.

Damia cuma tunduk memandang lantai.Dia tidak sanggup memandang perempuan itu yang bermesraan dengan suaminya tadi.

"Mia,kenalkan ni......"belum sempat Puan Dahlia memperkenalkan perempuan dihadapannya,Damia terus masuk ke bilik tidurnya.

"Damien,macam mana?Sihat tak?"tanya Puan Dahlia.

"Alhamdulillah ma.Damien sihat je.Lagi-lagi bila Rara ni yang jaga.Hehe"Jelas Damien tersenyum sampai ke telinga.

Puan Dahlia gembira apabila melihat anak lelakinya sudah semakim sembuh.Cuma dia masih belum mengingati isterinya.

Puan Dahlia ke dapur untuk menyediakan masakan tengahari.

"Rara,siapa perempuan yang berdiri belakang mama tadi?"tanya Damien.

"Nanti awak akan ingat dia.Cuma awak perlukan masa."jelas Rara sambil memandang Damien.

"Okey"Damien tersenyum hambar.

Di dalam bilik,Damia memandang gambar suaminya.Sungguh,dia rindukan Damien yang kuat mengusik,yang nakal.Tetapi itu semua sudah berubah.Sudah setahun mereka tidak tidur sebilik.Damien melayannya seperti orang asing.

*flashback*

"Kau ni maid ke?"tanya Damien.

"Tak.saya isteri awak"Damia tersenyum memandang Damien.

"What?!Kau gila ke?HAHAHA."Damien ketawa.

"Tak apa lah awak.Saya masuk bilik dulu."Damia cepat-cepat minta diri.Hatinya menangis.

Damien sempat memegang bahu Damia.

"Kau jangan harap kau dapat hidup tenang selagi kau tinggal dalam rumah ni"Damien memberi amaran berbaur ugutan.

Damia terus berlari masuk ke biliknya.

Bersambung
**********************

(Siapa Rara? Mesti ramai tertanya-tanya kan.Tunggu chapter seterusnya.Vote and comment)

Awak!Suami Saya?Where stories live. Discover now