PART 30

80 3 0
                                    

Syaf membuka kembali buku diari tersebut. Dia berharap, ada ayat yang mampu memberikannya ketenangan semula.

Abang dah bosan dengan Syaf!!!!

My heart... Kata kata tu... Kata kata terlalu menyakitkan aku... Abang.. Kenapa? Apa salah Syaf? Kenapa abang cakap macam ni pada Syaf... Kalau betul abang nak berpisah dengan Syaf, abang cakaplah. Jangan buat Syaf macam ni!!!! Syaf sakit bila abang buat Syaf macam ni... Sakit abang.

Tangisan Syaf kembali. Dia meletakkan buku diarinya ke tepi. Ingatannya terlayar ke saat itu. Syaf mengambil bagasinya dan memasukkan baju bajunya ke dalam bagasi itu. Ryan terkejut melihat perlakuan Syaf. Dia lantas memegang tangan Syaf.

"Sayang buat ape ni?" soalnya tegas. Syaf berdiam diri.

"Syafa Qaseh!!!! Aku tanya, kau buat ape ni?!!!!" jerkah Ryan. Syaf takut. Syaf takut melihat kemarahan Ryan. Dia menggigil ketakutan. Ryan lantas meraih tubuh Syaf dan memeluknya dengan erat.

"Ab---hiksss... Hiksss... Abang bosan dengan Syaf... Hiksss... Hiksss... Abang dah bosan dengan Syaf... Hiksss.. Hiksss... Ab-abang nk c-ceraikan Syaf kan? Hiksss... Hiksss..." tangis Syaf. Dia benar benar lemah di pelukan Ryan.

"Tak.. Abang tak bosan dengan sayang. Abang takkan ceraikan sayang. Sayang please. You're mine.. Please sayang." pujuk Ryan.

Syaf memandang Ryan. Perlahan lahan dia membalas pelukan Ryan. Air mata Syaf diseka Ryan. Ryan nampak mata Syaf yang terluka. Didudukkan Syaf di ribanya.

"Abang cintakan sayang sangat sangat. Sayang nyawa abang. Pelengkap hidup abang. Kekasih abang dunia akhirat. Sampai akhir nafas abang pun, abang takkan lepaskan sayang. Sayang hanya milik abang." ujar Ryan panjang lebar. Syaf memejamkan matanya. Dia mengucup bibir Ryan. Ryan tersenyum dan membalas kucupan Syaf.

"Apa salah Syaf, abang? Apa salah Syaf? Kenapa abang buat Syaf macam ni? Hiksss... Hiksss... Syaf layan abang tak sempurna ke? Syaf teruk sangat ke masa jadi isteri abang? Hiksss... Hikssss..." tangis Syaf. Dia memukul mukul dada Ryan namun Ryan hanya membiarkan. Ryan mahu Syaf meluahkan segalanya yang dirasa. Syaf memandang Ryan dengan lemah.

"Kalau memang betul abang dah bosan dengan Syaf, dah tak nakkan Syaf lagi...Syaf...Syaf...Syaf.." Syaf tidak mampu meneruskan kata katanya. Air matanya berhambur keluar. Dia melepaskan tangannya dari memeluk Ryan namun Ryan pantas memegang tangannya. Dikucup lembut tangan itu.

"Abang minta maaf sebab lukakan hati sayang. Abang minta maaf. Please, jangan tinggalkan abang, sayang." pujuk Ryan.

Syaf memandang mata Ryan. Jujur, dia amat selesa dalam pelukan Ryan. "A-abang...hiksss... Hiksss..." Syaf memeluk Ryan seeratnya.

"Syaf rindukan abang. Syaf rindu abang sangat sangat. Tapi, Syaf tak mampu nak buang rasa sakit ni. Syaf tak mampu. Hiksss... Hiksss... Syaf.. Hiksss... Hikss... Syaf tak boleh.. Hiksss.. Hiksss..." tangis Syaf. Ryan menyeka air mata Syaf.

"You're only mine and always be mine. You're my soul. I love you, sayang and only you." pujuk Ryan romantis.

Ryan merebahkan tubuh Syaf di dadanya. Dia mengusap perlahan rambut Syaf.

"Abang tak bosan dengan sayang. Jujur. Abang sayangkan sayang sangat sangat. Jangan jauhkan diri dari abang lagi. I need you and only you, sayang." pujuk Ryan lagi.

"Tapi abang.."

"syy, sayang milik abang sorang je." pujuk Ryan. Syaf memegang tangan Ryan. Dia mengucup tangan kekar itu.

"Maafkan Syaf sebab marahkan abang, sebab jauhkan diri dari abang. Syaf... Syaf salah... Maafkan Syaf." pinta Syaf. Ryan lantas memeluk Syaf.

"Sayang tak salah. Sokay. You're mine, sayang. Mine. You belong to me." ujar Ryan

ISTERI ENCIK PSIKOWhere stories live. Discover now