"Tak, sayang. Ab..abang minta maaf..abang..abang cu..cuma..." Ryan terkedu melihat Syaf menangis. Dia tahu isterinya kesakitan. Ryan mendekati Syaf perlahan lahan dan memeluk erat tubuh isterinya. "Sorry sayang." ucap Ryan romantis di telinga Syaf. Dia mencium lembut leher Syaf.
"Apa..ab..abang buat ni?" ujar Syaf.
"Syy...I want you to be mine forever sayang." ujar Ryan sambil terus mengucup leher dan mulut Syaf. Syaf meronta kelemasan.
"No, Syaf tak nak. Abang, lepas!" ujar Syaf, namun Ryan tidak mengendahkannya. Ryan menarik Syaf ke biliknya. "Abang, No!" jerit Syaf.
"Syy, I will make it full with love, dear." ujar Ryan dan menutup pintu biliknya.
-------------------------------------------------------------
Keesokkan paginya, Syaf bangun namun dia merasakan kesakitan di bahagian bawahnya. Dia tersedar apa yang telah terjadi padanya semalam. "Hiks..hiks...hiks.." Tangisan Syaf menyedarkan Ryan dari tidurnya. "Sayang." Ryan bingkas bangun dan menerpa ke arah Syaf. Syaf menolak dan memukul mukul tubuh Ryan.
"Saya benci awak, Ryan! Sampai mati pun, awak takkan dapat cinta saya!" Syaf bersuara marah. Dia cuba berjalan perlahan lahan ke bilik air untuk membersihkan dirinya. Ryan mengamuk dan menumbuk dinding katilnya hingga menyebabkan tangannya berdarah.
'Argh! Patutnya aku tak buat benda tu dengan Syaf malam tadi! Sekarang Syaf makin bencikan aku dan tak mustahil orang lain akan rampas dia dari aku! Aku takkan benarkan!' Desis hati Ryan.
Syaf keluar dari bilik air tersebut dan keluar dari bilik Ryan tnpa mempedulikannya. Kesakitan di bahagian bawahnya cuba dilupakan. "Sayang, I'm sorry. Ab..abang tak bermaksud nak buat sayang macam tu." ujar Ryan sambil memegang tangan Syaf. Syaf memandangnya tajam.
"Awak buat saya macam pelacur!" Marah Syaf. Dia menarik tangannya dari pegangan Ryan dan meninggalkannya. Ryan meraup wajahnya kasar, dia berlalu ke bilik air dan membersihkan dirinya.
Setelah selesai berpakaian, Ryan menghampiri Syaf yang sedang menyiapkan sarapan di dapur. "Sayang, " panggil Ryan dengan lembut. Syaf memandang Ryan. Dia kecewa sebenarnya. Namun apabila difikirkan, Ryan adalah suaminya yang sah. Tidak sepatutnya dia bertindak sedemikian meskipun hatinya tidak mencintai Ryan. Well, cinta boleh dipupuk kan.
"Abang minta maaf sangat sangat. Abang tak sedar abang buat sampai macam tu pada sayang. I'm really sorry. I really love you, sayang. Bertahun abang tunggu sayang, tapi sayang tak pernah balas cinta abang. Cuma dengan cara ni je abang boleh pastikan sayang takkan lepas dari abang. Maafkan abang, sayang." pujuk Ryan.
Syaf masih mendiamkan diri. Ryan meramas jarinya sendiri. 'Aku dah sakitkan Syaf! Aku dah buat dia bencikan aku! Argh! Aku ni memang tak guna!' desis hati Ryan. Dia memandang garfu di hadapannya. Perlahan lahan garfu tersebut diambil dan dicucuk cucuk ke tangannya. Dia tidak menghiraukan darah yang mula mengalir di tangannya. Syaf terkejut melihat perbuatan Ryan. Ya, inilah yang dia tidak suka. Ryan akan menyakitkan dirinya sendiri jika Syaf sedih. Syaf menghampiri Ryan.
"Abang..please. Lepaskan garfu tu." pujuk Syaf. Ryan menggelengkan kepalanya. "Tak nak! Abang dah sakitkan hati Syaf! Abang patut dapat hukuman." jawab Ryan. Dia terus mencucuk cucuk tangannya. Syaf menghela nafas berat. Dia memeluk Ryan dari belakang.
"Abang sayangkan Syaf kan?" pujuk Syaf lagi. Ryan mengangguk laju. "Kalau sayang Syaf, abang kena lepaskan garfu tu." ujarnya. Ryan menurut kata kata Syaf.
"Okey good. Sini Syaf ubatkan tangan abang." ujar Syaf. Dia melihat banyak darah. Digagahkan dirinya untuk membersihkan luka Ryan. "Sayang." Panggil Ryan dengan lembut. Syaf memandang wajah Ryan. Bibirnya yang pucat membuatkan Ryan tahu Syaf sudah mulai tidak tahan. Ryan sempat menyambut tubuh Syaf yang pengsan. Dia terlupa Syaf takutkan darah. Dicempungnya tubuh Syaf dan diletakkannya diatas katil. Dia mengucup dahi Syaf. "I love you, sayang." ujar Ryan. Dia menunggu di sisi Syaf sehingga Syaf sedar tanpa makan dan minum.
