Suraya berjalan kearah satu bangunan yang agak besar. Perusahaan holding Sdn bhd yang terkenal.
Aku sebenarnya dah lama dah nak masuk perusahaan ni tapi tulah.. malu.
Lagipun aku bukan perkerja kat sini. Buat apa aku nak masuk. Ni pon aku kena hantar pesanan makanan kat perusahaan ni.
"Maaf, boleh saya tahu encik Ayden kat mana?" Soalnya Suraya sopan. Perempuan itu memandang Suraya.
"Encik Ayden? Encik Ayden bukan kat sini puan. Puan nak apa² ke kat sini? Katanya perempuan itu heran. Suraya terdiam seketika.
"Erhh..tapi makanan ni dari encik Ayden. Dia suruh bagi makanan ni kat boss perusahaan ni" aduhh! Berbelit lidah aku nak terangkan.
Harap² betul lah.
"Si--" kata² perempuan itu terhenti apabila hologram berbunyi. Terus perempuan itu angkat lalu tutup.
"Cik ni cik Puteri Suraya mairah ke?" Suraya mengangguk perlahan.
Perempuan itu tersenyum lebar.
"Cik boleh pergi ke lift 5 tingkat atas. Boss ada kat pejabat sekarang." Ujarnya menunjukkan lift di hujung sana.
Suraya mengucapkan terima kasih lalu tersenyum manis hingga muncul lesung pipitnya.
Perempuan itu membalas senyuman dengan baik.
Suraya menapak masuk ke dalam lift. Dilihat butang² lift ditepi. awat banyak nombor kat lift ni. Tadi perempuan tu suruh pergi tingkat berapa ye?. Hmmmm
Cer ingat balik..
Satu saat
Dua saat
Tiga saat
Tingkat 5 paling atas!.
Ditekan butang 5 lalu Pintu lift tertutup. Suraya? Tak yah nak kata. Dah gelabah sebab tetiberr kepala dia pening. Asal ni?!.
Pening Oii!.
Kring! *Anggap je lah tu bunyi pintu lift terbuka*.
Suraya mengimbangkan Badan nya dari jatuh. Pening doh aku rasa. Almaklumlah baru pertama kali naik lift. Selama ni, dia naik tangga je.
Haih..
Suraya melangkah keluar dari lift dengan berhati-hati. Dilihat sekeliling. Kebanyakan nya ramai perkerja yang mula mengerjakan tugasan masing².
Suraya menapak ke arah satu pintu. Dipandang ke atas pintu
" Laksamana maskmana" gumamnya Suraya membaca papan. Diketuk perlahan pintu pejabat seseorang.
"Come in" Suara garau memanggil nya dari dalam. Dengan perlahan Suraya menolak pintu. Terlihat seorang yang berdiri tegak memandang ke arah tingkap.
Suraya hanya dapat melihat badan belakang sahaja. Asal cam kenal je lelaki ni? Tapi siapa ye?.
"Suraya" panggil maskmana memandang Suraya yang tercegat di situ.
Suraya terkejut dan terkedu. Suraya memandang maskmana dengan tidak percaya.
Jangan cakap boss tu mamat ni?!
Suraya ragu² melangkah ke depan tapi ditahan nya. Dikuatkan dirinya ke depan.
"Erhh saya datang kat sini sebab encik Ayden suruh saya bagi makanan ni kat encik" ujarnya Suraya menunduk sedikit lalu meletakkan makanan di atas meja.
Maskmana melangkah ke arah meja nya lalu dibelek makanan di atas meja.
Kad diatas bungkusan makanan diambil lalu baca.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku (season 2)
RomanceSECOND BOOK DARI (MASKMANA KETUA AKU) 𝑆𝐼𝐿𝐴 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝑀𝐴𝑆𝐾𝑀𝐴𝑁𝐴 𝐾𝐸𝑇𝑈𝐴 𝐴𝐾𝑈 𝐷𝑈𝐿𝑈 𝑆𝐸𝐵𝐸𝐿𝑈𝑀 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝐵𝑂𝑂𝐾 2 𝑁𝐼! 𝐵𝑈𝐾𝑈 𝑁𝐼 𝐴𝐷𝐴 𝐵𝐸𝑅𝐾𝐴𝐼𝑇𝐴𝑁 𝐷𝐴𝑅𝐼 𝐵𝑂𝑂𝐾 1. Sejak dari kejadian yang menimpa dahulu, semua...