Hoofdstuk 2

1.3K 25 1
                                    

*ring ring*
Wat is dat geluid? Mijn wekker? Mijn mobiel? Snel voel ik met mijn handen op mijn nachtkastje. Het ligt vol met troep. Van snoeppapiertjes tot lippenbalsem, van een zaklamp tot samenvattingen van weken geleden. Dan voel ik mijn mobiel liggen, zou dat de boosdoener zijn? "Amy", staat in beeld.
'Goedemorgen zonder zorgen!' Wordt er in mijn oor geroepen als ik de telefoon opneem. Drie keer raden, Amy natuurlijk. 'Zo hé doe even rustig, het is zaterdagochtend.' Ik kijk even op mijn wekker; 8.45. Waarom belt ze me zo vroeg, de enige ochtend dat ik lekker uit kan slapen. Ik zucht en wacht tot Amy weer begint met praten. 'De bankzitters hebben op hun Instagram gepost dat ze om 8 uur stipt de winnaars hebben gekozen van de winactie wie het nachtje mee mogen naar Parijs!' Nu wil ze natuurlijk dat ik direct ga kijken. 'Ik pak m'n laptop al...'
Langzaam sta ik op en loop ik richting mijn witte bureau. Een rommeltje als altijd. Ik til wat boeken en papiertjes op en daaronder vind ik mijn laptop, daar was ie dus. Ik ga weer in bed zit en sla mijn kussen even op. Dan open ik het scherm en zoek ik naar mijn inbox.
'En? En? Heb je een mailtje?' Ik voel Amy's spanning bijna door mijn mobiel heen. 'Ja, ik heb wel een mailtje naar waarschijnlijk gewoon dat ik niet heb gew...' Mijn adem stokt. Het kan toch niet waar zijn. 'Roos? Ben je daar nog? Wat staat er in het mailtje?' 'Ja... ja ik ben er nog. We... we hebben gewonnen ... denk ik.'

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu