Wajahnya di pantulan cermin di depan hanya diam. Ye..hari ini hari yang paling buruk dalam hidup aku.
Hari perkahwinan aku. Ye.. selepas apa yang dah jadi, semalam adalah hari terakhir aku hidup bujang.
"Cantik beb kau!" Puji Sofia memandang Suraya yang bermake up. Simple tapi cantik .
Make up yang Suraya pakai 👆🏻.Suraya tersenyum sedikit. Hanya senyuman paksa. Dia Tak rasa hari perkahwinan ni hari bahagia bagi nya.
Sepatutnya hari perkahwinan hari yang indah but not me.
"Thank Sofia" balasnya Suraya lembut. "Alah kau ni. Macam tak biasa je. Hah! Macam mana kau rasa sekarang? Mesti nervous kan? Yelah kan..nak jadi isteri orang dah lepas ni" ujar Sofia mengurut bahu Suraya. Suraya memandang dirinya di pantulan cermin semula.
Nervous? Aku tak rasa sebenarnya.
"Erhhh..." Sofia mula tersengih-sengih. Dah agak dah! Takut lah tu~~.
"Ehh-! Tak mengaku pulak! Dah jom!" Ajak Sofia membuka pintu. Terpampang maskmana yang berdiri tegak di depan pintu.
" Dah siap dah? Ingat kan nak kawin kat dalam bilik ni. Tak yah kat masjid." Katanya maskmana selamba menilik Suraya yang kebetulan memandang diri nya.
Cantik. Comel pon ada, manis je muka.
"Lah.. kitaorang nak turun lah ni. Lek lah..aku borak je dengan bakal isteri kesayangan kau ni. Tak bawak lari pon" ucap Sofia memandang maskmana yang dari tadi melihat Suraya di belakang nya.
Lelaki ni dengar ke dok apa yang aku cakap ni?.
"Dah. Cepat turun! Tok kadi dah sampai dari tadi. Tunggu korang je" terus maskmana pergi meninggalkan Suraya dan sofia.
"Memang macam tu ke perangai bakal suami kau suraya? Erhhh...macam mana lah kau nanti nak tahan dengan perangai dia tu. Dah jom turun. Nanti lelaki tu marah pulak. Biasalah tak sabar² lah tu" kata Sofia menarik tangan Suraya turun dari tangga.
Suraya hanya menurut.
Kelihatan beberapa orang menunggu. Puan yamnia, puan Fakirah, encik Aliff, puan kasih, Adnan dan Shafirah dan lain².
Aku lupa yang masjid dekat je. Beberapa minit je sampai.
"Dah sampai pon bakal isteri nya. Tak sabar betul kau bro. Aku kawin pon, tak de pulak panggil sampai masuk rumah, bilik. Kau ni gelojoh Gile!" Ujar Ayden memukul bahu maskmana agak kuat.
Hah! Ni tahap dewa ni, tak sabar betul budak ni!
*************✨🧡🌟💛✨**************
"Sah?"
"Sah?
"Sah?"
"Alhamdulillah" dengan sekali lafaz.. Suraya sah jadi isteri maskmana. Takut mula menguasai diri.
Apa yang akan terjadi ye? Dia nak pukul aku ke? Dia nak dera aku ke?.
"Tersengih-sengih! Macam orang gile! Biasalah dah kawin sebab tangkap basah kan" perli Shafirah dengan senyuman sinis. Suraya menunduk. Malu? Sikit.
"keep your mouth shut girl" diberikan amaran keras. Shafirah automatik terdiam sebelum menjeling. Cih!.
Adnan yang tidak tahan terus meminta diri ke tandas. Tak sanggup nak tengok.
~~~~~~~~~~~☔💜💟💜☔ ~~~~~~~~~~~~
Suraya Membasuh pinggan di singki. Kedengaran suara seseorang menyapanya. Ditoleh ke belakang. Kelihatan puan Fakirah yang tersenyum. Puan Fakirah sebenarnya tido kat sini. Malas katanya nak drive kereta."Kenapa Suraya ada kat dapur? Kenapa tak masuk bilik lagi?" Soal puan Fakirah kebetulan ingin basuh cawan.
