Disebabkan kejadian memalukan 2 hari yang lepas, terus maskmana tak jumpa dan bercakap dengan Suraya. Cakap 5 patah, jawapannya 1 patah.
Bantal di atas katil dibaling kasar di atas katil. Phone iphone pro max dikeluarkan dan baling di atas katil dengan kasar.
"BANGGANG! KENAPA LAH AKU PERGI PELUK DIA?! DAMN!" Dilabuhkan punggung di atas katil. Dengan kasar bantal dipukul dengan tangan kiri.
Peh! Sah! Aku Gile!.
Telefon berkelip menanda kan ada mesej yang masuk. Dibuka dan tekan app Whatsapp.
Yen Lan ✨🌟🤟🏻:
Tuan, tuan ada perjumpaan dengan perusahaan Mailai hari ini. Kenapa tuan tak de kat pejabat?. Mana tuan pergi?Maskmana mengeluh perlahan sebelum menaip
:Me
Ohh ye? Otw.Maskmana menuju ke arah pintu. Dibuka dan tutup. Matanya tertumpu kearah pintu bilik Suraya. Haih..dia marah ke?.
Maskmana menurun anak tangga perlahan. Maid menunduk hormat ke maskmana. Maskmana menuju ke kereta. Dilolos kan masuk ke dalam kereta. Kereta dihidupkan dan laju meluncur dari perumahan nya.
===================================
"Understand what i say? If no any questions, get out of my office" mereka mengganguk tanda faham dan berjalan keluar dari bilik pejabat maskmana.Ayden yang dari tadi di sofa hanya melihat sahaja maskmana sambil makan sosej pedas pembuatan puan Zakirah. Hmm. Sedapnya!.
Maskmana mengemas dokumen di atas meja. Tangan nya berhenti apabila Ayden membuka mulut.
"Bro, kau okey ke hari ni? Jarang tau kau masuk lambat kat pejabat. Selalunya lebih awal dari perkerja lain". Tegur Ayden dengan heran memandang maskmana.
"Aku okey. Saja masuk lambat. Salah?" Laju Ayden menggeleng kepalanya.
"Memang lah tak salah, tahu lah kau tu CEO kan. Metang² lah boss, masuk lambat" tutur nya ayden selamba.
"Hmmm" Ayden mencebik bibir tanda tidak puas hati dengan jawapan maskmana. Aku cakap panjang², kau jawab sepatah je?!.
"Wey, kemain risau ekk kau" kata Ayden dengan sengih. Maskmana memandang Ayden dengan tatapan tajam.
"Sapa bagi tau?" Soal maskmana dingin.
"Maya lah. Uishhh! Risau kau lain macam! Tak sangka pulak perempuan tu perempuan kat kedai bunga Fatini." Maskmana menyilangkan tangan ke dada.
"Sapa Perempuan tu bagi kau? Kau peduli kat seorang perempuan? How?! Tak pernah lagi kau terjerit² macam orang gila kat hospital sebab nak selamatkan perempuan tu. " Ujar Ayden kepada maskmana yang mendengar kata²nya.
"Tak de sapa². Aku nak selamatkan nyawa dia....tu je" balasnya maskmana tenang. Ayden memandang maskmana dengan renungan yang agak tajam.
"Ye keee? Tak Caya lah. Ok sekarang aku nak tanya..kau ada tak rasa apa² bila bersama dengan perempuan tu?" Soal Ayden tegas dan garang. Maskmana berfikir sejenak sebelum menjawab.
"Hmm..rasa..selesa dan tenang. Pastu rasa risau dan Takut bila perempuan tu tak de. Rasa gembira dan bahagia." Jujur maskmana berkata. Ayden yang mendengar kata-kata maskmana agak terkejut. Hampir dia nak baling phone ni. Huhuhu phone kesayangan aku~~.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku (season 2)
RomanceSECOND BOOK DARI (MASKMANA KETUA AKU) 𝑆𝐼𝐿𝐴 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝑀𝐴𝑆𝐾𝑀𝐴𝑁𝐴 𝐾𝐸𝑇𝑈𝐴 𝐴𝐾𝑈 𝐷𝑈𝐿𝑈 𝑆𝐸𝐵𝐸𝐿𝑈𝑀 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝐵𝑂𝑂𝐾 2 𝑁𝐼! 𝐵𝑈𝐾𝑈 𝑁𝐼 𝐴𝐷𝐴 𝐵𝐸𝑅𝐾𝐴𝐼𝑇𝐴𝑁 𝐷𝐴𝑅𝐼 𝐵𝑂𝑂𝐾 1. Sejak dari kejadian yang menimpa dahulu, semua...