PART 22

79 4 0
                                    

"Syaf, macammana awak hari ni? Feeling better?" soal doktor apabila dia masuk menemui Syaf. Syaf menggelengkan kepalanya. Wajahnya tampak muram.

"Kenapa?" soal doktor dengan lembut.

"Syaf nak balik. Hiksss... Hiksss.. Syaf tak nak duduk sini." ujar Syaf. Air matanya mula mengalir.

"Awak kena duduk sini dalam 2-3 hari je lagi untuk pastikan awak betul betul sembuh." ujar doktor.

"Syaf benci doktor!!!! Keluarlah!!!! Pergi!!!!" Syaf mulai mengamuk semula.

Ryan yang mendengar amukan Syaf terus masuk ke wad Syaf. "Sayang, kenapa ni" soal Ryan.

"Syaf nak balik! Syaf nak balik!" marah Syaf sambil menolak nolak tubuh Ryan.

"Syafa Qaseh!" marah Ryan. Prlakuan Syaf terhenti.

"Syaf benci awak! Syaf benci doktor! Keluar! Syaf tak nak jumpa sesiapa pun!" marah Syaf. Dia terus menyelubungkan wajahnya.

"Hiksss...hiksss.. Syaf benci semuanya. Hiksss... Hiksss...kenapa Syaf hidup? Lebih baik Syaf mati je."

Syaf merasakan tubuhnya disentuh dari belakang. "Sayang, abang minta maaf sebab marahkan sayang tadi." ujar Ryan.

"Jangan sentuh aku! Aku benci kau!" marah Syaf. Hatinya sakit dimarahi Ryan sebentar tadi.

"Sayang. Ab-abang tak sengaja marahkan sayang tadi. Abang minta maaf, sayang. Jangan hukum abang macam ni. Abang sayangkan sayang." pujuk Ryan lagi.

"Kau keluarlah, Ryan. Aku tak nak tengok muka kau lagi kat sini. Jangan sentuh aku." marah Syaf.

Ryan terus menarik Syaf untuk memandangnya lalu dipeluk dengan sangat erat.

"I'm sorry sayang. Ja-jangan jauhkan diri dari abang. Abang tak sanggup. Abang cintakan sayang sangat sangat." pujuk Ryan.

"Kau penipu. Kau kata kau sayanglah, cintalah, tapi hakikatnya tak. Kau biarkan aku kat sini. Kau marah aku. Itu ke yang kau kata kau sayang aku? Dahlah Ryan. Mulai hari ni, jauhkn diri kau dari aku. Cukup sebulan, kita cerai. Aku tak nak hidup dengan kau." tegas Syaf.

Ryan terkedu dengan kata kata Syaf. Seketika kemudian kepala Syaf mulai sakit.

"A-argh!!!" Syaf terus memegang kepalanya. Dia mendengar seolah ada suara dalam kepalanya.

Jangan lepaskan dia, Syaf.
Dia tulus mencintai kau.
Dia bersabar dengan sikap kau.
Jaga dia, ubah dia.
Jangan sakiti dia sebab ianya umpama kau sakitkan diri kau
Suatu saat nanti, kau akan sedar. Kau pun sangat cintakan dia
Pandang mata dia dan kau akan tahu perasaan dia pada kau
Selami hatinya, hiduplah bersamanya,
Kau akan tahu siapa kau sebenarnya
Sebab

Hanya dia, pemilik hatimu

Ryan yang melihat Syaf dalam kesakitan pantas memeluknya dengan erat.

"Sayang, kenapa ni? Ab-abang panggilkan doktor ea." pujuk Ryan. Syaf terus memeluk Ryan dengan erat.

"I'm sorry. S-Syaf tak sengaja marahkan abang. Syaf minta maaf. Syaf betul betul minta maaf." rayu Syaf. Air matanya mengalir laju. Dia takut dengan suara hatinya.

"Sa-sayang jangan cakap pasal cerai lagi ye. Ab-abang sayangkan sayang sangat sangat. Jangan tinggalkan abang, sayang. Abang minta maaf sebab marahkan sayang tadi. Abang janji abang akan usahakan supaya sayang cepat keluar dari sini. Abang minta maaf. Abang tak boleh hidup tanpa sayang. Abang betul betul sayangkan sayang." ucap Ryan. Syaf memandang mata Ryan saat dia meluahkan perasaannya. Benar, dia nampak cinta Ryan. Tepat seperti kata hatinya.

