Hoofdstuk 6

1.5K 25 0
                                    

POV AMY
Zo, we zijn er eindelijk. Na zo'n zes uur in de auto gezeten te hebben met maar één korte tussenstop zijn mijn benen een beetje verstijfd. Ik vond het erg gezellig in de auto, vooral net Koen. We hebben echt een klik dus ik denk dat we echt goede vrienden gaan worden. Roos heeft zich wel veel afzijdig gehouden, Koen probeerde haar een paar keer te betrekken in het gesprek maar met weinig succes. Matthy zet de auto uit en we stappen allemaal uit. De anderen zijn er al. 'Hey daar zijn jullie ook. Zullen we maar direct naar binnen gaan?' We staan voor een groot hotel, het ziet er luxe uit. 'Goed idee', zegt Roos en ze zucht. Niemand heeft het verder door volgens mij, maar ik kijk haar even aan en geef haar een geruststellend kneepje in haar hand. Met al onze koffers stappen we het hotel binnen.

POV MATTHY
We lopen naar binnen en ik kijk mijn ogen uit. Het is nog veel mooier dan op de foto's. We wilden graag een beetje uitpakken, misschien deels om de meiden onder de indruk te laten zijn. Maar zo te zien is dat wel gelukt, ik zie zelfs Roos haar ogen glimmen terwijl ze met een klein lachje om haar mond rondkijkt. 'Hoe zat het nou ook alweer met de kamers?' Vraag ik, vooral aan de jongens. Ik zie dat de meiden naar ons kijken, die zijn ook wel benieuwd. 'Nou euhm', begint Raoul, 'we wisten niet zo goed wat jullie graag wilden, want niet iedereen voelt zich even comfortabel om met jongens te slapen. Maar ze hadden in dit hotel eigenlijk alleen nog maar een vier en een drie persoons kamer beschikbaar.' Oké dat betekent dus dat een van ons bij de meiden moet. 'Ik denk dat we de meiden in ieder geval bij elkaar zullen moeten laten slapen, is wel zo gezellig toch?' Vraagt Milo terwijl hij de meiden aankijkt. Ze knikken beide, vooral Roos lijkt opgelucht. 'Oké dan moeten we misschien even kiezen welke jongen of jongens het meest decent zijn en bij jullie kunnen slapen.' Zegt Rob. 'Haha daar heb je helemaal gelijk in', begint Koen, 'dat betekent dat Rob en Milo sowieso al afvallen en Raoul eigenlijk ook want hij is echt goor.' Lachend slaat Koen Raoul op zijn schouder. 'Zullen we dan gewoon de auto indeling ook hier aanhouden?' Vraag ik. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar die Roos en wat er toch met haar is. Ik hoop het uit haar te kunnen krijgen of haar in ieder geval op haar gemak te laten voelen en bij haar op de kamer slapen helpt daar bij. De andere jongens knikken. 'Ja prima!' Zegt Amy. Koen en zij geven elkaar een box en ik kijk Roos even glimlachend aan. Ik zie aan haar dat ze zich nog niet helemaal chill voelt bij het idee van jongens op de kamer, maar ze lijkt verder wel ontspannen.

POV ROOS
We checken in en gaan dan net de lift naar de goede verdieping. Verdieping zeven om precies te zijn. De kamers van ons en die andere jongens liggen tegenover elkaar. 'Kom maar mee gasten!' Roept Koen naar ons en hij doet de deur open. We komen in een super ruime hotelkamer. Links is een deur naar de badkamer. Daar staat een mega bubbelbad in, daar kunnen zeker twee of drie mensen tegelijk in. Verder is er nog een mooie regendouche en natuurlijk een toilet en wastafel. Dan bekijken we de rest van de kamer. Twee tweepersoonsbedden staan tegenover elkaar in de kamer. Er staan twee grote stoelen die er super comfortabel uit zien, er hangt een mega televisie aan de muur en het uitzicht is fantastisch! We zien de Eiffeltoren vanuit onze kamer. Hoe hebben de jongens dit ooit kunnen regelen. Ik zie dat Matthy met een grote glimlach naar me kijkt, hij ziet me verwonderd kijken en geniet daar echt van volgens mij. Ik word er een beetje ongemakkelijk van en speel wat met mn haar terwijl ik kort naar hem lach.

POV KOEN
We zijn ondertussen een uurtje op de hotelkamer. We hebben een muziekje opgezet en hebben onze koffers een beetje uitgepakt. De meiden slapen samen in een bed en Matthy en ik. Matthy ligt even rustig op bed met zijn ogen dicht. Dit vraagt toch om een prank. Ik zoek een glas op en vul het met water. Dan loop ik stilletjes naar Matthy toe en giet het glas recht in zijn gezicht leeg. 'Aaah wat doe je nou!! Ik heb me net omgekleed en nu ben ik weer helemaal nat.' Amy lacht hard en geeft me een highfive. Roos loopt snel naar de badkamer en haalt een handdoek op voor Mat. Ze loopt verlegen naar hem toe en dept zijn gezicht en shirt voorzichtig af. Ik zie Matthy glimlachend naar haar kijken, hij vindt het allemaal wel mooi volgens mij. Ik heb hem nu al een paar keer zo naar haar zien kijken, het is alsof hij bewondering heeft voor alles wat ze doet. Roos is ook echt een lief meisje. Ja ze is erg stil, maar ze heeft echt een goed hart, dat merk je aan alles. Matthy kleed zich snel even om en vraagt dan of we klaar zijn om te gaan. 'Huh waarvoor?' Vraagt Roos. 'De wedstrijd begint toch pas om 21.00 uur?' Vervolgd Amy. 'Dat klopt, maar eerst gaan we nog even gezellig uiteten. Helemaal boven in het hotel is een tafel voor ons gereserveerd in het restaurant.' 'Wow, oké laten we gaan dan!' Zegt Amy.

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu