Hoofdstuk 5

1.5K 23 0
                                    

POV RAOUL
Het is 8.40 uur en we staan bij het station. We wilden er niet al te laat zijn, want wat als de meiden vroeg waren en ze ons niet konden vinden. Vannacht hebben we net z'n vijven in Casa del Huts geslapen zodat we eindelijk een keer allemaal op tijd zouden komen. Ik denk even terug aan onze vakantie in Benidorm toen de helft van ons te laat kwam. 'Hé daar komen ze aan denk ik!' Roept Koen. En inderdaad er lopen twee meiden naar ons toe, de ene zwaait naar ons en de ander loopt er stilletjes naast. 'Goedemorgen', zegt het meisje dat net aan het zwaaien was, 'ik ben Amy en dit is Roos!' Ze wijst naar het meisje naast haar. 'Hey! Nou wij zijn zoals jullie denk ik wel weten de bankzitters. Ik ben Raoul.' Nadat ik dat zeg geef ik Amy een knuffel, een hand geven is ook zo formeel en anders voelt het zo leeg. Daarna wil ik Roos een knuffel geven. Ze ziet er een beetje ongemakkelijk uit, maar misschien is ze gewoon een verlegen meid. Ik geef haar een korte knuffel. Dan zie ik de andere jongens ook in beweging komen en één voor één zich al voorstellend de meiden een knuffel geven.

POV ROOS
Nadat Raoul zichzelf voor heeft gesteld loopt hij naar Amy toe en geeft haar een knuffel als soort begroeting. Oh shit dan gaat hij dat ook bij mij doen, alleen van het idee al word ik ongemakkelijk. Waarom eigenlijk, het is helemaal niet zo'n big deal. Kom op even normaal doen, zeg ik tegen mezelf. Ik zie dat Raoul doorheeft dat ik me niet helemaal op m'n gemak voel. Hij kijkt me aarzelend aan en geeft me dan toch kort een knuffel. Ik merk dat ik m'n adem aan het inhouden was. Wat een tijd weinig menselijk contact toch met je doet. Dan zie ik de andere jongens ook naar voren stappen. Eerst geeft de jongen die zichzelf voorstelde als Koen me een knuffel. Langzaam begin ik iets meer te ontspannen. Dan komt er een kleinere jongen, hij stelt zich voor als Rob. Ah hij is wel schattig, ik voel me wel op m'n gemak bij hem. Hij geeft een lange knuffel. Vervolgens komt er een lange blonde jongen op me afgestapt, hij stelt zich voor als Milo en geeft me ook een knuffel. Hij is echt net zo'n grote beer, het voelt echt fijn. De knuffels doen me eigenlijk best goed. Ik moet gewoon niet altijd zo bang doen. Als laatste komt er een andere jongen met blond haar naar me toe, hij stelt zich voor als Matthy. Hij geeft me een snelle knuffel, maar net lang genoeg om zijn lekkere parfum te kunnen ruiken. Ik merk dat hij ook niet helemaal op zijn gemak is, misschien een beetje verlegen? Het viel me in die paar video's die ik van ze heb gezien ook al op dat hij net wat stiller was dan de andere jongens. Ze noemden hem voor de grap mensenschuw, misschien was het toch niet zo'n grap als ik dacht.

POV MATTHY
We zitten over twee auto's verdeeld, logisch ook want we zijn met zeven. Ik rij en zit met Koen en school de meiden. Rob, Raoul en Milo zitten in de andere auto. Ze rijden voor ons en ik zie door hun achterraam heen dat ze helemaal los gaan in de auto. Roos en Amy zitten achterin de auto. Amy is al een hele tijd verwikkeld in een enthousiast gesprek met Koen. Ze is super geïnteresseerd in wat wij zoal doen, je kunt wel merken dat ze een fan is. Ik bemoei me af en toe ook met het gesprek, maar houd vooral mijn ogen op de weg. Ik trommel wat met mijn vingers op het stuur. Ik merk dat Roos zich tot nu toe nog veel afzijdig houdt. Wat is er toch met dat meisje. Ik heb het idee dat er meer achter zit dan alleen verlegenheid. Ik kijk door de achteruitkijkspiegel of ik haar kan zien. Precies terwijl ik kijk draait ze haar hoofd en hebben we even oogcontact via het spiegeltje. Ik glimlach, maar ze kijkt snel weer naar de weg.

POV KOEN
Ik ben al de hele weg met Amy in gesprek. Het is echt een super leuke meid, ze is heel geïnteresseerd en vraagt van alles. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar haar waardoor het gesprek goed lopende blijft. Roos houdt zich veel afzijdig, ze kijkt een paar keer onze kant op, maar staart vooral uit het raam. Wil ze hier wel zijn? 'Hé Roos, maar hoe zit het dan met jou? Wat zijn een beetje jou hobby's?' Vraag ik haar. Ik wil gewoon heel graag dat ze zich op haar gemak voelt. 'Ehm', ze gaat even met haar hand door haar haar. 'Nou ik hou van gitaar spelen, muziek schrijven en ook luisteren. Verder vind ik Netflix en YouTube enzo altijd ook leuk.' Ze houd het kort, maar ze geeft in ieder geval antwoord. 'Zo gitaar dat is echt super leuk! Kun je het goed?' Vraag ik haar. Voor ze antwoord kan geven doet Amy dat al. 'Roos is echt super goed! En haar stem echt wauw!' Ik zie dat Roos een kleine glimlach om haar lippen krijgt, dit maakt haar echt blij. Ik glimlach naar haar en zeg: 'Dat moet je ons dan maar eens laten horen.' Ze geeft al geen antwoord meer, lacht nog even naar me, maar kijkt dan weer uit het raam.

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu