Hoofdstuk 1

2.9K 28 1
                                    

'Hey Roos!' 'Hey Amy, wat leuk dat je er bent!' Ik zit al een paar maanden ziek thuis. Nou ja, dat vertel ik iedereen. Ik zit niet lekker in m'n vel en weet simpelweg niet meer wat ik net mezelf aan moet. De enige die me op dit moment nog een beetje gelukkig maakt is Amy, dus zien we elkaar zo veel mogelijk. 'Yesss' 'Nog wat leuks meegemaakt op school vandaag?', vraag ik aan Amy. 'Nou dat niet echt, maar ik heb wel iets anders te vertellen wat jij vast leuk vindt!' 'Nou kom maar op dan.' 'Ik kijk best vaak Bankzitters zoals je weet...', begint Amy. 'Oh ja, die vijf kleuters bedoel je zeker?' 'Stop nou, ze zijn echt leuk! Maar in ieder geval, ze hebben een soort wedstrijd online gezet. Over een week begint het EK voetbal en ze hebben zeven kaartjes weten te bemachtigen voor de eerste wedstrijd in Parijs.' 'Uhm oké dat is leuk voor ze, maar wat moet ik hier nou mee?', vraag ik. 'Nou het leuke is dus dat ze maar net vijf zijn, de andere twee kaartjes geven ze weg aan kijkers. Die mogen dan met hen mee, een nachtje naar Parijs!' Amy stopt even en kijkt me aan. Ze kijkt heel hoopvol en dus tover ik even een glimlach op mijn gezicht om te laten zien dat ik naar haar luister. 'Toevallig weet ik dat je erg van voetbal houd en dus dacht ik, ik vertel het je direct. Misschien goed om er weer een keertje uit te gaan en even wat leuks te doen!' Weer kijkt ze me heel verwachtingsvol aan. 'Oké is goed, ik geef me wel op.' Weet ik moeizaam te zeggen. Dit wil ik helemaal niet, maar ik word toch niet gekozen dus ik probeer Amy een plezier te doen. 'Ah Roos dat is fantastisch! Ik wist wel dat die spontane meid nog in je zat, we gaan ons direct opgeven.'

Rond een uurtje of elf lig ik in bed. Misschien moet ik toch maar eens een video kijken van die Bankzitters. "Random eetwedstrijd 2" is een van de eerste video's die tevoorschijn komt. Klinkt wel oké. Een kwartiertje later klap ik m'n laptop dicht. Op zich waren ze best grappig en niet zó kinderachtig als ik dacht, maar toch die verslaving van Amy begrijp ik nog niet helemaal. Een nachtje met die gasten naar Parijs? Mij niet gezien hoor.

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu