'Ben Nisa Caneroğlu.'
Birkaç saniye kendime gelemedim. Karşımda Nisayı görmeyi hiç beklemiyordum. Bana uzattığı eli hala sıkmadığım için Beren bana anlamsız bakıyordu. Durumu idare etmek adına oyunculuğumu konuşturmam lazımdı. İyi de Nisa ile parfüm piyasasının ne ilgisi vardı? Evet bir parfüm şirketi olarak başka bir şirketle ortaklığa girecektik ama Nisa parfüm şirketinde patron ne zaman olmuştu ki? Bunları öğrenmemin zamanı vardı galiba.
'Ben de memnun oldum Nisa hanım.'
Uzattığı eli sıktığımda ona yıllar sonra temas etmenin verdiği tuhaflıkla yutkundum. Saçları aynı kızıllıktaydı ama bu sefer kıvırcık değillerdi. Düzleştirmişti. 4 senede neredeyse hiç değişmemiş gibiydi. Evet onunla sevgiliyken ikimiz de 16 yaşındaydık ama şu am 21 yaşındaydık ve elbette biraz daha olgun gözüküyordu. Sadece yüzündeki masumiyet hiç kaybolmamış gibiydi ve yaşını hiç göstermiyordu. Onu görmek bende biraz mutluluk uyandırmıştı.
Fakat neden beni tanımamış gibi davranıyordu? Elbette eski sevgili olduğumuzu söylemesine gerek yoktu ama en azından lise çağında tanıştığımızı ve o zamanlar yakın arkadaş falan olduğumuzu söyleyebilirdi. Demek öyle istemişti. Ben de onu bozmayacaktım.
Toplantı boyunca ortaklığın şartlarını konuşmuştuk. Nisa bizim binada ve benim odamın karşısındaki odaya 2. Yönetici olarak taşınacaktı. Bunu hiç beklemiyordum. Toplantı boyunca o kadar ciddi ve işine yönelikti ki sanki daha önce hiç tanışmamış gibiydik. Ortaklık onaylanınca toplantı sona ermişti.
'Güzel bir toplantıydı Nisa hanım, ben başta anlaşamayız sandım ama bu iş ortaklıkla bitti.'
'Yanılıyorsunuz ipek hanım, asıl yeni başlıyor, bu arada bana taşınacağım odayı gösterir misiniz?'
'Asistanım Beren bunu yapacaktır.'
'Sizden rica edebilir miyim? Birkaç kişisel sorum olacak.'
Bu durum beni biraz germişti. Bana ne soracaktı ki bu kız? Odadakilerin dikkatlerini çekmemek için kafamı salladım.
'Peki Nisa hanım, odanıza geçelim o zaman. Arkadaşlar toplantı bitmiştir, işlerinize dönebilirsiniz.'
Nisa gülümsedi ve peşimden beni takip etmeye başladı. Onunla baş başa kalınca ne tepki vereceğimi bilmiyordum. Yerleşeceği odanın kapısını açtım ve içeriye girdik. Kapıyı kapadım ve Nisaya döndüm.
'Bu da ne demek oluyor şimdi?'
'Anlamadım ne ne demek oluyor?'
'Nisa. Beni delirtme, nereden çıktın sen? Bu ne böyle tanımamazlık falan?'
'Bak İpek, geçmiş geçmişte kaldı, ben burada iş için bulunuyorum.'
'Bunu bana mı söylüyorsun? Emin ol aynı düşüncedeyim ama en azından insanlara eskiden arkadaş olduğumuzu söyleyebilirdik, ayrıca sen parfüm piyasasına nereden girdin?
'Deden beni tanıyordu ve sana destek olmam için beni görevlendirmişti, tabi senle ayrı olduğumuz için bunu hiçbir zaman bilemedin, ayrıca Beren de bizim eski sevgili olduğumuzu biliyor. Rol kesmesine bakma, ben sana hep gizli olarak destek oldum.'
Duyduklarım karşısında ikinci kez şoka uğramıştım. Dedem Nisaya nereden ulaşmıştı ve Beren bizi bildiği halde neden gizlemişti ve Nisa bunca şeyi neden bir çırpıda itiraf etmişti?
'Peki bunları neden itiraf ettin?'
'Bunlar sır değildi ki, bilmeni istedim. Malum senden bir şey sakladığım için ayrılmıştık, bu sefer saklamak istemedim.'
'Gizleseydin bir şey değişmezdi, bir birlikteyken bunu düşünecektiniz Nisa Hanım.'
'O zaman bir önemi yoktur senin için, ha Berene takılma o yargılamaz.'
'Bereni bana anlatma ben onu herkesten iyi tanırım.'
'İyi o zaman İpekciğim.'
'Vay be, ipeğimden ipekciğime döndük.'
'Hayat şartları ne yaparsın.'
'Peki merak ettiğim tek bir şey var, Almila ile arkadaş kaldınız mı?'
Nisa başını olumsuz anlamda salladı.
'Hayır zaten sen hayatımıza girince arkadaşlığımız bozulmuştu, neyse eski konuları konuşmak istemiyorum.'
'Pekala Nisacığım, seninle çalışmak güzel olacak.'
'Buna eminim.'
Gülümsedim ve Nisadan eski sıcaklığını yitirmemiş bir gülümseme aldım.