Syaf tersedar dari pengsannya. Dia melihat Ryan yang sedang duduk, namun tertidur di sisinya. Perlahan lahan, dia mengusap kepala Ryan.
"Abang." Panggil Syaf dengan lembut. Ryan tersedar dari tidurnya. Dia menghampiri Syaf.
"Sayang, sorry. Abang lupa sayang takut darah. Sorry." ujar Ryan. "Sokay. Abang dah makan?" Soal Syaf. Ryan mengangguk. Tiba tiba..
KRUKKK!!!
Perut Ryan berbunyi. "Hmm, kenapa abang tipu Syaf? Abang kata abang dah makan." ujar Syaf. Wajahhnya mulai muram. Ryan segera mendekati Syaf.
"Sorry. Ab..abang tak nak susahkan sayang." jawab Ryan. Dia memeluk Syaf dengan erat. Nafsunya yang mulai bangkit cuba dilupakan. Dia tidak mahu Syaf semakin membencinya.
Perlahan lahan Syaf bangun dari duduknya. Ryan memandangnya. "Sayang nak pergi mana?" Soal Ryan. Syaf memegang tangan Ryan dan membawanya keluar dari bilik mereka. Ryan hanya menuruti langkah Syaf. "Sayang nak buat ape masuk dapur ni? Sayang kan pening lagi." ujar Ryan. Syaf kekal berdiam diri. Dia meletakkan nasi goreng yang dimasaknya sebentar tadi ke dalam pinggan dan menghampiri Ryan.
"Abang, boleh tak kalau Syaf nak duduk kat riba abang?" Soal Syaf lembut. Ryan memandangnya seolah tak percaya.
"Betul ke ni, sayang?" Soal Ryan.
"Abang tak percaya Syaf ke? Tak boleh ea.Hmm, takpelah." ujar Syaf. Kelihatannya dia seakan akan mahu merajuk.
"No, no. Boleh. Sini duduk kat abang." ujar Ryan. Ditarik tangan Syaf dan didudukkan isterinya diatas ribanya. "Abang, open mouth." ujar Syaf. Ryan membuka mulutnya dan Syaf menyuapkan makanan pada Ryan. Setelah habis, Syaf merasakan ada bonjolan keras di seluar Ryan.
Ryan menundukkan wajahnya. Syaf perlahan lahan membuka butang baju Ryan. Ryan memandangnya pelik. Perlahan lahan Syaf merayapkan jari jemarinya di dada Ryan.
"Sa..sayang. Ab..Abang tak nak paksa sayang. Abang tau abang yang salah semalam. Tap..tapi, ab..abang tak nak paksa sayang lagi." ujar Ryan. Syaf memandang Ryan dengan fajam. Dia mengeluh berat.
Dia dah cuba untuk menjadi isteri yang baik, namun Ryan seolah masih tidak mempercayainya. Dia mengancingkan semula baju Ryan dan bangun tanpa memandang Ryan. Dia masuk ke biliknya."Sayang." panggil Ryan dengan lembut. Ryan mengekori langkah Syaf dan melihat Syaf sedang berbaring di katil. Perlahan lahan dia mendekati Syaf.
Hiks..hikss..
Tangisan Syaf mengejutkan Ryan. Ryan terus menarik Syaf. "Sayang, kenapa ni?" Soal Ryan. Syaf cuba melepaskan dirinya dari pelukan Ryan, namun tak berhasil. "Sayang, tell me. What's wrong? Apa salah abang?" Soal Ryan. Syaf masih meronta ronta. "Sayang!" Marah Ryan. Air mata Syaf laju menuruni pipinya.
"Abang marah Syaf? Abang dah bencikan Syaf kan?" semakin kuat tangisan Syaf. "Tak, abang tak marah Syaf. Abang sayang wife abang ni." pujuk Ryan dengam segera.
"Abang tipu! Abang tak sayang Syaf! Syaf benci abang! Abang ceraikan Syaf!" ujar Syaf. Mendidih darah Ryan apabila mendengar perkataan cerai. No! Takkan sekalipun dia lafazkan perkataan itu. Syaf miliknya!.
PANG!!
Syaf terkedu. Ryan menamparnya. "Syaf benci abang!" Tangis Syaf dan keluar dari bilik tersebut. Dia mengurungkan diri di bilik yang masih belum dihuni oleh sesiapa. "Sayang!" Panggil Ryan. Namun Syaf tidak menyahut. Dia mulai risau.
YOU ARE READING
ISTERI ENCIK PSIKO
RomanceDEMI CINTA, AKU RELA MEMBALAS SESIAPA YANG MENYAKITIMU "YOU'RE MINE SYAFA QASEH."