Selepas sebulan Damien bertungkus-lumus berperang dengan SPM,akhirnya dia dah freedom.Yeayy!
Damia setia menunggu Damien pulang dari sekolah.Dia sudah tersenyum kerana suaminya telah bebas dari peperiksaan.*knock knock*
"Assalamualaikum sayang!"Muncul kepala Damien di sebalik pintu.Ada sesuatu yang disembunyikan di belakangnya.
"Waalaikumussalam awak"Damia terus mengucup tangan suaminya.
"Macam mana exam tadi?Ok tak?"Tanya Damia.
"Kacang je.saya boleh jawab dengan sebelah mata je"kata Damien sambil kenyit mata kepada Damia.
Damia mencubit pipi suaminya.
"Berlagaknya.Suami siapa la ni?"Damia tersenyum.
"Suami Puan Damia Izara laaa.Hahaha."Lalu Damien menghulurkan sekotak coklat Cadbury kepada Damia.
"So sweet suami Damia ni.Tapi,coklat ni untuk apa?"Muka Damia nampak blur.
"Sebab awak sudi jadi isteri saya.Walaupun saya tau awak tak rela."Damien mencuit hidung Damia.
"Awak,jangan cakap macam tu."Damia menitiskan air mata.Dia memang tak rela.Tapi dia belajar untuk menerima Damien dalam hidupnya.
"Alololo sayang saya ni..Manjanyaa~Dah dah,saya lapar laa.Mama masak tak?"Damien mengelap air mata isterinya.
"Tak.Mama ikut papa pergi rumah kawan.Tapi saya dah masak untuk awak.Hehe"Damia menarik tangan Damien menuju ke dapur.
Damia menunjukkan cerek air.
"TADAAA~Saya masak air untuk awak.Hahaha"Damien mengejar isterinya kerana main-main dengannya.
Mereka main kejar-kejar mengelilingi meja makan.
Tiba-tiba,kaki Damia tersepak kaki kerusi lalu terjatuh atas badan suaminya.
Mereka berdua mengerang kesakitan.
"Ya Allah korang berdua ni.Apa yang korang buat ni hah?"jerit Puan Dahlia.
Mereka berdua menampar dahi.Dah boleh agak apa nasib mereka lepasni.Mesti kena bebel kaw-kaw punya.Bersambung
************************
YOU ARE READING
Awak!Suami Saya?
Teen FictionMereka boleh diibaratkan 'Anjing Dan Kucing'.Berjumpa sikit,ada je yang tak kena.Tak pernah nak berdamai.Hanya satu ikatan sahaja yang boleh buat mereka berbaik.Bukan senang memegang dua status pada masa yang sama. Apakah kesudahannya?Adakah perkahw...