🌧️🌨️|•' bab 39 🌼

25 4 0
                                    

Suraya mencelik matanya sebelah. Tangan nya menggosok matanya kemudian melilau sekeliling. Aku kat mana ni?

Bukan aku kat club malam semalam? Asal aku kat sini?.

Otaknya berfikir sejenak sebelum matanya tertumpu kearah maskmana yang elok tido di sofa.

1 saat

2 saat

3 saat

Suraya mengingat kembali perkara semalam sebelum....

"AHHHHHHHH!!". Jerit Suraya kuat hingga maskmana terbangun. Wajah Suraya dipandang sekilas.

Dah kenapa budak ni?!.

"Encik! Apa encik buat kat sini?!" Soal Suraya mengesot kebelakangan. Maskmana membetulkan kedudukannya.

"Kau betul² tak ingat ke apa? Tak ingat ke kau kat mana semalam?" Ujar maskmana dengan nada yang dingin dan serius.

Kata² maskmana cukup membuatkan Suraya terdiam. Kepala menunduk ke bawah. Aduh! Time ni lah aku tak de jawapan nak jawab!

"Ma--" kata² Suraya terpotong apabila kedengaran pintu bilik diketuk dari luar oleh seseorang.

Baru sahaja Suraya mahu bangun, maskmana terlebih dahulu bangun membuka pintu.

"Ye?" kata maskmana memandang beberapa orang di hadapan.

"Maaf. Kami dari pejabat agama. Boleh kami cek kat dalam ada siapa?" Tutur lelaki itu menyuruh beberapa orang di belakang nya untuk masuk ke dalam.

Suraya yang mendengar terkejut dan terdiam. Wajah nya mula memucat. Airmata yang ditahan akhir nya mengalir juga.

W--what? A-pa?

*****************✨💮✨*****************
"Maaf puan, encik, kami mendapati anak puan dan encik bersama di satu hotel. Saya dapat aduan dari Pemilik hotel dan seorang perempuan." Terang lelaki itu kepada puan Fakirah, encik Aliff, Yen Lan dan Sofia.

Suraya masih menangis teresak esak di hujung bersama Sofia yang menenangkan nya.

Maskmana sedikit kesal. Kalau lah orang tu ada kat depan aku, dah lama aku lunyai dia sampai tak bernyawa.

"Wey! Macam mana boleh jadi macam ni?! Macam mana kau boleh satu hotel dengan lelaki tu?!" Soal Sofia terkejut. Mana tak terkejut nya, tengah dia kerja tu, tetiba dapat panggilan yang Suraya kena tangkap basah.

Terkejut monyet aku dengar.

"A--aku..aku tak tahu! A-pa yang aku ingat, aku kat club ma-lam s--emalam. Pastu aku pening. Bangun² je aku kat b-ilik hotel den-gan dia" jelas nya Suraya memeluk erat Sofia. Sofia menepuk belakang suraya perlahan.

"Macam mana boleh jadi macam ni?!" Soal encik Aliff memandang tajam ke maskmana.

"Kenapa pulak tanya kat aku? Kau tanya perempuan tu sendiri, kenapa aku bawak dia kat hotel semalam. Suraya semalam ada kat club" ujar maskmana selamba. Sejurus itu mata encik Aliff menumpu kearah Suraya dan Sofia. Begitu juga puan Fakirah.

"K-kau?"

"Ma--makcik.. maafkan Suraya. Suraya tak tahu benda ni jadi Macam ni" rayu Suraya melihat puan Fakirah dan encik Aliff.

Puan Fakirah tersenyum.

"Tak pe. Perkara dah berlaku kan. It sokey sayang. Ni bukan salah Suraya" Ujar puan Fakirah menggosok atas kepala Suraya perlahan.

Suraya senyum memeluk tubuh puan Fakirah.

°°°°°°°°°°°°••~~~🔥💗💞🔥~~~••°°°°°°°°°°°°°°°
Suraya hanya berdiam di biliknya. Disebabkan tangkap basah..tarikh perkahwinan dicepatkan. Tapi tergantung keputusan aku.

Terima atau tidak.

"Cu.." panggil puan yamnia tersenyum memandang Suraya. Suraya menunduk.
Malu berhadapan dengan puan yamnia. Dia malu. Malu dengan sikap.

