Hoofdstuk 20

1.2K 18 0
                                    

POV MATTHY
Ik loop weer terug naar de kamer na een lekker avondje. Ik heb niet zoveel gedronken, maar heb het wel gezellig gehad met de jongens. Toch kon ik me niet helemaal vermaken omdat Roos eerst met Raoul stond te praten en ze toen beide weg waren. Ik ben bijna bij de kamer en zie dat Roos er ook net aan komt. 'Hé', zeg ik zachtjes tegen haar. En ze zegt zachtjes 'Hey' terug. 'Waar was je de hele avond?' Vraag ik, botter dan verwacht. 'Ik was op de kamer van Raoul, Rob en Milo met Raoul aan het praten. We waren helemaal de tijd vergeten tot de jongens terugkwamen. En nu ben ik hier.' 'Oh oké', antwoord ik met een teleurgestelde, trillende stem. Ik hoop dat ze het niet merkt maar ze kijkt me even onderzoekend aan dus ik denk dat ze het wel door heeft. 'Uhm zullen we zo naar binnen gaan?' Oh ja shit we staan nog steeds hier 'Oh ja tuurlijk!' Antwoord ik snel en we lopen naar binnen. Daar slapen Koen en Amy samen in het bed van Koen en mij. Ze waren ook al een uurtje geleden naar de kamer gegaan maar dit was niet de bedoeling. Shit wat nu, Roos is nog steeds boos op me om de een of andere reden en ik weet ook niet of ik nou echt zin heb om met haar in een bed te liggen. Maar we zullen wel moeten, er is geen andere plek. Roos kijkt me even ongemakkelijk aan. 'En wat nu?' Vraagt ze aan me. 'Ehm ik weet het niet. Jij hebt in ieder geval jou bed nog en ik kan wel naar de lobby gaan en daar gaan zitten vannacht?' Ik wil dit eigenlijk helemaal niet maar ik ga haar ook niet vragen of ik bij haar in bed mag. 'Nee joh dat gaan we echt niet doen! Kom vannacht dan maar bij mij in bed liggen maar haal je niks in je hoofd oké?' Ze klinkt een beetje bozig. Wat is er toch aan de hand. 'Nee nee ik zou niet durven. Heel erg bedankt.' En ik glimlach naar haar, ze glimlacht heel lief terug. Ik loop snel naar de kast van Koen en mij en haal er een shirt uit, normaal zou ik alleen in m'n boxershort gaan slapen maar dat lijkt me wat raar nu. Ik loop naar de badkamer en kleed met snel om. Als ik terugkom zie ik dat Roos ook iets anders aan heeft getrokken. Een sportbroekje met een groot T-shirt. Het staat haar ongelofelijk goed. Ik merk dat ik staar en loop maar snel richting het bed. Roos is al gaan liggen en ik ga aan de andere kant liggen. Ze zegt nog welterusten maar draait zich dan demonstratief om. Ik zou zo graag net als Koen en Amy met haar in bed willen liggen. Roos dicht tegen me aan in mijn armen, spelen met haar haar. Maar nee ik mag niks proberen, ze heeft me gewaarschuwd.
Nadenkend over Roos en wat ik nou met haar aan moet val ik in slaap.

POV ROOS
Daar liggen we dan. Matthy zag er niet normaal lekker uit in z'n shirt en boxershort. Maar ik zette me er snel vanaf en wenste hem welterusten en draaide me snel om. Ik kan niet naar hem kijken want dan wil ik hem in mijn armen nemen. Al snel hoor ik Matthy's ademhaling rustiger worden en ik draai me weer om. Hij slaapt. Zo hij moest wel heel erg moe zijn. Zachtjes aai ik over zijn wang en haal mijn hand door zijn haar. Konden we maar net als Koen en Amy in bed liggen. Maar Matthy denkt alleen maar seksueel over mij na. Ik baal echt. Even later val ik ook zelf in slaap.

Ik schrik wakker van geluiden in de kamer. Ik kijk om me heen en zie dat Koen en Amy liggen te lachen en zoenen in het bed aan de andere kant van kamer. Snel kijk ik hoe laat het is. 9:00 uur, hoe kunnen ze nu alweer zo wakker zijn? Ik merk dat Matthy ook wakker is geworden en hij kijkt me verontschuldigd aan. Niet dat hij er wat aan kan doen maar het is toch lief. Wat ziet hij er trouwens goed uit 's ochtends! Zijn haar zit helemaal warrig en schattig en hij kijkt een beetje moe uit zijn ogen, maar hij ziet er echt lief uit. Ik daarentegen zie er waarschijnlijk uit als een soort spook. Ik laat mezelf weer terug in de kussens vallen en pak m'n mobiel.

POV MATTHY
Ik schrik opeens wakker. Wat hoor ik toch? Oooh het zijn Koen en Amy, hoe kon het ook anders. Ik zie dat Roos er ook al wakker van is geworden. Ik kijk haar even verontschuldigend aan. Niet dat het mijn schuld is maar ik voel me toch verantwoordelijk voor Koen dat hij zo doet. Wat ziet ze er goed uit vanmorgen! Haar haar zit een beetje in de war maar wel heel mooi, ze is nog moe maar toch straalt ze alweer. De andere jongens kloppen aan en lopen naar binnen. 'Hé wat is hier aan de hand dan?' Vraagt Milo. Hij ziet Koen en Amy zoenen en kijkt ook ons met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'We troffen die twee vannacht samen slapend aan dus toen moest het maar zo.' Zegt Roos. 'Oh dat vind jij vast helemaal niet erg ouwe snoepert.' Zegt Rob en hij wijst naar mij. Ik word helemaal rood want hij heeft gelijk maar dat hoeft Roos natuurlijk niet te weten.

POV ROOS
Matthy is helemaal rood na die opmerking van Rob. Vast omdat dit precies is waar hij afgelopen dagen op hoopte, mee mij het bed in kunnen duiken. Al hebben we dan niks gedaan dat kan hij de jongens best laten geloven. 'Nee rustig maar hoor het was gewoon eenmalig.' Oh dus hij ziet mij als ons night stand met wie hij niet eens seks heeft gehad? Wtf. Ik sta op uit bed en loop naar de badkamer. Ik zet de douche aan en ga huilend op de grond zitten. Waarom overkomt mij dit elke keer weer? Ik haat mezelf. Waarom ben ik ooit meegegaan? Het enige wat Matthy van mij wil is dat ik even snel met hem het bed in duik. Waarom denken mensen dat ik zo ben? Ik wil niet meer.

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu