Hoofdstuk 27

24 1 2
                                    

Pov Anna
Luna wat is er gebeurd? "Ik ik werd bijna beschoten er was een pistool op mij gericht en iemand hield mij vast"hij zei "ik zou maar niks doorvertellen ik weet je te vinden!" Wat word jij ook al achtervolgt en bedreig? "Ja Anna, maar we moeten dit stoppen het is niet leuk meer!" Luna vergeet dat ze gaan niet stoppen ze blijven doorgaan kijk hier heb ik brieven misschien zijn deze van die mensen. Luna was de brieven aan het lezen. Haar ogen werden steeds groter. "Anna ik ben zo weer terug." Waar ga je heen? En ze was al weg, maar ze heeft de brieven bij haar als iemand dat ziet die achter deze brieven zit wat zou er dan gebeuren...

Pov Luna
Ik heb laatst de afkorting Jrr gezien, maar waar het stond bij een dokter op een naam plaatje. "Hey Luna kom je ik moet je nog onderzoeken." Zei meneer van der Hoeven. Ik moest wel naar binnen omdat het toch over mijn gezondheid gaat. Hij schudde zijn hand en ik liep veder naar binnen. Ik ging op de stoel zitten. "Ik moet even wat halen Luna ben zo terug." Ik was zo nieuwsgierig dus ik ging in alle laatjes, kasten en z'n computer kijken voor bewijs. Ik keek in de vensterbank en daar lag en brief hij leek op de brieven die Anna mij gaf. Zou hij de dader zijn de deur ging open... Ik ging snel op mijn stoel zitten. "Sorry voor
het ongemak Luna ik moest nog wat doen." Wat gaan we nu onderzoeken? "We gaan je bloed onderzoeken en kijken of er kanker cellen in je bloed zitten." Oké. Hij pakte een naald en duwde hem in mijn arm. Ik zag het bloed stromen in het buisje. Ik werd ligt in mijn hoofd, maar ik moest bij blijven. Zijn we klaar meneer? "Ja we hebben wat bloed van je afgenomen en dat gaan we onderzoeken." En wanneer heb ik de uitslag? Ik weet het niet precies, maar het kan vandaag en ook morgen zijn. Oké bedankt. Ik liep als een gek de deur uit. En toen zag ik op zijn naam plaatje een j. Hij moet er iets mee te maken hebben. Ik liep snel naar mijn kamer. Daar aangekomen zag ik Anna met haar ouders weggaan. Anna! Anna! Waar ga je heen ze stopte en keerde zich om "ik ga naar de fysiotherapie om opnieuw te leren lopen." Oké mooizo. Ik ben blij dat het allemaal goed gaat met Anna. Ik ben erg moe dus ging in mijn bed liggen. En toen zag ik een brief liggen. Hij was dit keer niet voor Anna maar voor mij. Ik durfde hem eerst niet open te maken, maar ik deed het toch.

"Brief"
Hallo,
Jij moet je mond eens dicht houden, niet zo veel op mij letten. Ja ik weet alles over je en je vriendin Anna. Denk maar niet dat je mij kan ontmaskeren want bewijs dat heb je niet, misschien we getuigen maar dat help niks. Want ik heb altijd wel een alibi.
Groet Jrrh

Ps. kap met mij te volgen en te bestuderen. Want anders....

