Ryan memegang tangan Syaf. Syaf melentokkn kepalanya di dada Ryan. "Sayang, kita pindah ea? Abg nak sentiasa dengan sayang je. Abang tak nak sesiapa pun ganggu kita." pujuk Ryan. Syaf memandang wajah tampan suaminya.
"Syaf akan ikut mana je abang pergi. Abang dah buat Syaf cintakn abang, jadi abanglah kena bertanggungjawab jaga Syaf kan?" ujar Syaf sambil tersenyum. Ryan mengangguk dan mengucup bibir Syaf.
"I love you, sayang." ucapnya romantis.
"I love you too my sweet hubby." Syaf melingkarkn tangannya di leher Ryan.
"Erm, sayang. Bo-boleh tak abang nak mandi dengan sayang?" pinta Ryan. Syaf tersenyum.
"Of course boleh. Syaf kan abang punya." ujar Syaf.
"Betul ni, sayang?" Soal Ryan pula. Syaf tersenyum malu dan mengangguk. Ryan mendukung tubuh Syaf dan membawanya ke bilik mandi.
"Nak abg bukak atau sayang bukak sendiri?" Ryan menyoal dengan wajah yang nakal.
"Erm..erm.." wajah Syaf semakin malu. "Oo, abang faham. Ok. Abg bukak ye. Aumm." Ryan membuka pakaian Syaf dan mereka pun mandi bersama.
-------------------------------------------------------------
Ryan memeluk tubuh Syaf dgn erat seolah tidak mahu dilepaskn. Syaf memandang Ryan dan mengucup bibir suaminya."Abg, lepaslah. Sayang nak masak ni. Nanti abang lapar." ujar Syaf sambil cuba merungkaikan pelukan Ryan. Dia tahu, dia harus berlembut dengan Ryan. Kalau tak, Ryan akan berubah menjadi ganas.
"Ala, nanti abang rindu. Abang tak bolehlah kalau sayang jauh dengan abang." ujar Ryan.
"Alololo hubby sayang ni. Kalau macam tu, abang nak tolong sayang masak tak?" Soal Syaf. Ryan mengangguk laju.
"Nak. Abang nak tolong." ujar Ryan teruja. Syaf menarik tangan Ryan ke dapur.
"Ok, abang tolong cuci ayam ni. Sayang nak potong bawang dengan sayur ea." Syaf mula membahagikn tugas mreka.
Ryan menurut dan berlalu ke sinki untuk mencuci ayam. Syaf mula memotong bahan bahan tersebut dengan laju. Tanpa dia sedari,
Zesss!!
Syaf terhiris jarinya. Ianya mula mengeluarkan darah.
"Auch!" Syaf menyeringai kesakitan. Ryan yang sedang mencuci ayam terhenti dan melihat Syaf yang sedang memegang jarinya."Sayang!" Ryan terus menerpa ke arah Syaf dan menariknya ke sinki untuk mencuci luka itu. "Apa Syaf ni?! Kenape sampai terhiris jari ni?! Syaf memang tak reti potong elok elok ke?!" Ryan bersuara sedikit marah dan risau. Namun tangannya masih sibuk membalut jari Syaf.
Syaf terus menarik tangannya. Air mata mula bertakung di matanya.
"Dah, tak payah balut. Syaf okay." Syaf terus berlari masuk ke blik. Dia memeluk lututnya. "Hiks. Hiks.. Kenape marah Syaf? Syaf cu-cuma terhiris jari. Kenape marah Syaf? Hiks.. Hiks.. Abang dah tak sayang Syaf.. Hiks.. Abg tak sayang Syaf." Syaf terus menangis.
Ryan melihat Syaf yang sedang menangis. Dia menghampiri isterinya. "Sayang, sorry. Abang risau tadi. Abang tak nak apa apa jadi pada sayang. Sebab tu abang marah sayang. I'm sorry okay." pujuk Ryan. Dia cuba memeluk Syaf namun Syaf terus menolak Ryan.
"Abang tak sayang Syaf. Abang tak sayang Syaf." Air mata Syaf terus mengalir.
"Abang sayangkan sayang. Janganlah macam ni sayang. I'm sorry okay." pujuk Ryan lagi. Dia terus menarik Syaf ke pelukannya meskipun Syaf mengeraskan dirinya.
Syaf hanya menangis. Dia terluka dengan Ryan. Darah yg masih mengalir di jarinya hanya dibiarkan. "Sayang, jari sayang masih darah ni. Sini, abang ubatkan. Abang janji abang tak marah sayang lagi." pujuk Ryan lembut. Dia cuba menyentuh tangan Syaf, namun sekali lagi Syaf menepis.
YOU ARE READING
ISTERI ENCIK PSIKO
RomansaDEMI CINTA, AKU RELA MEMBALAS SESIAPA YANG MENYAKITIMU "YOU'RE MINE SYAFA QASEH."