"Cu...jangan risau ye. Tokma tau Suraya tak sengaja." Kata tokma mengelap air mata Suraya. Suraya memeluk erat tubuh tua itu. Ya-Allah! Kenapa lah aku buat macam tu kat tokma?!.

Tokma still maafkan aku.. maafkan Suraya tokma...

💤💤💤💤💤🖤🕳️🖤💤💤💤💤💤💤
Shafirah Meneguk air kencing syaitan. Diteguk berterusan tanpa henti. Arghhhh! Gagal...gagal..gagal!!.

"ARGHHHH!" raung Shafirah kuat. Air arak di letakkan di atas meja kasar. Aku ingatkan Suraya lepas kena tangkap basah, semua orang benci kan dia dan tokma akan mengganggap Suraya "perempuan murahan" tapi lain jadinya!.

Rupa²nya diaorang dah dijodohkan dari awal!. GAGAL PLAN AKU!.

Aku ingatkan lepas dah buat aduan kat pejabat agama tu, Suraya akan dibuang tapi.... ARGHH! STRESS!!.

"SURAYA! KALI INI KAU MENANG! LEPAS NI AKU AKAN PASTIKAN PLAN AKU MENJADI! Tunggu lah!!" Kata Shafirah Meneguk kembali arak.

Islam tapi gaya hidup macam kafir 🥲.

*****************💦💙******************
Suraya menatap kosong makanan di depannya. Disebabkan kes tangkap basah, tiada lagi pertunangan..tapi terus kawin.

Kau rasa? Sakit tak? Aku dah lah tak suka kat mamat tu! Aku tak terima pon! Tapi disebabkan kes ni lah aku terima..

"Asal tak makan?" Soal maskmana memandang Suraya yang hanya Melihat nasi ayam di depan. Dari tadi sebenarnya dia perhatikan cuma diam je.

Suraya masih diam. Maskmana mengedus agak kasar. Tak suka apabila soalan nya diabaikan. Dia pantang bila tanya, tapi tak jawab.

"Kenapa mata kau tu macam bengkak?" Soal nya lagi maskmana meneliti bawah mata Suraya.

"Sebab encik lah!" Jawab Suraya dengan nada yang tinggi sedikit.

"Asal aku pulak?" Balasannya maskmana.

"Disebabkan encik, kita kena tangkap basah! Kalau encik hantar terus balik rumah, tak de perkara ni jadi!" Terang nya Suraya dengan marah. Maskmana yang mendengar kata-kata Suraya mengepal tangan menjadi penumbuk. Geram rasanya dengan ayat² tu.

"So, nak salah kan aku lah ni? Hei kau dengar sini. Kalah bukan sebab kau masuk kat tempat syaiton tu, perkara yang kita lalui sekarang tak kan berlaku tau. Disebabkan aku nak selamatkan kau dari kena bawak balik entah jantan mana kat club tu, mungkin hidup kau akan merana" kata maskmana tegas. Tegang sahaja wajahnya.

Suraya terdiam seribu. Apa yang dikatakan maskmana, semua nya benar. Tiada yang salah.

"Kau sepatutnya bersyukur tangkap basah dengan aku , kawin dengan aku daripada kau kena dilecehkan oleh jantan lain" terus maskmana keluar dari restoran itu meninggal kan Suraya keseorangan di situ. Duit 50 ringgit milik maskmana diselitkan di bawah cawan.

Betul ke apa yang aku buat ni? ..

Apa maksud mamat tu?

Apa maksud dia?

Bersambung......
Sorry kalau author update lambat sebab masak tadi. Pendek sila maafkan author. Author tak de idea sangat malam ni. Sorry. Apa maksud dari kata² maskmana? Ada yang boleh teka 🌚. HAHAHA! Suraya kena tangkap basah?! Serius lah! 👁️👄👁️. Jahat nya author tulis. Maaf lah. Jangan marah~~. Silakan tunggu jika anda suka ✨✨💗. Apa yang berlaku di bab seterusnya? Silakan tunggu author okey? Tunggu okey!! (╥﹏╥)(ㆁωㆁ)
(ノ◕ヮ◕)ノ*.✧(☆▽☆)。◕‿◕。.

maskmana ketua aku (season 2)Where stories live. Discover now