Hoofdstuk 10

1.5K 23 0
                                    

POV MATTHY
We zitten in de taxi richting het stadion. Rob zit voorin de auto en Koen, Roos en ik zitten achterin. Roos in het midden. De auto is niet erg ruim dus we ik zit dicht tegen Roos aan. Ik ruik dat ze een lekkere parfum op heeft, zoet maar toch classy. Ik probeer haar eerst nog de ruimte te geven door mijn benen opzij te houden waardoor we elkaars benen niet aanraken. Het zit niet erg lekker en ik wil heel graag haar been tegen de mijne voelen. Wacht wat ... waarom? Ik voel een drang die ik niet echt kan plaatsen. Langzaam ga ik anders zitten waardoor onze benen elkaar zacht raken. Roos kijkt even naar me en ik kijk terug, eerst kijkt ze nieuwsgierig maar die blik veranderd al snel en ze glimlacht naar me. Ik voel me helemaal warm worden van binnen. Maar dan merk ik dat Koen Roos bij zijn gesprek met Rob betrekt. 'Zeg Roos wat denk jij dat het gaat worden?'

POV ROOS
Ik kijk op, Koen vraagt me wat ik denk dat de stand gaat worden vanavond. Ik denk eventjes na. Vanavond moet Nederland tegen Frankrijk spelen, Frankrijk is een best sterke tegenstander, maar toch hou ik hoop in ons landje. '2-1', zeg ik dan zelfverzekerd. 'Oké oké en waarop baseer je dat?' Vraagt Rob die me verbaasd aankijkt. Meer om mijn directheid dan de stand die ik voorspel. 'Gewoon voorgevoel', antwoord ik glimlachend. Oh ik heb het toch zo warm. Matthy heeft zijn been tegen de mijne aangelegd. Ik moet zeggen dat ik het niet vervelend vind, maar ik krijg het er nog warmer van dan ik al had. Ik kijk nog even weer naar hem, net glimlachte hij nog lief naar me maar nu kijkt hij uit het raam zonder enige emotie op zijn gezicht. Hij is echt zo veranderlijk als het weer. Dan luister ik maar weer naar de gesprekken van Koen en Rob. Ze hebben het nog steeds over de voetbal. Ik heb zeker ook zo mijn meningen, maar om ze nu al te laten merken dat ik er best veel verstand van heb, dat zou jammer zijn.

POV AMY
Raoul, Milo en ik staan al op de parkeerplaats. De andere taxi komt er ook aan rijden. Ik zie de jongens uitstappen. Roos zat ik het midden en wil langs de kant van Matthy uit de auto stappen, maar hij gooit snel de deur dicht. Volgens mij had hij echt wel door dat Roos aan zijn kant er uit wilde. Een beetje geïrriteerd opent ze de deur. 'Bedankt hè!' Roept ze naar Matthy. 'Oh sorry' reageert die alleen maar. Hmm wat doet hij raar, is hij boos ofzo?

De jongens zijn helemaal door het dolle heen terwijl we wachten tot we naar binnen mogen. Ze hebben echt een zwak voor voetbal. En hun matchende shirtjes, ik ga echt helemaal stuk. Alleen Matthy houdt zich wat afzijdig, ik zie hem ergens naar kijken. Ik volg zijn blik en zie dat hij glimlachend naar Roos aan het kijken is. The fuck? Eerst doet hij zo onverschillig en vervolgens kijkt hij haar aan alsof hij haar heel erg mag. Roos merkt niks. Ze begint al iets losser te worden bij de jongens en zegt zelfs af en toe iets tegen hen. Nu ook weer, ze maakt denk ik een grapje want de jongens beginnen te lachen. Ik sta zelf naast Koen, of nou bijna tegen hem aan. Hij glimlacht even lief naar me. Hoe cute is hij! Hij aait zachtjes over de onder kant van mijn arm en ik merk dat ik overal kippenvel krijg. Misschien voel ik toch iets meer dan alleen vriendschap voor hem. Bij die gedachte begin ik te glimlachen.

POV MATTHY
Terwijl Roos met de jongens praat kan ik m'n ogen niet van haar afhouden. Wat is het toch wat me naar haar toe trekt. Als we alleen al vrienden konden zijn. Maar ik krijg zo veel slechte signalen van haar en ze is een fan wat ik het ook nog steeds ongemakkelijk vind maken. Het verbaasd me ook zo van Koen dat hij zo chill me die twee omgaat en zelfs met ze flirt. De deuren van het stadion gaan open. We lopen erheen. Roos heeft eerst nog even niet door dat we gaan lopen, ze zat nog even om zich heen te kijken genietend van de natuur. Ik zet een paar stappen terug en leg mijn hand op haar onder rug en duw haar zachtjes vooruit. Ik merk dat ze even schrikt van mijn aanraking maar ze begint wel met lopen. Al snel lopen we weer achter de rest. Ze kijkt me glimlachend aan en zegt zacht maar lief 'dankjewel'. Ik grijns even en zeg 'geen probleem hoor'. Dan gaat ze weer naast Koen lopen en vraagt hem iets over de tickets. Waarom gedraagt ze zich zo ongemakkelijk bij mij, ze kon dit ook prima aan mij vragen.
Amy gaat naast me lopen. 'Hé Mat, hoe gaat ie?' Vraagt ze aan me. 'Ja opzich wel goed hoor' Antwoord ik. Ze kijkt me even onderzoekend aan. 'Weet je het zeker? Je deed een beetje vreemd vanavond heb ik gemerkt.' Huh waar doelt ze op? 'Ehm hoe bedoel je dat?' 'Nou ten eerste ben je best wel stil. Nu heb ik vernomen dat je mensenschuw bent, maar zo erg lijkt me toch sterk. En ten tweede hoe je omgaat met Roos. Je gooit de autodeur dicht in haar gezicht en negeert haar de helft van de tijd en dan zit je weer geïnteresseerd naar haar te kijken.' Antwoord Amy. Oh shit, ik weet hier zelf niet eens een antwoord op. 'Ehhh nou. Ik weet het zelf ook niet zo goed eigenlijk.' Antwoord ik dus maar. Ze kijkt me nog even aan en haalt dan haar schouders op en loopt weer richting Koen. Die meiden trekken allebei wel heel erg naar hem toe. Zal ik hem gewoon vragen hoe hij het voor elkaar krijgt? Normaal in de club trek ik best wat meiden, maar dan boeit het me niet zoveel. Ik wil toch niks met hun. Wil ik wel wat met een van deze meiden dan? Matthyas Maarten het Lam, waar ben je toch allemaal mee bezig, zucht ik.

Al het derde deel dat vandaag online is gekomen! Ik had een lekker rustig dagje dus vandaar :) Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden! xx

De overnachting // bankzitters & Matthy fanfictie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu