🌧️🌨️|•' bab 7 🌼

60 3 0
                                    

Ayden melangkah keluar dari kereta bersama maskmana. Disebabkan semalam my cousin yang harimau ni tak Caya perempuan tu cantik pastu anggap aku ni terlebih Gile, aku apa lagi!. Heret ahh budak ni ikut aku.

Kakinya melangkah ke arah satu kedai bunga. Tempat yang dia tempah bunga. Pintu kedai bunga dibuka perlahan sehingga terbunyi loceng.

Suraya yang sibuk menyiapkan tempahan bunga yang lain, dengan cepat pergi ke depan untuk melayan pelanggan. Takkan aku palau kot. Rasanya al Fatihah kepada gaji aku yang akan dipotong. Huhuhu my money!.

"Selamat datang ke kedai bunga Fatini! Apa yang boleh saya bantu?" Tegur Suraya sopan santun. Takkan aku nak kasar kot!!mahu kena lempang dengan boss nanti.

"Saya datang kat sini sebab saya nak ambik tempahan bunga semalam" balasnya Ayden Selamba. Maskmana? Peh! Terdiam terus!

Perempuan ni.. perempuan yang hampir kena langgar dengan aku hari itu.

Jumpa lagi rupanya.

"Ohh! Tempahan bunga tu ye? Okk jap!" Terus Suraya berlari ke arah belakang. Maskmana hanya memandang pergerakan Suraya.

"Cantik kan perempuan tu? Perempuan tu lah yang aku dok puji kat office hari itu. Alah! Yang kau time tu kau duduk tunggu aku pastu kau sumbat roti aku kat mulut aku bagaikan kau nak aku mati awal" tutur nya Ayden bengang. Maskmana terus menepuk belakang Ayden dengan kuat.

"Memang patut pon kau mati awal. Lagi bagus. Tak de lah menyusahkan aku tunggu kau siapkan laporan. Tah² aku dah berhabuk dulu baru kau siap" katanya maskmana menyilangkan tangan ke dada.

Budak ni...selagi aku ada, selagi tu lah nak buat perangai macam ni. Kalau aku tak pantau sehari, memang teruk lah budak ni jadi nya. Laporan tu, kalau tak tepat waktu tak sah! Aku jugak lah kena berbuih mulut.

Agaknya nak aku tunggu dia siapkan laporan tu sampai aku mati dulu ke apa?. Habuk ditiup angin dulu ke baru nak siap?

"Duhhh! Lek lah..janji aku hantar laporan kan?. Relax lah! Kau kan ada! Kalau daddy tanya, kau bagi lah alasan. Settle! Mudah dan anda tidak kena bebelan mummy dan ceramah daddy" tenang sahaja Ayden cakap. Bisa jugak tangan kawan aku ni

Maskmana mula memandang Ayden dengan pandangan membunuh. Kau sedap kan? Kau punya laporan tapi aku yang kena taik nya.

Budak ni sedap lah goyang kaki tengok aku kena marah.

Kelihatan Suraya berjalan kearah mereka berdua dengan bunga rose.

"Nah. Ni tempahan encik semalam"ujar Suraya menghulurkan bunga ke Ayden.
Ayden tersenyum lalu menyambut huluran Suraya dengan baik.

Suraya juga turut membalas senyuman Ayden hingga muncul lesung pipitnya.

Maskmana terpaku seketika. Senyuman Suraya sangat manis dari senyuman yang lain.

Ayden membuat muka 'wow' gituew~.

Teruja. Teruja sebab ini pertama kali dia jumpa Depan² perempuan yang ada lesung pipit.

Peh! Damage nya! Power!.

"Terima kasih BTW, senyuman awak sangat manis melebihi gula. Awak sangat cantik hari ini." Puji Ayden teruja dan jujur. Maskmana di sebelah terus menepuk kepala Ayden kuat.

Pak!

Suraya pula terkejut apa yang maskmana buat. Ganas nya mamat ni.

"Erhh tak De lah! Saya biasa² je." Balasannya Suraya lembut lalu mata nya tertumpu kearah maskmana yang elok disebelahnya Ayden.

Cam kenal mamat ni. Tapi kat mana ye? Aduhh! Nyanyuk lagi aku ni!.

"Awak?!" Soalnya Suraya terkejut apabila mengimbas kembali pasal mamat yang hampir langgar dia semalam.

"Kau?!" Ujar maskmana memandang Suraya. Ayden yang sibuk mengosok kepala nya memandang maskmana kemudian Suraya.

Dah kenal ke budak dua orang ni?.

"Korang kenal ke?" Soalnya Ayden heran. Takkan lah baru jumpa terus kenal macam dah pernah jumpa. Tah² cousin aku ni dating dengan perempuan ni?!. Uishhh! Kalau betul, berita hot ni!.

"M--" kata² suraya terpotong.

"Tak pe. Pasal semalam lupakan. Buat macam tak De apa² berlaku. Aku dah maafkan kau dah" katanya maskmana tenang lalu menarik tali leher Ayden.

"Dah jom" ajak maskmana melangkah keluar dari kedai bunga Fatini. Ayden pula dah terkedu apa yang dia dengar tadi.

"Oi singa. 🦁 Apa yang terjadi kat kau semalam? Aku tak paham lah" soal nya Ayden menoleh kearah maskmana di depan.

"Nanti aku terangkan monyet" balasnya maskmana membuka pintu kereta Ayden. Well, Tadi dia gi guna kereta Ayden. Hoho!.

"Kalau ye pon, tak payah lah kau heret Aku cam ni Zirafah!" Pekik Ayden begang.

"Diamlah beruk!" Melepaskan tali leher Ayden lalu dilolos kan ke dalam kereta.

Ayden pula buat muka tak puas hati.

Budak ni memang betul² cari pasal dengan aku!

Huh!

Sementara Suraya hanya memandang kepergian Ayden dengan maskmana.
Timbul rasa bersalah. Ehh-jap! Buat apa aku rasa bersalah? Dia kan yang salah sebab tak Tengok aku kan.

Buat apa pulak aku yang salah.

Salah dia jugak kan.

Tapi! Aku mana tahu nama dia! Tangannya naik menepuk dahi sendiri. Kenapa lah aku tak tanya nama mamat tu tadi.

Haih..

Sofea yang melihat Suraya yang menepuk dahi sendiri menggeleng kepalanya perlahan. Apa lah yang dia pikirkan tu sampai tepuk dahi sendiri.

Nak keluar otak ke?

Ke otak terjatuh? Kalau jatuh, aku tolong ambik kan.

Haih... Suraya.. Suraya...

Bersambung.......
Hahaha hai! Lambat ke author update? Sorry lah kalau lambat. Kalau banyak Typo, harap dimaafkan. ༎ຶ‿༎ຶ. Saya budak baru belajar. *Gurau²*. Padan muka kau Ayden! Kerja sendiri tapi taiknya kena kat orang lain. Apa ni Siuk! Suraya? Asal dia tepuk cam tu ( ꈨຶ ˙̫̮ ꈨຶ ) . Korang nak tau apa yang terjadi seterusnya? Kalau nak tau, tunggu author update bab seterusnya ye! Silakan tunggu! (。ŏ﹏ŏ)♡(ӦvӦ。)。◕‿◕。
(⊃ • ʖ̫ • )⊃⊂(・▽・⊂)ლ(' ❥ 'ლ).

maskmana ketua aku (season 2)Where stories live. Discover now