Ik ga alle brieven met elkaar vergelijken want de opbouw is het zelfde en er staat onder elke brief Jrr, maar nu staat er een h achter wat vreemd. ik hoorde gebons op de deur. "binnen" riep ik. De verpleegster kwam binnen. "Luna de dokter kon niet komen hij had een andere afspraak, dus ik moest het je zeggen." O oké wat wilt u vertellen? " We hebben niet goed nieuws je hebt inderdaad leukemie. Het leek of mijn wereld in stortte. "Ik snap dat je geschrokken bent, maar j hebt nog extra pech, want het is ook nog een erge vorm dus je krijgt nu al een behandeling." Nou hier stopt voor nu mijn zoektocht dacht ik bij mezelf, maar zodra ik dingen mag doen ga ik gelijk veder, want dit zijn geen grapjes meer, maar een regelrechte hel. Ik kreeg een infuus in mijn arm en er werd iets onder mijn huid geplaatst voor de chemo's. "Nou nu is het zo ver Luna je krijgt nu je eerste chemo kuur." Ik werd echt heel misselijk. Ik kotste in het bakje. "Gaat het Luna de eerste chemo is altijd even wennen." En morgen begint ook school weer. Ik ben gewoon de eerste dag van school ziek, maar geen griepje ofzo nee leukemie. Wanneer zie ik mijn vriendinnen weer? "Dat ligt eraan of de cellen wat verminderd zijn en je niet zo vatbaar bent voor allerlei ziektes." "Wat ik ook moest vertellen dat je een nieuwe dokter krijgt omdat meneer van der Hoeven er niet op gespecialiseerd is." Ik dacht echt yes, maar aan de andere kant had ik hem dan in de gaten kunnen houden. Anna kwam binnen ze liep een beetje en viel daarna in haar moeders armen. "Luna je ouders komen nu naar het ziekenhuis" zei de lieve verpleegster. Oké leuk dat ze komen. Anna ging op mijn bed zitten en zei dat ze bijna allee weer kan. Ze klonk zo blij, maar ik kon geen lach op mijn gezicht krijgen. Ik voel me zo ziek. Wat is er Luna? Ik heb kanker zei ik met een droevige stem. Ik zag dat ze erg schrok. Ze begon te huilen "wat er voor je." Anna's ouders wendde haar dat ze moest gaan liggen. "Luna dit wou ik je laten zien ik kan lopen naar mijn bed." Anna liep wel moeilijk, maar het lukte haar. "Luna je moet altijd doorzetten." tuurlijk Anna wij gaan dat van die brieven oplossen. Ik sloot mijn ogen omdat ik te moe ben. En viel in slaap.

Pov Anna
Ik zat op mijn bed te tekenen, omdat dat beter is voor mijn lichaam. Luna lag te slapen. De ouders van Luna zaten naast haar bed en keken gewoon naar haar. De vader was vaak afgeleid en dan sloeg doe de mevrouw hem. Annaa!!! Mijn broertje kwam binnen "stil Luuk!" Hij heet eigenlijk Lucas, maar ik noem hem Luuk. "Zullen we naar speelzaal Anna." Als hij hier was vraagt hij dat altijd. Waar zijn papa en mama Lucas? "Die zijn bij de dokter van jou." Oh oké dan gaan we, ik ging in de rolstoel zitten. Ik wil duwen zei Lucas vrolijk. We racete door de gangen. Ik hoorde een klap en ja hoor de band was lek. "Onee nu kunnen we niet veder en ik wou zo graag spelen in de speelzaal Anna." Lucas dat komt we goed anders lopen we wel het is nog een klein stukje. "Kan je al lopen dan?" Ja goed he, maar ondersteun mij wel een beetje. "Oké." We liepen pasje voor pasje. Ga maar alvast Luuk ik kom eraan! "Oké." Lucas rende er als een gek naar toe. Ik was er al bijna, maar toen zakte ik door mijn benen en viel op de grond. "Anna gaat het?" Ja bedankt Lucas dat je mij helpt. Het laatste stukje hielp Lucas mij. Ik ging op de stoel zitten, Lucas ging in het klimrek spelen. Er kwam een meisje naast mij zitten. "Hallo ik ben July en hoe heet jij?" Ik ben Anna Smit. "Waarom ben jij in het ziekenhuis?" Ik was verlamd na het ongeluk. "Hoe komt dat?" Nou door het ongeluk is er iets in mijn hoofd niet goed gegaan. "Wat erg!" Waarom lig jij in het ziekenhuis?"ik lig hier omdat ik hartproblemen en mijn zuurstof is te weinig in mijn lichaam, dus dat word gemeten en als het nodig is wat zuurstof toedienen." Dat is best heftig. Waar lig je en welke afdeling? "Afdeling met hart patientes." "En jij?" Ik lig op afdeling oncologie. "Waarom oncologie dat is voor kankerpatiënten." Ze hadden nergens ruimte, want anders had ik op IC gelegen. "Das niet zo fijn lijkt me." Ja. "Weet je eigenlijk al iets over het ongeluk, wie het heeft gedaan of wat er daarna is gebeurd?" Nee dat is een raadsel, want er heeft meer afgespeeld die avond, maar wat is de vraag...

Dit was weer een hoofdstuk. Wie heeft nog wat tips of ideeën? Zet maar in de reacties.

VerlorenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu