اسكربت 6

27 4 0
                                    

-  تعرف ان بيجى علينا وقت وبنجيب اخرنا!.
-  انا عملت حاجه؟
-  لا دا مجرد كلام جيه فى بالى وقولته.
-  بس انتى مبتقوليش حاجه غير لما يكون فيه وراها سبب،  ف قوليلى انا عملت ايه؟
-  انت شايف  انك عملت حاجه؟
-   انا بسألك ياحنان.
-  تعرف يعنى ايه حد يأذيك وتعيط بسببه ويجى يسالك بكل برود انت بتعيط ليه؟
-  انتى عيطتى بسببى!
-  انت ليه واخد كل حاجه على نفسك!
-  عشان عارف انى دايما بزعلك.
-  تعرف ان الانسان لما يعرف ان فيه تصرفات بتزعل حد منه وبرضو يعملها بيحسس الشخص التانى ان ملوش اى اهميه عنده!.
-  والله ما بيكون قصدى ازعلك.
-  تعرف ان نفس المبرر دايما بيخلى اللى قدامك ميصدقهوش!
-  بس دا اللى بيحصل انا مبكذبش.
- مقولتش انى أقصدك علفكره.
-  بس حاسس انه انا،  مفيش حد بيزعلك غيرى.
-  تعرف ان أصعب شعور ان الانسان اللى المفروض يبقى ملجأك وأمانك  يبقى هو سبب زعلك وكسره قلبك.
- حقك عليا،  قوليلى انا عملت ايه طيب.
-  تعرف انى تعبت!.
-  انا أسف، والله أسف.
-  والله تعبت اوى ومبقتش قادره حتى اخطى خطوه.
-  قرب منى وحاوطنى بإيده..  تعرفى انك الحاجه الحلوه الوحيده اللى فى حياتى  ،  عارف انك اتحملتى معايا كتير بس انا أسف والله غصب عنى،  انا مقدر كل اللى عملتيه معايا،  أنا غبى عشان زعلتك حقك عليا والله مليش غيرك.
-  بصيتله لقيت عيونه بتلمع بدمعه بتحاول تخرج ومش عارفه ملامحه ارتخت وبقت تشبه ملامح الاطفال.
-  حط ايده التانيه ع خدى  ،  تعرفى ان الدنيا بتبتسم لما انتى تبتسمى وغمازاتك تبان وعيونك تلمع  ، الحياه بترجع تانى والله.
-  اتنهدت..  تعرف ان الانسان مهزء اوى عشان بيتصالح بسرعه!
-  تعرفى انى مليش غيرك؟
- تعرف انى مش هبتسم مهما حاولت!
-  ضحك..  طيب والله وحشتينى.
- قلبى دق وعيونى لمعت تلقائى  ،  فلقيتنى ببتسم دون اى اراده منى.
-  غمازاتك منوره علفكره.
-  انا مصالحكتش علفكره،  اوعى تفكر انى صالحتك لتكون مفكر انى صالحتك عشان إبتسمت.
-  لا انا مفركتش انك صالحتينى عشان ابتسمتى خالص.
-  ايوه انا لسه زعلانه.
-  أصالحك ازاى بقى؟
-  يعنى انت زعلتنى وكمان عايزنى اقولك تصالحنى ازاى!.
-  بص فى عنيا وبدأ يتكلم  ،  حنان انتى الشخص الوحيد اللى بحاول معاه وبيفرق معايا زعله  تعرفى ليه؟
عشان انا مليش غيرك لما بقول الكلمه دى فعلا بكون قاصدها انا مليش غيرك فعلا ف مينفعش يكون مليش غيرك وازعلك  ،  عشان كدا حقك عليا،  متزعليش منى،  دا انا مليش غيرك.
-  متكلمنيش كدا والله هضعف واضيع كل الكلام العميق اللى قولته من شويه.
- تعرفى انى بحبك؟
-  تعرف انى سامحتك!.

😍😍😍😍

نوفيلا حكايتناحيث تعيش القصص. اكتشف الآن