Disclaimer
Cerita ini diinspirasikan dari yaoi 'Painter of The Night'. Walaubagaimanapun, cerita ni dikarang menurut perspektif thor jadi mungkin agak berbeza dengan yaoi asal. Lagipun cerita ni berlatarmasakan zaman moden. Jadi jalan cerita kena disesuaikan dengan faktor-faktor yang dinyatakan.
Thor harap korang boleh support author asal yaoi ni iaitu Byeonduck di
"Jantan tak guna..." Suara lirih Ryker kedengaran disela tangisannya.
"Dia dah mabuk teruk ni..." Noel berbisik dengan Benno, teman rapat Ryker. Benno hanya diam sambil memerhati wajah Ryker yang lencun dek air mata.
"Ryker... kalau you sedih sangat... jangan la ego macam ni... pergi jumpa Valerio... simple... tak payah rumitkan keadaan." Saran Benno. Ryker hanya diam dan merenung gelas araknya yang separa penuh.
"Lagipun Valerio dah balik macam dulu... Dia dah kerap ikut gang bang tiap malam..." Sambung Benno.
"Jadi jangan la paranoid dangat... Takda la Valerio tergila-gilakan bulak pelukis tu... You je yang banyak fikir..." Benno cuba menghapus punca utama kegalauan hati Ryker. Ryker masih diam dan mengesat air matanya.
"Jangan merepek..." Sahut Ryker lalu mencapai gelas alkohol.
"Valerio yang patut datang merayu dan minta maaf kat i... Selepas dia buat I macam sampah!" Ryker meneguk habis minumannya.
"Ryker... you tau kan Valerio macam mana... you umpama mengharapkan ikan berlari di darat..." Noel cuba menyanggah.
"I tau Valerio macam mana... I paling faham siapa gerangan Valerio Kano Guevara yang sebenar..." Ryker mengesat air matanya yang masih bersisa.
"I faham kenapa dia macam sekarang ni... I tau apa puncanya... semua I tau..." sambung Ryker lagi.
"Hemmm Ryker... Ryker... Balik-balik you cakap macam tu..." Noel mula geram.
"Jadi apa la yang you tau? Apa yang you faham sangat tentang Valerio dan kami tak? Cuba cerita..." Noel menginterogasi. Dan seperti biasa. Ryker memilih untuk tunduk dan berdiam diri. Bayangan kenangannya dan Valerio sedari kecil menjelma di fikirannya.
*
*
*
"Tuan muda Zander..." Sapa pembantu rumah. Arthur yang sudah sedia dimaklumkan atas kedatangan Zander memesan kepada pembantu lelaki tersebut agar mereka cerita bahawa Valerio tiada di rumah.
"Tuan muda Valerio baru sahaja keluar tadi... Jadi mungkin lama lagi dia akan balik tuan muda Zander..." ucap lelaki tersebut lembut.
"Saya datang nak jumpa Valerio... Dan saya takkan balik selagi saya tak jumpa dia..." Zander bersikeras.
"Saya minta maaf sangat-sangat tuan muda... Mungkin tuan muda boleh datang lagi lain kali... Saya akan menelefon sendiri tuan muda kalau tuan Valerio sampai..."
Zander tidak menjawab. Hatinya sudah cukup dongkol memikirkan Valerio langsung tidak pernah membalas surat yang dikirimkan datuknya. Panggilan telefon bahkan ke talian rumah juga tidak pernah berhasil. Valerio pasti menolak untuk berhubung dengan mereka. Bahkan nombor telefon bimbit Valerio sering bertukar.
Kali ini Zander tidak perduli. Dia harus bersua muka dengan Valerio. Hatinya seolah menjerit bahawa Valerio ada di rumah. Namun sengaja bersembunyi dari berjumpa dengannya. Zander menoleh ke arah tangga sebelum melangkah laju menuju tingkat tiga.
"Ohh... Ahhh...Tuan muda... jangan..." Alden merintih kesedapan. Zakarnya lencun air liur Valerio.
Ngh... mmph... Tuan muda..." Alden mendesah tidak keruan apabila Valerio menjilat dan mengulum buah zakarnya.
YOU ARE READING
Tinta Malam (ON GOING)
RomanceValerio Guevara "Saya memang kanji dan kaki amp*t... Tapi bukan bermaksud taste saya... Dengan orang low class macam kamu." 'Anjing tak sedar diri.' Alden Kilmer "Abang... Tunggu kejap... Hiks... Hiks..." "Saya... Takut... Hiks... Hiks... Saya belum...