"Erhh.. Suraya nak basuh pinggan kejap. Sekejap je. Lagipon banyak." Diberinya alasan.
"Tak pe. Biar mummy yang basuh pinggan mangkuk ni semua. Dah gi naik atas. Sian dia kat atas tu sorang². Tak baik tau buat kat suami macam tu. Dah pergi ye." Tuturnya puan Fakirah. Suraya akur. Kakinya berat melangkah tangga ke arah bilik. Bukan apa..takut kena pukul je.
Pintu bilik dibuka perlahan. Kelihatan maskmana bermain phone pintar di atas katil saiz king.
Ni bilik 👆🏻
Seperti yang korang nampak...yup! Bilik perpustakaan aku dah lain! Tokma, Sofia yanb ubah kan. Huhuhu! My room!.
Suraya menuju ke bilik mandi. Air yang penuh di tapak tangan nya disimbah ke wajah. Nasib make up aku simple. Senang nak tanggal.....
Baju? Baju simple je lah pakai! Beria buat apa? Mahu aku tak bangun esok...
"Suraya. Aku ada benda nak. Cakap kat kau" panggil maskmana meletakkan phone di atas meja. Suraya pula menurut.
"Aku nak cakap kat kau.. Don't you dare falling love with me." Ucap maskmana memandang anak mata Suraya. Suraya mengangguk. Walaupun maskmana pakai topeng, but still boleh rasa yang dia renung mata aku.
"Okey! Lagi pon kita kawin terpaksa kan?" Ujar Suraya selamba.
"Tau tak pe" balasnya maskmana yang hanya memerhati kan Suraya yang mengambil bantal menuju ke sofa.
" Gi mana?" Soal maskmana tegas membuat langkah Suraya terhenti.
"Tido sofa lah" balasnya Suraya tenang. "Tak payah. Kau tido je kat katil ni, aku tido kat sofa" sejurus itu maskmana membawa bantal ke sofa. Bantal Suraya dicampak di atas katil empuk. Suraya memandang maskmana siling berganti.
Tak sakit badan ke apa?!.
"Hmmm ye lah" dengan berat Suraya melangkah ke atas katil. Lampu ditutup. Selimut ditarik menutupi paras atas dada. Tudung yang tersarung di kepala dibuka dan sangkut.
Matanya layu dan akhirnya terlelap.
Bersambung.....
Hoho! Suraya dan maskmana dah kawin! Huyoo! Shafirah? Cemburu lah tu! Sian single; HAHAHA! Adnan? Sakit ke tu? Padan muka! Curang lagi!. Geram author!.
Pendek? Maafkan author! Typo? Sorry! Author tak perasan! Silakan tunggu author jika anda suka ✨✨💗. Apa yang berlaku seterusnya? Silakan tunggu author!
👁️👄👁️(✿^‿^)ಡ ͜ ʖ ಡ( ╹▽╹ )(◕ᴗ◕✿)(◍•ᴗ•◍)(*'ω`*).
YOU ARE READING
maskmana ketua aku (season 2)
RomanceSECOND BOOK DARI (MASKMANA KETUA AKU) 𝑆𝐼𝐿𝐴 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝑀𝐴𝑆𝐾𝑀𝐴𝑁𝐴 𝐾𝐸𝑇𝑈𝐴 𝐴𝐾𝑈 𝐷𝑈𝐿𝑈 𝑆𝐸𝐵𝐸𝐿𝑈𝑀 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝐵𝑂𝑂𝐾 2 𝑁𝐼! 𝐵𝑈𝐾𝑈 𝑁𝐼 𝐴𝐷𝐴 𝐵𝐸𝑅𝐾𝐴𝐼𝑇𝐴𝑁 𝐷𝐴𝑅𝐼 𝐵𝑂𝑂𝐾 1. Sejak dari kejadian yang menimpa dahulu, semua...