Hoofdstuk 26

1.2K 17 8
                                    

POV ROOS
Tijdens de film val ik langzaam in slaap in Amy's armen. Een paar uur later word ik wakker van de stemmen om me heen. 'Hey Roos! Ga je zo mee naar het restaurant of eet je liever hier iets op de kamer?' Vraagt Koen. Ik weet niet of ik wel wil eten. Ik ben al zo dik. Ik heb ook niet echt honger. Ik kan beter op de kamer blijven voor ik weer te ver ga. 'Ik eh blijf wel hier, bestel wel room service ofzo.' 'Ah maar we laten je hier niet helemaal alleen dan blijft gewoon een van ons bij je!' Zegt Amy terwijl Koen haar van achter knuffelt. Ik hoor hem iets fluisteren in haar oor, het is net hard genoeg dat ik het kan horen 'we zouden toch vanavond met z'n tweeën naar dat restaurant of blijf je dan liever hier?' Amy kijkt even twijfelend. 'Amy please ga gewoon met Koen! Maak je niet druk om mij.' Ik zie dat ze niet zo goed weet wat ze moet doen, want ze maakt zich wel druk om mij. En niet zo'n beetje ook. 'Ik kan anders wel bij haar blijven? Ik gun het jullie echt om gewoon gezellig een keer samen op date te gaan.' Zegt Matthy dan. Koen kijkt Amy even aan en ze knikt langzaam, 'ja oké dat moet wel kunnen.' En daarna tegen mij: 'ik wil nog wel graag eventjes met je praten. Badkamer?' En ze wijst naar de badkamerdeur. Ik knik en loop achter haar aan. Ik hoor Koen nog zachtjes aan Matthy vragen wat wij nou weer van plan zijn.
'Roos. Weet je het zeker?' Ik reageer niet echt. 'Ik weet nog steeds niet wat er precies gebeurd is, maar het is oké als je dat niet wilt zeggen. Het enige wat ik wil weten is of je je veilig genoeg voelt bij Matthy om een hele avond met hem hier te zitten. Ik wil niet dat de gedachten terugkomen.' Ik blijf even stil maar dan praat ik zachtjes: 'Amy het komt goed, het wordt gewoon een rustig avondje. We kijken wel een film ofzo. Voordat ik het weet zijn jullie weer terug.' En Amy knikt langzaam. Dan trekt ze me in een knuffel en fluistert zachtjes in m'n oor 'Roos, ik wil je niet kwijt.' Er rollen langzaam want tranen over mijn wangen en dan ook over die van haar. We vegen ze weg en kijken elkaar lachend aan. 'Wat zijn we ook een kneuzen.' Lacht ze. Ik knik en vraag of we terug zullen gaan, dan kunnen zij snel weg.

POV MATTHY
Roos en Amy lopen de badkamer uit. Beide met rode wangen en ogen, ze hebben gehuild denk ik. Wat is er toch allemaal aan de hand? Raoul heeft me in grote lijnen uitgelegd wat er is, maar waar het vandaan komt en hoe het precies zit weet ik niet. Ik wil haar gewoon heel graag helpen, ik weet niet zo goed waarom maar ik voel echt die drang. Amy loopt naar Koen en vraagt of ze gaan. Al snel zijn die twee de deur uit. Roos staat nog wat ongemakkelijk bij de deur. Maar net als ik tegen haar wil gaan praten gaat ze op de bank zitten, pakt haar mobiel en AirPods. Ze heeft al geen aandacht meer voor me. En dat terwijl we vanmorgen nog een soort date hadden en pas gezoend hebben.

POV ROOS
Ik vind het te ongemakkelijk worden dus ik ga snel zitten met mijn mobiel en AirPods. Ik wil wel met hem praten maar ik durf niet.  Matthy loopt een tijdje door de kamer en doet net alsof hij druk bezig is met van alles maar uiteindelijk komt hij naast me zitten en zet de tv recht voor ons aan. Hij zapt even en uiteindelijk vindt hij een Nederlandse zender. Hij kijkt een voetbalwedstrijd, Feyenoord-Ajax. Zelf ben ik groot Feyenoord fan, altijd al geweest. Daar ben ik echt mee opgevoed en opgegroeid. Zal ik dan toch maar mee gaan kijken? Langzaam doe ik mijn AirPods weer weg en mijn mobiel in m'n zak en ga er wat beter voor zitten. Ik zie dat Matthy een kleine glimlach heeft op zijn gezicht en dat hij vanuit zijn ooghoeken even naar mij kijkt. 'Dus groot Ajax fan zeker?' Vraagt hij. 'Nee nee nee, zeker niet. Feyenoord is veel beter!' Zeg ik enthousiast. Matthy kijkt me verbaasd aan: 'Dat vind ik nou ook! Echt bijna niemand is het daarmee eens.' 'Echt hè en dat terwijl het echt een super leuke club is.' Hij glimlacht naar me en knikt. Dan kijkt hij weer naar de tv. Oh ja, dat is het belangrijkste voor jongens. Maar dan opeens voel ik Matthy's been tegen de mijne, hij is dichterbij komen zitten. We kijken elkaar even aan en dan leg ik zachtjes mijn hoofd op zijn schouder. We kijken weer een tijdje en dan voel ik zachtjes zijn hand in mijn haren. Heel zachtjes, heel lief. Het voelt heel fijn. Maar dan onderbreekt hij het fijne momentje. 'Roos, we moeten echt even praten.' 'Ja ik denk dat je gelijk hebt.' Zeg ik zachtjes terug. Ik weet niet precies waar hij het over wil hebben, maar ik heb wel een idee. Hij zet de tv uit en gaat iets verder bij me vandaan zitten, zodat we elkaar aan kunnen kijken. 'Roos... ik'

Hoe gaat dit aflopen? Waar gaat dit gesprek heen? Als jullie suggesties hebben drop ze dan even! Tot de volgende keer xx

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu