🌧️🌨️|•' bab 22 🌼

49 3 0
                                    

Suraya membuka mata perlahan-lahan. Penglihatan nya makin jelas. Suraya memandang sekeliling. Ehh jap! Ini bukan rumah aku! Rumah siapa ni?!.

Suraya mula bangun dari pembaringan. Matanya melilau sekeliling. Ingin pastikan betul atau tidak. Tangan nya naik menggosok kedua matanya.

Jadi..aku tak Mimpi?!

Bilik yang agak besar dan cantik.. simple but.. cantik!. Dinding yang berwarna putih campuran!.

Ni bilik yang suraya duduk sekerang 👆🏻

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ni bilik yang suraya duduk sekerang 👆🏻

Suraya menyentuh kepala nya. Sakit. Pening. Apa dah jadi sebenarnya? Setahu aku, aku bukan kat sini melainkan kat bus stop.

Tapi asal aku kat Sini?

Klak!.

Kedengaran bunyi pintu yang terbuka dari luar. Suraya menoleh ke arah pintu dan terdiam.

Maskmana yang baru masuk melihat Suraya yang baru bangun. Dituju ke arah Suraya sambil di tangan nya membawa air Milo.

"Dah bangun? Aku ingat kau tak bangun lagi." Ujar maskmana duduk di birai katil memandang Suraya yang keliru.

"Aku tau kau heran kan?" Laju Suraya mengangguk. Maskmana membetulkan kedudukan sebelum membuka mulut.

"Apa dah jadi kat saya maskmana?. Kenapa saya ada kat sini? Saya kat mana?" Soal Suraya bertubi tubi. Maskmana dengan tenang menghulurkan air Milo ke Suraya.

"Kau dah lupa? Kau kena ganggu dengan 3 jantan kat bus stop. Aku yang bawak kau kat sini. Napa? Salah?" Suraya menggeleng kepalanya perlahan.

"Ini rumah aku. Maksud aku, rumah arwah atok aku tapi aku yang pegang" katanya maskmana melihat Suraya yang menikmati air Milo kotak.

Hampir tersendak Suraya minum Milo. Terbatuk-batuk Suraya.

"Kalau terkejut pon, tak yah lah sampai macam tu sekali" maskmana menghulurkan air mineral ke Suraya. Suraya menerima huluran maskmana dan minum.

"Uhuk...huh..be.betul ke? Kalau macam tu, saya nak balik. Maaf kalau menyusahkan. Saya balik dulu ye" balasnya Suraya ingin bangun tapi terhenti apabila maskmana memandang nya tajam.

"Ada aku suruh kau balik ke? Tak kan. Duduk je kat sini. Pasal tokma, Jangan risau. Aku dah uruskan. Kau tu tak sihat lagi." Diketuk dahi Suraya menggunakan dua jarinya. Suraya mengadu sakit.

"Ta--tapi-" kata² Suraya terpotong oleh maskmana.

" Girl. Listen my words or your grandma, i will tell her you skipped class in elementary school" rasa kerongkong anak tekak tersekat di telan paksa. Pahit...

Habis lah kalau tokma tahu yang aku pernah ponteng kat sekolah rendah dulu.
Confirm kena marah.

Maskmana bangun, menuju ke pintu bilik lalu buka dan ditutup semula dengan perlahan. Suraya menyentuh kepalanya. Selamat ada tudung ni aku pakai lagi. Nasib lekat kat kepala aku.

maskmana ketua aku (season 2)Where stories live. Discover now