Dia memeluk Ryan dengan erat seolah tidak mahu dilepaskan. Dia merasa dia amat rindukan pelukan itu. Benar benar rindu. Ryan mengucup bibir Syaf perlahan.

"Abang cintakan sayang sangat sangat. Walaupun sayang tak ingat abang." ujar Ryan setelah melepaskan ciuman mereka. Syaf tersenyum manja.

"Can I sleep now?" soal Syaf. Ryan mengangguk.

"Nak abang peluk sayang?" soal Ryan. Syaf mengangguk dan memberikan ruang agar Ryan boleh berbaring di sebelahnya. Ryan berbaring sambil memeluk Syaf. Dia mengucup dahi Syaf.

"Good night sayang. Love you so much." ujar Ryan. Syaf membalas pelukan Ryan dan terlena di samping Ryan.

Malam itu, Syaf didatangi mimpinya. Mmpi tentang dirinya.

Flashback....

ARGH!!!!!!!!

Dia menolak Syaf ke dinding dan mengunci pergerakan Syaf. "Kau cakap dengan aku! Kau ada orang lain ea?! Kau cintakan jantan lain?! No! Kau wife aku, Syaf! Wife aku! Aku takkan biarkan sesiapa pun rampas kau dari aku! Tak Akan!" marah Ryan. Tanpa sedar, dia mencengkam lengan Syaf terlalu kuat. Syaf terkejut dengan tindakan Ryan yang tidak diduga. Dia memandang anak mata Ryan. Dia nampak sinar cinta Ryan untuknya. "Sa..kit..Lepaskan saya." ujar Syaf. Ryan tidak mempedulikannya. "Abang..please..sakit.." Rayu Syaf. Air matanya mula bergenang dan Ryan tersedar yang dia menyakitkan isterinya.

"Sa..sayang...sorry." ujar Ryan. Dia memegang lengan Syaf dan melihatnya. Lengan Syaf agak kebiru biruan kerana dicengkam kuat olehnya. "Apa salah, Syaf? Ini sebabnya abang nikah dengan Syaf? Hanya nak sakitkan Syaf?" ujar Syaf dengan tangisan. Dia menggosok gosok lengannya yang kesakitan.
-----------------------------------
Syaf terbangun dari lenanya. Dia seolah dapat merasai kesakitan itu.

"Hiksss... Hikss... Hikss.." tangis Syaf. Tangisan Syaf membangunkan Ryan.

"S-Syaf takut. Hikss.. Hikssss..ab-abang betul kan suami Syaf?" soal Syaf. Pantas Ryan mengangguk. Syaf mula membalas pelukan Ryan.

"Abang minta maaf sayang." ujar Ryan sayu.

"Tak..takpelah. Ab-abang berhak." balas Syaf.

Doktor masuk untuk memeriksa keadaan Syaf. "Keadaan awak sudah semakin membaik Syaf. Amazing." puji doktor. Syaf hanya tersnyum.

"Haa, sebab doktor dah kata amazing, apa kata doktor bagi saya balik. Saya tak nak duduk sini." ujar Syaf. Doktor itu tetap menggelengkan kepalanya. Syaf memandang Ryan. Ryan hanya menjongketkan bahunya. Syaf mula mengeluh.

"Kalau macam tu,  Syaf nak pergi kat taman hospital ni." ujar Syaf tegas dan terus bangun meninggalkan Ryan dan doktor yang merawatnya.

Syaf duduk di bangku taman hospital itu dan menangis kembali. Dia menekup mukanya.

"Hikss.. Hiksss.. Syaf nak balik. Hiksss... Hiksss.." tangis Syaf. Tiba tiba dia merasakan ada seseorang yang duduk di sampingnya.

"Hiksss.. Hiksss.. Pergilah Ryan. Hiksss.. Hiksss.. Awak memang suka kan kurung saya kat tempat ni." tangis Syaf.

"Err, saya bukan Ryan." ujar suara itu. Syaf menoleh dan membuntangkan matanya kerana terkejut. Semerta itu wajahnya berubah ceria. Terlalu ceria ceria.

"Awak~~~"

ISTERI ENCIK PSIKOWhere stories live. Discover now