Hoofdstuk 18

1.3K 21 2
                                    

POV MATTHY
'I-ik kom eraan.' Zegt Roos dan. Gelukkig, ik ben zo zo bang dat ik iets verkeerd heb gedaan. Ze kuste me wel terug, maar misschien besefte ze niet wat ze deed. Ik kijk in de spiegel. Zelf heb ik nu ook rode ogen, ik ken deze meid pas net en de tranen staan al in mijn ogen over haar. Dan komt ze de badkamer uitgelopen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Wil ze een knuffel of juist even niet. 'Wat is er aan de hand Roos? Heb ik iets verkeerd gedaan?' Ik kijk haar verlegen aan en kijk dan snel weer naar de grond. 'Nee nee zeker niet, het haalde wat herinneringen bij me op en dat maakte me even heel emotioneel. En toen je ook nog zo lief tegen me deed brak ik.' Gelukkig ik heb niks verkeerd gedaan, althans dat zegt ze. 'Weet je het zeker?' 'Ja zeker Matthy', en ze glimlacht naar me. 'Maar je hoeft je niet zo op te sluiten hè als er iets aan de hand is. Ik heb het al vaker gezegd maar ik zeg het nu weer, je kunt alles bij mij kwijt, waar het ook over gaat.'

POV ROOS
Ah hij is echt zo lief! Ik begin helemaal te blozen en kijk hem dan glimlachend aan. Hij is zo leuk als hij bezorgd is. Ik geef hem snel nog een klein kusje op zijn lippen en zeg dat het echt niet aan hem lag en dat ik de volgende keer naar hem toe zal gaan als er iets is. Ik moet echt stoppen met me steeds verstoppen voor mensen en weglopen voor problemen. Amy kan er nu wel aardig mee om gaan, maar het is gewoon niet leuk tegenover haar en nu ook niet tegenover Matthy. 'Uhm misschien moeten we maar eens naar de andere kamer gaan voor de lunch.' Zegt Matthy dan. Ohja de lunch. Helemaal vergeten. 'Oh ja haha laten we snel gaan.'

POV MATTHY
Samen lopen Roos en ik naar de andere kamer. Ik ben zo opgelucht en ik ben weer helemaal vrolijk. Ik moet natuurlijk niet té blij doen want dat valt Amy en de jongens op en dan gaan ze dingen vragen. We lopen naar binnen en zien dat Amy en Koen net klaar zijn met alle spulletjes uitstallen op de kleine tafel die in de kamer staat. We zitten deels op kussens, stoelen en de bedden en hebben het super gezellig. Ik zit helaas niet in de buurt van Roos en tijdens het eten zoekt ze ook totaal geen contact. Heb ik dan toch iets verkeerd gedaan? Ik snap dat ze het niet per se de rest direct wil vertellen maar mij niet eens aankijken?

POV ROOS
Tijdens het eten durf ik niet naar Matthy te kijken. Hij is zo mooi en ik ben bang dat ik blijf staren als ik eenmaal kijk. Ik wil gewoon niet dat de rest iets doorheeft en ook niet dat hij doorheeft dat ik hem leuk begin te vinden. Straks vindt hij mij helemaal niet leuk en kuste hij me gewoon omdat hij daar even zin in had.
De hele lunch praat ik met Amy en bespreken we met z'n allen wat voor films we gaan kijken vanmiddag. We besluiten om the pirates of the carribean te gaan kijken, omdat we niks anders kunnen vinden wat iedereen echt leuk vind.
Er hangt een televisie in de kamer, maar we moeten wel even de kamer verbouwen om allemaal het scherm te kunnen zien. We hebben de bedden verschoven en wat stoelen erbij gepakt maar nu zitten we eindelijk allemaal. Milo zoekt de film op en dan begint het. We hebben de kamer helemaal donker gemaakt, alle lichten zijn uit en de gordijnen zijn dicht. Ik ben nu toch naast Matthy terecht gekomen. We zitten samen op een van de tweepersoonsbedden. Allebei aan één kant dus er is heel wat ruimte tussen ons. Toch voelt het fijn om bij hem in de buurt te zijn.

POV MATTHY
Ik ben naast Roos terechtgekomen op een van de bedden! Dit is zo chill. We zitten wel ver uit elkaar maar boeie. Terwijl we steeds verder in de film zitten wordt het steeds wat spannender. Roos komt dichter naar mij toe, maar de afstand is nog steeds niet helemaal weg tussen ons. Er is weer een spannend stukje dus ik schuif nu wat naar haar toe om haar een veilig gevoel te geven. Het duurt nog even maar dan zit ze tegen me aan en ik twijfel even. Zal ik m'n arm om haar heen slaan? Of wil ze dat niet? De rest is er ook bij natuurlijk. Maar het is wel donker hier, waarschijnlijk ziet niemand het. Langzaam leg ik mijn arm om haar heen en ze kruipt direct dicht tegen me aan. Ze legt haar hoofd op m'n schouder en glimlacht even lief naar me.

POV ROOS
De film is afgelopen. Snel maakt Matthy zich van me los. Oh misschien vond hij het toch niet fijn. Raoul loopt naar de gordijnen en doet ze weer open. 'Zo even wat licht.' Dan moet hij zachtjes lachen en wijst naar het bed van Koen en Amy. Ze liggen samen onder de dekens in het bed en zijn in elkaars armen in slaap gevallen. 'Ah hoe lief!' Hoor ik Matthy zeggen. Ik kijk even naar hem en hij kijkt met een verlangende blik terug. Dat is dus alles wat hij wil, met mij het bed in duiken. Nou als het zo moet dan hoeft het niet van mij hoor. Snel ga ik nog wat verder bij hem vandaan zitten en pak m'n mobiel. Hij moet niet denken dat hij me daar voor kan gebruiken.

POV MATTHY
'Ah hoe lief!' Zeg ik. Roos kijkt naar me en ik kijk haar verlangend aan. Wat zou ik toch graag met haar in m'n armen willen liggen. Niet seksueel, maar gewoon samen, dicht bij elkaar zijn. Als ze mijn blik ziet maakt ze de afstand tussen ons snel wat groter en ze pakt haar mobiel. Heb ik iets verkeerd gedaan? Net was het nog zo gezellig!

In dit hoofdstuk switchen de POV's best veel. Vinden jullie dat vervelend of juist wel leuk? Laat het even weten :)

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu