🌧️🌨️|•' bab 25 🌼

42 4 0
                                    

Suraya membuka mata perlahan-lahan. Matanya melilau di siling atas sebelum melilau sekeliling. Aik? Aku kat mana sebenarnya ni?

Matanya agak kabur sukar untuk melihat dengan jelas persekitaran nya. Cermin mata? Itu pon pakai kalau perlu, macam silau ke..

"Arghh" jeritan kecil Suraya membuatkan maskmana terjaga dari tidur nya. Maskmana di kerusi, sebelah Suraya. Laju wajah Suraya dipandang..

"Dah bangun? Jangan nak bangun lah. Kau tu baru je sedar dari pengsan. Jangan nak banyak gerak sangat." Tegur maskmana mengambil air lalu dihulurkan kepada Suraya.

Suraya menerima huluran maskmana dan tersenyum. Maskmana hanya dengan riak biasa tapi tidak bagi dalam nya. Nak je aku cubit pipi dia ni. Geram aku tengok.

Tembam je

"Kat mana ni?" Soal Suraya heran memandang maskmana.

"Kat lubang tandas. Dah tahu tanya lagi. Kat hospital" balasnya maskmana selamba tanpa rasa bersalah. Suraya menahan kemarahan nya. Sabar..sabar...

"Erhh apa yang terjadi sebenarnya encik? Tanya Suraya kedua kalinya. Maskmana menghembuskan nafas berat. Berat jugak aku nak cakap ni.

"Kau kena culik semalam. Luish yang culik kau, and jantan tu ada orang uruskan kat balai polis. Forget?" Suraya tersengih sedikit sebelum mengangguk perlahan. Entah macam mana lupa pon tak tau.

"Maksudnya, encik lah ye yang selamat kan saya semalam?" Ujar suraya agak terkejut. Maskmana mengganguk perlahan sebelum menjawab.

"Habis kau ingat kucing kau yang selamat kan kau? Cam tu? Boleh terbang ke sampai kat hutan?" Laju Suraya menggeleng kepalanya. Suraya cuba mencapai cermin mata lalu pakai. Suraya ingin bangun lalu terbaring semula akibat pelenggagan tangan nya yang mula berdarah dan memerah. Sakitnya!

Ini semua salah lelaki tu lah! Ishhh!.

"Auch!" Maskmana yang melihat Suraya menahan kesakitan di tangan, laju mencapai kapas dan ubat.

Didekatkan kerusi ke katil hospital. Maskmana menarik lengan baju Suraya dan mula menukar balutan.

Suraya hanya melihat sahaja padahal rasa menyusahkan. Nak je aku hempuk kepala aku sendiri kat dinding sebab rasa macam..aku susahkan orang je!.

"Dah selesai. Rehat. Awas kau kalau aku nampak kau merayau-rayau kat hospital ni. Siap kau!" Nada maskmana ditegaskan. Amaran maskmana cukup membuatkan bahu Suraya terhenjut. Seram nya suara.

"O..okey" ragu² suraya menjawab menunduk ke bawah. Takut menatap maskmana yang agak garang baginya.

Maskmana tersenyum puas hati. Kakinya melangkah keluar dari bilik hospital Suraya berada. Ditutup pintu dengan perlahan.

Suraya membaling bantal tepat ke arah pintu. EIIHH GERAMNYA AKU! ASYIK² UGUT! UGUT..UGUT..UGUT JE KERJA!. Sabor.. Suraya..sabor..

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
Yen Lan berjalan menuju ke arah satu tempat. Haih..kalau bukan disebabkan tugas dari boss dia..tak de nya dia nak masuk kat dalam rumah syaiton ni! Syaiton nirojim!. *Salah ejaan mohon dimaafkan*

Kaki melangkah masuk ke dalam. Dilihat sekeliling. Ada yang mula menyentuh sana sini, minum air kencing setan dan paling dia tak suka....

Ada orang puaskan nafsu kat depan orang ramai ni! PEH! SAKIT MATA AKU! MAMA! HELP ME!.

author: meh sini aku hantar kat hospital. Nanti sihat lah tu mata kau nanti.

Yen Lan: otak kau lah! Kau tu apa?! Kau tu student bukan orang dewasa lagi. Dah besar nanti tahu lah macam mana aku rasa. Sakit mataku~~

maskmana ketua aku (season 2)Where stories live. Discover now