Maskmana meneliti setiap dokumen perkerja. Hmmm okey... Tiada kesalahan.
Sedang ralik dia fokus, mata nya tertumpu ke suatu sosok di bawah yang amat dikenali.
Yen Lan
Maskmana memerhatikan Yen Lan di bawah. Aik? Tak nak naik ke budak ni. Takkan nak tenung bangunan ni. Nak kata pertama kali, bukan. Dah lama dah kerja kat sini dengan aku.
Janganlah jakun sangat.
Telefon pro max di sebelah diambil. app Whatsapp di buka lalu menaip masej ke Yen Lan dan....
Hantar!.
Maskmana melihat Yen Lan semula. Kelihatan Yen Lan cepat masuk ke dalam bangunan sebaik sahaja menerima masej nya.
Maskmana? Buat muka tak bersalah. Dia sambung semula kerja nya.
Yen Lan......Yen Lan....
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
Yen Lan mengetuk pintu pejabat maskmana. Suara garau memanggil nya masuk."Come in" pintu pejabat ditolak perlahan. Terlihat maskmana yang masih fokus menaip di komputer kemudian berhenti lalu dipandang wajah Yen Lan.
"Dah habis dah tenung bangunan ni? Ingat tak habis Lagi" tersengih Yen Lan seketika.
Kantoiii!."Ada apa ye tuan?" Soal Yen Lan tanpa basah basi.
"Syahh buat apa sekarang?"
"Ohh, syahh tengah belajar kat kelas. Masih kat sekolah" ujarnya Yen Lan sopan. Menurut laporan kaizo, katanya syahh okey je. Masih dalam pembelajaran lagi.
Tak balik lagi
"Okey, kau boleh sambung buat kerja. Tu sahaja" Yen Lan mengganguk tanda faham lalu kakinya menapak kearah pintu pejabat. Dibuka lalu menutup dengan perlahan. Kalau tak Naya pintu boss dia ni tercabut.
Kang tak tau.
Maskmana bersandar di kerusi. Haih.. penat nya hari ini.
Maskmana memejam matanya. Nak rehat kejap. Penat lah.
Yelah..aku kena cek bukan satu tapi 30 dokumen aku kena. Nasib perkerja aku tiada yang cuai. Kalau tak, nahas dia!
Kang aku jadi bapak harimau 🐯.
Nangis anak orang, bukan salah aku ye.
Salahkah diri sendiri
"Haih..bila lah nak habis ni..penat lah kalau macam ni" keluh maskmana mula menyelak setiap helaian dokumen. Hmmm..ok lah...
Tak nak buat daddy datang. Takut kalau² daddy datang secara mengejut. Ni kalau Ayden tau ni... confirm buat muka puas hati ni.
Budak tu memang. Memang nak rasa penumbuk aku ni.
Nasib aku cousin yang baik.
×××××××××××××××××××××××××××××××××××
Syahh turun dari kereta. Kelihatan puan yaina menunggu nya. Tersenyum lebar syahh."Asalamualaikum ibu yang kusayangi!".
"Waalaikumussalam. Dah balik dah? Macam mana kat sekolah tadi? Ok?" Soal nya puan yaina memandang syahh. Dah besar dah anak aku sorang ni.
"Ok je kat sekolah. Biasa je tapi tu lah...banyak sangat iri/dengki kat syahh sebab syahh rapat dengan diaorang. Biasalah ibu, syahh kan banyak kawan. Tu yang cemburu tu" katanya syahh malas. Puan yaina mula duduk di sofa tamu sebelah syahh.
"Ohh. Syahh jangan lah ambil pasal tu. Biar je lah diorang tu. Setiap manusia pasti akan ada yang tidak kena. " Syahh mengganguk perlahan tanda faham. Pipi puan yaina dicubit perlahan lalu dengan cepat melangkah masuk dalam bilik.
Pipi yang dicubit syahh disentuh. Digeleng kepala perlahan.
"Syahhh..Syah...sama macam abah dia" ujar puan yaina sendiri. Nasib anak aku.
Kalau tak..dah lama rasanya pipi syahh dikerjakan. Merah kang pipi syahh nanti.
###################################
Kaizo memandang skin phone. Lokasi syahh berada sekarang.. Hmm. Kat rumah.Nasib selamat budak ni. Nama je perempuan tapi..ganas dia..kalah aku.
Jangan main²!
Sejak syahh Kena culik tahun lepas, terus maskmana suruh kaizo dan anak buah nya perhatikan syahh. Tak nak perkara yang lama terulang kembali.
Budak-budak/anak buah maskmana diperiksa dan menanya beberapa soalan. Takut ada perkhianat macam haufan tu.
Huh! Dasar lelaki tak kenang budi! Maskmana tu elok² dah ambik dia kerja, dia buat macam tu pulak. Mana tak begang maskmana tu?! Kalau aku pon begang.
No..lebih dari mengamuk.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Yen Lan menaip mesej kawan nya. Sapa lagi Kalau bukan kawan yang paling sakit kat dunia ni.Sakit apa? Sakit happy.
rayden 🤌🏻😭:
Wey guys! Korang buat apa sekarang?Kevin 🐯:
Tengah buat kuih. Boleh lagi kau tanya soalan bodoh macam tuMikael ༎ຶ‿༎ຶ:
Pahal ni?! Rayden, kau sakit ke? Tiba-tiba je kau tanya soalan macam tu. Aku tak gay ekkYen Lan menaip.....
Me:
Aku rasa dia sakit kot. Nanti kita gi hantar kat hospital. Biar doktor cek budak ni sakit apa.Rayden 🤌🏻😭:
Aku tak sakit lah! Aku tak gay lagi! Ada aku kata ke yang aku gay? Nak tanya pon tak boleh ke? Jahat nya korang~~Kevin🐯 menaip....
Kevin 🐯:
Menyampah Siuk kau ni!Mikael ༎ຶ‿༎ຶ :
Sah² kawan kite Gile! Jom kite heret kat doktor maya. Doktor maya boleh selesai masalah niMe:
Ok²! Otw!Rayden 🤌🏻😭 menaip...
Rayden 🤌🏻😭:
Ehh- lah! Yen Lan! Kau nak pergi mana?! Aku sihat lah!Yen Lan menutup telefon nya. Berjalan kerah lift. Ehh- budak ni kan! Haih..
Rayden..rayden..
Bersambung...
Pendek? Sorry ekk!. UwU ✨. Rayden terlebih pil kebahagiaan! Hahahahaha!
Apa yang terjadi seterusnya? Nak tau? Tunggu author update bab seterusnya ye! Tunggu tau! ( ꈨຶ ˙̫̮ ꈨຶ )⊙﹏⊙♡˖꒰ᵕ༚ᵕ⑅꒱.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku (season 2)
RomanceSECOND BOOK DARI (MASKMANA KETUA AKU) 𝑆𝐼𝐿𝐴 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝑀𝐴𝑆𝐾𝑀𝐴𝑁𝐴 𝐾𝐸𝑇𝑈𝐴 𝐴𝐾𝑈 𝐷𝑈𝐿𝑈 𝑆𝐸𝐵𝐸𝐿𝑈𝑀 𝐵𝐴𝐶𝐴 𝐵𝑂𝑂𝐾 2 𝑁𝐼! 𝐵𝑈𝐾𝑈 𝑁𝐼 𝐴𝐷𝐴 𝐵𝐸𝑅𝐾𝐴𝐼𝑇𝐴𝑁 𝐷𝐴𝑅𝐼 𝐵𝑂𝑂𝐾 1. Sejak dari kejadian yang menimpa dahulu, semua...