PART 24

70 3 0
                                    

Syaf menyiapkan diri untuk pulang semula ke rumah. Dia mendekati Ryan yang terlena di sofa wad nya. Digerakkan tubuh itu dengan lembut.

"A-awak, bangun." ujar Syaf. Ryan bangun terpisat pisat.

"Ergh!" Ryan mengeliat kecil. "Kenapa sayang?" soal Ryan.

"Saya dah siap kemas ni. Nak balik." ujar Syaf. Ryan mengangguk. Seketika kemudian, Abang Adi masuk ke dalam wad Syaf.

"Baby, abang dah uruskan pengeluaran baby, so baby dah boleh balik dah." ujar Abang Adi. Syaf hanya mengangguk.

"Sayang ada nak pergi mana mana ke?" soal Ryan. Syaf menggelengkan kepalanya dan terus keluar dari wad tersebut. Ryan dan Abang Adi mengeluh. Sejak Syaf sedarkan diri, Syaf langsung tidak bertegur dengan mereka melainkan hal yang penting. Ryan dan Abang Adi menurut langkah Syaf yang makin menjauh, namun sekejapan Syaf berhenti.

"Sayang, kenapa?" soal Ryan. Syaf hanya mendiamkan diri. Dia terkejut melihat figura di hadapannya.

"Syafa?"
"Harraz?"

Pang!!!

Abang Adi dan Ryan terkejut dengan perlakuan Syaf. Harraz memegang pipinya yang baru lepas ditampar Syaf.

"Kau tak layak sebut nama aku!" marah Syaf. Air matanya mengalir laju.

"Syafa, Harraz minta maaf. Harraz tau Harraz salah. Please, forgive me. Accept me back." Pujuk Harraz. Dia melutut di hadapan Syaf. Syaf menarik Ryan dan mengucup bibir Ryan di hadapan Harraz.

"This is my husband. Aku takkan accept kau lagi dalam hidup aku sebab aku dah ada my precious." ujar Syaf. Tiba tiba..

Auch!

Kepala Syaf mulai sakit. Benar benar sakit. 'My precious?' ayat itu bermain main di fikiran Syaf.

"Abang pun minta maaf,sayang. Abang banyak lukakan hati sayang. Sebab abang, sayang banya menangis. Abang tak nak kehilangan sayang lagi. Maafkan abang, sayang. Sayang jangan tinggalkan abang. Abang merayu sangat. Abang akan jadi lebih agresif kalau sayang takde dengan abang. Abang akan jadi binatang kakau sesiapa pun sakitkan sayang. You're my precious, Syaf." ujar Ryan sambil memeluk tubuh Syaf.

Sekali lagi lintasan Ryan terlayar di fikirannya.

"Sayang? Sayang okay tak ni? Ki-kita masuk balik ea, periksa sayang." ujar Ryan. Syaf menggelengkan kepalanya dan memandang Harraz. Dia memaut lengan Ryan dengan erat.

"Syafa dah lupakan Harraz dah. Sekarang, Syafa dah ada suami yang sangat mencintai Syafa dan takkan pernah tinggalkan Syafa." ujar Syaf sambil tersenyum. Ryan, Abang Adi dan Harraz terkejut dengan kata kata Syaf.

"Tapi Syafa tak cintakan dia kan? Syafa masih cintakan Harraz kan?" soal Harraz.

Ryan mula mengepalkan penumbuknya. Dia benar benar cemburu dengan kata kata Harraz. Syaf tersenyum. Dia memandang Ryan.

"Syaf akan sentiasa mencintai dan menyayangi Ryan, walau ape pun yang terjadi. Syaf takkan pernah tinggalkan Ryan, walau sikap Ryan betul betul menyakitkan hati Syaf, sebab Ryan...adalah pemilik hati Syaf yang sebenar." ujar Syaf ikhlas. Ryan terpana dengan kata kata Syaf.

Syaf memeluk lengan Ryan dan berlalu pergi. Terlintas di benak Ryan.

'Siapa Harraz?' desis hati Ryan.

Ryan meletakkan Syaf perlahan lahan di dalam kereta. Tiba tiba Abang Adi datang dan meletakkan bayi mereka di atas riba Syaf. Syaf memandang Abang Adi blur.

"Ni anak Syaf dengan Ryan. Syaf baru lepas lahirkan dia." terang Abang Adi dengan lembut.

"Kenapa Ryan tak pernah bagitau Syaf pasal ni?" soal Syaf sedikit geram. Ryan kelu. Abang Adi pantas menyelamatkan keadaan.

"Ryan tak bagitau Syaf sebab Syaf kan baru sedar. Ryan takut Syaf tak boleh terima anak ni. Itu je. Please, Syaf jangan marahkan dia ye. Dia dah banyak berkorban untuk Syaf." pujuk Abang Adi.

Syaf mengusap lembut rambut anaknya dan tersenyum.

"Ok abang Adi." jawab Syaf. Abang Adi tersenyum.

"Ryan, jaga adik aku dengan anak buah aku elok elok." ujar Abang Adi seraya menutup pintu kereta. Ryan hanya mengangguk dan mula memandu.

"Sayang ok?" soal Ryan. Syaf hanya mengangguk. Dia suka melihat anak kecil di pangkuannya.

