Uwekkk.. Uwekkk.. Uwekkkkk
Bunyi tangisan Rayyan Harriz membangunkan Ryan dari lenanya. Kelihatan Syaf juga terganggu lenanya pantas Ryan menepuk perlahan pipi Syaf agar isterinya kembali lena. Ryan mula mendekati Rayyan Harriz. Dia mendukung bayi itu.
"Syy, bobok. Jangan nangis. Kesian mama penat. Syy, tidur tidur." pujuk Ryan. Dia menukarkan pampers Rayyan Harriz dan memberikan susu botol pada anaknya itu. Ditepuk perlahan Rayyan Harriz agar kembali lena.
Syaf mula terjaga. Dia membuka mata. "Eh, abang tak tidur lagi?" soal Syaf. Ryan tersenyum.
"Harriz menangis tadi. Tu yang abang terbangun. Tapi sekarang dah tidur dah. Abang dah tukarkan pampers, pastu bagi dia botol." ujar Ryan. Dia mendekati Syaf.
"Laa, kenapa tak kejut Syaf. Buat penat abang je bangun." ujar Syaf. Ryan mengusap kepala Syaf.
"Harriz pun anak abang juga kan? Tak salah kalau abang nak tolong sayang juga. Lagipun kesian sayang kalau nak bangun malam malam macam ni. Esok pagi kena bangun awal pulak tu, nak uruskan abang dengan Harriz lagi. Kan penat. Takpe, selagi abang ada dengan sayang, abang akan tolong sayang." ujar Ryan. Dia menarik Syaf ke pelukannya.
"Thanks abang. Untung Syaf dapat suami macam abang. Caring sangat." ujar Syaf ceria. Ryan tersenyum.
"Sekarang, tidur ea." ujar Ryan. Syaf menurut arahan Ryan dan mulai lena.
Keesokkan harinya, Syaf bangun terlebih dahulu. Dia membersihkan diri dan menyediakan sarapan buatnya dan Ryan. Dia masuk semula ke bilik dan mengejutkan Ryan. Syaf duduk di sebelah Ryan. Tangannya mengusap dada Ryan dengan lembut.
"Abang, bangun. Dah pagi." ujar Syaf dengan lembut. Ryan tersenyum memandang Syaf di hadapannya.
"Morning sayang." ujar Ryan.
"Morning too, abang." jawab Syaf. Ryan duduk memandang Syaf.
"Sayang, abang nak morning kiss." pinta Ryan. Tiba tiba...
Uwekkk... Uwekkk.. Uwekkk
Ryan mengeluh. "Hmm, takpelah. Abang uruskan Harriz sekejap. Sayang dah makan ke?" soal Ryan seraya turun dari katil mereka. Namun, Syaf pantas menarik tangan Ryan dan mengucup bibir Ryan.
Chuppp
Ryan tersenyum lebar.
"Thanks sayang. Abang uruskan Harriz sekejap ea. Sayang tunggu abang kat meja makan. Nanti abang nak suap sayang." ujar Ryan. Syaf tersenyum.
"Okay abang." jawab Syaf. Ryan menuju ke babycoat Rayyan Harriz.
"Morning anak papa. Bangun dah dia ea. Jom ikut papa mandi. Alolo, tomeynya dia." ujar Ryan. Dia mendukung Rayyan Harriz dan membawanya ke bilik. Syaf hanya tersenyum melihat Ryan dan anak mereka. Meskipun dia masih belum mengingati siapa Ryan, namun dia kerap mendapat mimpi mengenai Ryan dan kesemuanya positif. Jadi dia mengambil keputusan untuk memberi peluang buat Ryan.
Selesai mengemaskan bilik mereka, Syaf ke ruang tamu menunggu Ryan. Ryan keluar dari bilik dengan membawa Rayyan Harraz di dalam babycoat. Syaf tersenyum melihat Ryan dan anak mereka.
"Sayang, jom makan." ujar Ryan ceria. Syaf menahan tangan Ryan.
"Biar Syaf ambik makanan, abang duduk kat sini diam diam. Tengokkan Harriz ea." ujar Syaf dan berlalu ke dapur.
Dia mengambil segelas besar air dan sepinggan penuh mihun goreng yang dimasaknya lalu mendekati Ryan yang sedang melayan Rayyan Harriz di dalam babycoat. Ryan tersenyum apabila melihat Syaf.
"Sayang nak abang suap or sayang suap abang?" soal Ryan.
"Nak dua dua boleh?" soal Syaf dengan manja. Ryan mengangguk. Dia mengambil garfu tersebut lalu menyuapkan Syaf, begitu juga dengan Syaf hinggalah mereka selesai makan.
YOU ARE READING
ISTERI ENCIK PSIKO
RomanceDEMI CINTA, AKU RELA MEMBALAS SESIAPA YANG MENYAKITIMU "YOU'RE MINE SYAFA QASEH."