Episode 14: Pengorbanan

1.5K 51 5
                                    

Disclaimer

Cerita ini diinspirasikan dari yaoi 'Painter of The Night'. Walaubagaimanapun, cerita ni dikarang menurut perspektif thor jadi mungkin agak berbeza dengan yaoi asal. Lagipun cerita ni berlatarmasakan zaman moden. Jadi jalan cerita kena disesuaikan dengan faktor-faktor yang dinyatakan.

Thor harap korang boleh support author asal yaoi ni iaitu Byeonduck di www.lezhin.com/en

Alger berbaring menekap matanya dengan pergelangan tangan. Jam sudah menunjukkan pukul dua pagi namun kantuknya masih belum kunjung tiba. Bunyi unggas sesekali kedengaran begitu jelas di telinganya. Bahkan bunyi kipas dan degupan jantungnya turut sayup-sayup kedengaran.

Creeak. Creak. Clack.

Alger menatap siling bilik. Bunyi tapak kaki melangkah di luar terasa mengganggu tetapi pada masa yang sama turut menarik perhatiannya. Gerangan siapakah yang keluar dan berjalan di luar biliknya pada waktu sebelum subuh begini?

"Siapa tu?" Tanya Alger sambil perlahan-lahan melangkah koridornya menuju persimpangan ke bilik pekerja lain dan juga tangga. Alger tidak mengenakan cermin mata menyebabkan pandangannya sedikit terbatas apatah lagi lorong koridor tersebut tiada berlampu.

Di suatu sudut, satu keributan sedang berlaku. Alden berlutut sambul memeluk erat badan Valerio. Laluan sepanjang Alden melangkah sedikit kebasahan air mandiannya tadi yang tidak dilap langsung. Yukata pyjama yang dikenakannya turut terlondeh tidak berikat. Alden kalut mengekori Valerio yang menghunus pedang keluar dari biliknya sebentar tadi. Dan ternyata firasat Alden betul. Valerio pergi ke kuarters pekerja; lebih tepat lagi bertujuan untuk mencederakan Alger.

Valerio menghentikan langkahnya. Tatapannya teralih ke wajah Alden yang lencun air mata. Alden menggelengkan kepala memohon kepada Valerio agar tidak meneruskan hasratnya. Tiada interaksi verbal antara mereka berdua kini. Yang kedengaran adalah bunyi tapak kaki Alger yang kian menghampiri hujung koridor tempat Valerio dan Alden berada.

"Encik Alger..." Kedengaran suara seorang pembantu yang agak berumur memanggil Alger. Alger menoleh ke belakang cuba mnegamati wajah si pemilik suara.

"Berkenaan soalan encik Alger tadi..." Lanjut lelaki tersebut.

"Oh..." Alger seolah faham hala tuju perbincangan mereka.

"Saya rasa kita patut berbual di luar..." Saran lelaki tersebut. Bunyi tapak kaki mereka kian menjauh hinggalah sirna sesudah bunyi daun pintu terkatup. Alden melepaskan rangkulannya sejurus mendengar bunyi tapak kaki lelaki pujaannya menghilang.

"Haa... Haa..." Nafas Alden tercungap-cungap menahan gelora perasaan. Andai saja Alger terus berjalan hingga ke tempat mereka bersembunyi sekarang. Alden tidak pasti sama ada pedang yang digenggam erat Valerio masih terhunus atau sudah menancap Alger. Memikirkan sahaja sudah membuatkan bulu kuduknya berdiri.

Alden terkejut apabila tiba-tiba tangan kekar Valerio memegang kepalanya lalu ditarik. Lebih mengkaget kan Alden lagi, mukanya kini ditekap ke selangkangan Valerio. Mata Alden terbeliak melihat samurai daging Valerio yang mencanak keras di balik pyjamanya. Denyut-denyut perkasa zakar Valerio dapat dirasa membelai hidung mancung Alden yang terkena pangkal zakar lelaki mesum tersebut.

"Terkejut? Jangan buat-buat heran... Siapa suruh awak peluk saya erat-erat macam tu... Dengan pakaian seksi lagi..." Ucap Valerio datar.

"Mmph... Ngh..." Alden kewalahan mencari nafas apabila Valerio menekap kuat mukanya ke selangkangan lelaki cabul itu.

"Taknak!" Alden mendorong badan Valerio. Tapi yang terdorong dan terduduk ke belakang adalah badan ciliknya sendiri. Yukata pyjama Alden terselah hingga memaparkan badan mulusnya.

Tinta Malam (ON GOING)Where stories live. Discover now