"Abang dah kasi nama untuk dia?" soal Syaf. Ryan menggeleng. Dia memegang tangan Syaf dan mengucupnya perlahan.

"Abang nak Syaf bagi nama, okay." ujar Ryan dengan lembut. Mereka sampai di rumah dan Ryan membawa Syaf masuk ke rumah. Di dudukkan Syaf di ruang tamu dan Ryan membawakan air buat Syaf dan duduk di sebelah Syaf.

"Sayang dah fikir nak letak nama apa?" soal Ryan. Syaf mengangguk.

"Apa dia?" soal Ryan.

"Rayyan Harriz." ujar Syaf perlahan sambil mengusap lembut tubuh anaknya.

"Apa? Harraz?  Syaf ni kenapa?! Mentang mentang Harraz tu nama bekas pakwe Syaf, sesuka hati je nak letak nama dia! Kenapa?! Syaf nak balik pada dia semula!" jerkah Ryan. Bayi yang sedang tidur dalam pelukan Syaf mula terganggu dengan jerkahan Ryan dan mula menangis.

Uwek!!! Uwek!! Uwek!!!!

"Syaf cakap Harriz, bukan Harraz! Abang ni kenapa?! Asyik nak marah je! Semua benda pun asyik nak marah Syaf! Dahlah, Syaf nak masuk bilik, nak tidurkan Harriz. Lantak abanglah nak buat ape!" marah Syaf semula. Dia mendukung Ryan Harriz dan membawanya ke bilik. Ryan meraup wajahnya. Dia mula menyesali tindakannya yang terburu buru. Seketika kemudian, dia masuk ke dalam bilik. Kelihatannya Syaf sedang menyusukan anak mereka.

"Hiksss... Hiksss... Apa salah mama, Harriz? Hiksss... Hiksss... Mama tak faham kenapa papa asyik marahkan mama. Hikss.. Hiksss.. Betul ke papa cintakan mama atau semua tu hanya lakonan. Hikss... Hiksss.. Sakit Harriz. Hati mama sakit. Hiksss.. Hiksss.. Mungkin papa terpaksa jaga kita kan. Hiksss... Hiksss.. Takpelah, nanti kita pergi dari sini. Hiksss... Hiksss.. Mama cari kerja, mama akan besarkan Harriz. Hiksss...hiksss..walaupun tanpa papa. Hikss.. Hiksss.." tangis Syaf. Dia mengucup perlahan bayinya yang lena tidur. Perlahan lahan diletakkan bayi itu disebelahnya.

Ryan mula mendekati Syaf. Dia menarik Syaf ke pelukannya. Masih terdengar lagi sedu sedan Syaf. Terhinggut bahunya menahan tangis. Ryan mengucup dahi Syaf penuh kasih sayang.

"I'm sorry sayang. Really sorry. Abang tak sanggup tengok sayang balik pada lelaki lain. Sayang abang punya. Abang betul betul sayangkan sayang. I'm sorry. Abang tau abang yang salah. Abang lukakan hati sayang lagi. Abang betul betul minta maaf. Sayang hukumlah abang, tapi jangan tinggalkan abang. I can't live without you, dear. I can't. Abang cintakan sayang sangat sangat." pujuk Ryan.

'Sayang abang punya?' terlintas lagi bayangan Ryan di benaknya.

"Syaf milik abg. Syaf janji Syaf takkan tinggalkan abang." pujuk Syaf. "Kau tipu!!! Kau mesti akan tinggalkan aku!!!!" marah Ryan. Syaf terus mengucup bibir Ryan. "Syaf milik abang. Syaf, abang punya. Ja-jangan macam ni. Syaf takut. Syaf takut." ujar Syaf. Tubuhnya mula menggigil dengan perlakuan Ryan. Namun dia tetap cuba menguatkan hatinya untuk menenangkan Ryan.

Ryan yang perasan perlakuan Syaf terus terhenti.

"I'm sorry. Abang tak sengaja takutkan sayang. Sayang abang punya. Hak abang sorang je. Abang tak nak sayang tinggalkan abang. Really. Janji jangan tinggalkan abang ea. Kalau tak, abang akan pastikan abang akan dapatkan sayang walau apepun." tegas Ryan. "Iye. Syaf, abang punya. Syaf janji Syaf takkan tinggalkan abang. Syaf sayang abang." ujar Syaf perlahan. Ryan tersenyum dan memeluk Syaf.

Syaf membalas pelukan Ryan. Dia menyembamkan wajahnya di dada Ryan. Terasa dirinya benar benar rindukan pelukan Ryan. Hangat, selesa, dan selamat. Dia mulai terasa penat dan memandang Ryan.

"Can I sleep in your hug?" soal Syaf. Ryan tersenyum dan mengangguk.

"Anything for you dear." ujar Ryan dan mencempung tubuh Syaf dan meletakkannya diatas katil.

"Thank you, abang." ujar Syaf. Dia membalas pelukan Ryan dan mulai lena di dada Ryan. Ryan tersenyum dan mengucup bibir Syaf.

'I've told you, dear. You're mine.' getus hati Ryan.

ISTERI ENCIK PSIKOWhere stories live. Discover now